فراری ۸ سیلندر ۴۸۸ جی.تی.بی با قدرت ۶۶۰ اسب‌بخار

فراری ۸ سیلندر ۴۸۸ جی.تی.بی با قدرت ۶۶۰ اسب‌بخار
  • 1394/1/8
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، فراری برای مدل ۴۵۸ ایتالیا، سوپر اسپورت ۴۸۸ جی.تی.بی از موتور ۸ سیلندر با قدرت ۶۶۰ اسب‌ بخار با کاهش آلایندگی و بهبود مصرف سوخت در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. فراری به دلیل اینکه آلودگی هوا روز به روز افزایش می یابد جایگزینی برای مدل ۴۵۸ ایتالیا و موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندر خود انتخاب کرد و این ماجرا هنگامی شروع شد که خودروی ۴۸۸ GTB روی کار آمد و پس از مدل افسانه ای F40، این مدل موتور وسط را با داشتن موتور ۸ سیلندر توربوشارژ رونمایی کرد.

توربو شارژر علاوه بر اینکه سبب کاهش مصرف سوخت می‌شود، توان بیشتری در حجم کمتر ارائه میدهد. حجم موتور آن ۳٫۹ لیتر است و تقریبا ۶۰۰ سی‌ سی کوچک‌ تر از موتور مدل ۴۵۸ است اما این موتور ۷۶۰ نیوتن‌ متر گشتاور و ۶۶۰ اسب بخار، قدرت تولید می‌کند. حس‌ و حال این موتور به کمک مهندسان مانند یک موتور تنفس طبیعی است و با فشار پدال گاز سرعت بی نظیری دارد و به کمک یک جعبه دنده ی ۷ سرعته نیروی موتور به چرخ های عقب منتقل می شود.

a752329642365135102a

این مدل در مدت زمان سه ثانیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر می کند که سریعترین مدل ۴۵۸ می باشد. صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت ۴۸۸ GTB فقط ۸٫۳ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن هم حدود ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت آن ۱۱٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی‌اش ۲۶۰ گرم در هر کیلومتر می باشد.

فراری اعلام کرده است که این عصیان گر توسط سیستم‌ های پیچیده ی الکترونیکی متعدد مهار می شود و پکیج آیرو دینامیکی جدید هم  نیروی عمودی را پنجاه درصد افزایش داده و ضریب درگ آن (نیروی مقاومت هوا) کاهش یافت. علاوه بر این، یک اسپویلر نیرومند، اسپویلر دوگانه جلو، آیرودینامیک اکتیو (فعال) زیر بدنه سرکش فراری وجود دارد که آن را به جاده می چسباند و در عقب خودرو چراغ‌های ال.ای.دی جدید هم وجود دارد. در مورد ابعاد ۴۸۸ GTB باید گفت عرض آن ۱۹۵۲، طولش ۴۵۶۸ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۲۱۳ میلی‌متر است و وزنی حدود ۱۳۷۰ کیلوگرم دارد که ۴۶٫۵ درصد در جلو و ۵۳٫۵ درصد در عقب خودرو تقسیم شده است.

[منبع:Khabaronline]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *