سونی اکسپریا Z5 را معرفی کرد

سونی اکسپریا Z5 را معرفی کرد
  • 1394/6/11
  • مبين
  • 0

شرکت سونی به شایعات پیرامون پرچم دار خود یعنی گوشی هوشمند اکسپریا Z5 خاتمه داد و امروز در طی برگزاری IFA 2015 برلین این دستگاه را به صورت رسمی معرفی کرد. پس از یک سال بی وقفه سونی و انتشار دستگاه های همانند اکسپریا Z3 پلاس و اکسپریا Z4 که در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند در نهایت پرچم دار جدید را برای رقابلت با دیگر شرکت های سازنده گوشی های هوشمند ارائه داد. در ادمه با ما همراه باشید تا از جزئیات این دستگاه مطلع شوید.

پرچم دار سونی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که این شرکت می تواند برای داشتن آن بر خود ببالد. با وجود دوربین های قدرتمند و پردازنده قوی که سونی در آن ارائه داده است دیگر شرکت ها را به رقابل تازه ای دعوت می کند. لازم به ذکر است که گوشی هوشمند اکسپریا Z5  دارای گواهینامه IP65/68 که ضد آب بودن آن را تایید می کند می باشد.

Xperia-Z5-Green-1280x2207دوربین پشتی دستگاه ۲۳ مگاپیکسل است که کیفیت رم آن بهبود شده است و پیشرفت کامل را در تثبیت کننده تصویر را نیز دارد. علاوه بر این دوربین جلویی یا سلفی دستگاه ۵ مگاپیکسل است که لذت تصویر برداری سلفی را تا چند برابر افزایش می دهد. همچنین سونی شارژ بهتری را برای دستگاه ارائه داده است و باتری آن ۲۹۰۰mAh که می تواند دو روز کامل در حین کار کردن روشن بماند. اکسپریا Z5 دارای یک سنسور اثر انگشت در کنار دکمه پاور است.

Xperia-Z5-Color-Range-1280x511

 

بسیاری از طرفداران سونی انتظار داشتند که دستگاه فوق دارای صفحه نمایش Quad HD باشد که در نهایت سونی این امتیاز را به ارمغان آورده است. اندازه صفحه نمایش آن ۵٫۲ اینچ بوده و وضوح آن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است که این بدان معنا است تراکم پیکسل آن ۴۲۳ppi می باشد. زیر دستگاه یک پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته ای کوالاکام اسنپدراگون ۸۱۰ وجود دارد که چهار هسته آن Cortex-A57 و چهار هسته دیگر آن Cortex-A53 نیز می باشد.

z65-tn

در مقابل این ها یک رم ۳ گیگابایتی مولتی تسکنیگ آن را کنترل می کند و حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت بوده که در نهایت طبق تصمیم هیئت مدیره یک اسلات کارت میکرو اس به آن اضافه شده است. اکسپریا Z5 اندروید ۵٫۱ را با رابط کاربری UI atop سونی اجرا می کند. علاوه بر این نکته ای که درباره ضد آب بودن آن وجود دارد این سات که پورت microUSB آن بدون نیاز به پوشش مقاومت کامل را در برابر آب دارد.

Capture

گوشی هوشمند اسکپریا Z5 در رنگ های مشکی سبز و گولد (ظلایی) در ماه اکتبر برابر با مهر ماه سال جاری در سراسر جهان عرضه می شود. البته لازم به ذکر است که هنوز خبری درباره قیمت این دستگاه منتشر نشد است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *