۱۴ قابلیت مخفی در ویندوز، iOS و آندروید – بخش آندروید

۱۴ قابلیت مخفی در ویندوز، iOS و آندروید – بخش آندروید
  • 1393/6/11
  • Jeff Mosawy
  • 0

سری مقاله ۱۴ قابلیت مخفی در ویندوز، iOS و آندروید، در دو بخش ویندوز و iOS منتشر شد که تا به‌حال ۱۰ نکته و قابلیت از این دو سیستم‌عامل را بازگو کردیم. در این قسمت که آخرین سری از این مقاله می‌باشد، قصد داریم تا در رابطه با چند نکته در آندروید صحبت کنیم، پس با قابلیت‌های ۱۱ تا ۱۴ همراه ما باشید.

۱۱. قابلیت Power Saving برای موقعیت‌یاب

سیستم GPS یکی از قاتلان سرسخت باتری شماست، اما در نسخه کیت‌کت، یعنی نسخه ۴.۴ از سیستم‌عامل آندروید، به شما این اجازه داده می‌شود تا کمی از دقت موقعیت خود بکاهید، اما به‌ازای آن، در مصرف باتری کمی صرفه‌جویی کنید.

screenshots_2014-08-20-11-53-17-100390349-small

روی هم رفته، شما اطلاعاتی از موقعیت خود را از دست نخواهید داد. به‌ جای آن، در حالت Power Saving، دستگاه شما برحسب WiFi متصل و دکل‌های آنتن، موقعیتتان را تشخیص خواهند داد و باعث می‌شود که نسبت به GPS، باتری کمتری مصرف شود.

درصورتی که High Accuracy فعال شود، تلفن همراه شما بصورت واقعی محل شما را توسط ماهواره‌های GPS دریافت خواهد کرد که بدین طریق خواهید دید چگونه مصرف باتری شما بالاتر خواهد رفت. شما تمامی این گزینه‌ها را در Settings > Location پیدا خواهید کرد.

۱۲. ورود به حالت توسعه‌دهنده (Developer Mode)

آیا در حال گشتن در Settings دستگاه خود هستید، اما قسمت Developer Mode را پیدا نمی‌کنید؟ Developer Options که به شما دسترسی‌هایی همانند USB Debugging می‌دهد، در آندروید بصورت مخفی تعبیه شده و بصورت طبیعی شما قادر به یافتن آن نخواهید بود.

جهت فعال‌سازی Developer Mode، کافیست که وارد Settings > About Device/Phone شده؛ کمی به انتهای صفحه بروید تا Build Number را مشاهده کنید. بر روی آن ۷ بار ضربه بزنید تا پیغام فعال‌سازی آن را مشاهده کنید. حال می‌توانید با مراجعه به انتهای Settings، آن را مشاهده کنید.

۱۳. کدام برنامه درحال استفاده از مموری شماست؟

ابتدا Developer Options را مطابق راهنمای ۱۲ فعال کرده، حال با ورود به بخش Settings > Developer Options > Process Stats می‌توانید میزان استفاده از مموری هر یک از برنامه‌های نصب شده را ببینیدی. این بخش بدرد افرادی می‌خورد که پس از مدتی احساس کندی می‌کنند، لذا با مراجعه به این بخش می‌توانند از وضعیت دستگاه خود مطلع شوند.

screenshots_2014-08-20-12-10-45-100390350-small

۱۴. سرعت اجرای بالاتری را تجربه کنید!

آندروید نسخه 5.0 که با نماد “L” است، ویژگی جدیدی با نام ART را در خود جای داده که از این به بعد قرار است بجای Dalvik runtime قرار بگیرد. بطور خلاصه، این یک ویژگی برای عملکرد بهتر اپ‌های آندروید است.

اگر که شما از نسخه ۴.۴ آندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید از هم‌اکنون از ART استفاده نمایید، اما توجه داشته باشید که این قابلیت هنوز در مراحل آزمایشی خود است.

برای فعال سازی این قابلیت، وارد Developer Options شده و Select Runtime را انتخاب نمایید.

منبع مقاله

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *