حمله گروه هکری لیزارد اسکواد به وبسایت Malaysia Airlines

حمله گروه هکری لیزارد اسکواد به وبسایت Malaysia Airlines
  • 1393/11/7
  • مرتضی بیاتی
  • 0

وبسایت شرکت هوایی مالزیا ایرلاینز توسط گروه هکری لیزارد اسکواد که منتسب می شود به جهادگران دولت اسلامی (Islamic State jihadists) برای چندین ساعت مورد هک و نفوذ قرار گرفت و هکر ها تهدید به افشای اطلاعات ربوده شده از سرور کردند. هنوز انگیزه اصلی از انجام این حملات مشخص نیست ولی ادعا شده است که این حملات توسط گروه ” Lizard Squad” انجام گرفته است, گروهی که این روز ها به دلیل حملات ” denial-of-service” اخیرشان در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته اند.

افرادی که در زمان صورت گرفتن حملات به این سایت مراجعه می کردند به صفحه ی دیگری هدایت می شدند که در آن تصویر یک مارمولک کت و شلوار پوشیده وجود داشت.

همچنین عنوان این صفحه “404 – Plane Not Found” بود که بصورت واضح اشاره دارد به پرواز شماره MH370 این شرکت که در سال گذشته با 239 مسافر گم شد.

رسانه ها گزارش کرده اند که در بعضی از نسخه های هک شده ی این سایت در مناطق مختلف, نوشته “ISIS will prevail” به معنای “داعش پیروز خواهد شد” وجود داشته است.

دسترسی عادی به این سایت از روز دوشنبه دوباره امکانپذیر شد ولی بعد از مفقود شدن پرواز MH370, این اتفاق باعث مضاعف شدن فشار بروی این شرکت شد. چند ساعت قبل از دوباره بالا آمدن سایت, مالزیا ایرلایز در بیانه ای هک شدن دامنه اینترنتی این سایت و هدایت کاربران به صفحه ای ساختگی را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است که:”در حال حاظر سرور های این وبسایت سالم و دست نخورده اند. مالزیا ایرلایز به کاربران و مشتریان خود اطمینان می دهد که وب سایت مورد هک قرار نگرفته است و این قطعی موقت تاثیری بروی رزرو ها نداشته است و همچنین اطلاعات کاربران امن باقی مانده اند.”

البته آنطور که هکرها در توئیتر خود اعلام کرده اند به نظر می رسد توانسته اند مقداری از داده های این شرکت را که شامل رزرو ها هم می شوند بدزدند.

گروه لیزلرد اسکواد (Lizard Squad) در ماه های اخیر باعث آشوب هایی در دنیای آنلاین شده اند و توانسته اند با هک کردند شبکه های PSN سونی و Xbox Live مایکروسافت برای خود اعتباری بدست بیاورند.

البته هنوز میزان ارتباط آنها با داعش مشخص نیست.

به نظر شما انگیزه این گروه هکری از حملات اخیر خود چیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *