خبرهای اولیه از لنز تماسی سامسونگ با دوربین داخلی

خبرهای اولیه از لنز تماسی سامسونگ با دوربین داخلی
  • 1395/1/19
  • زهرا معبودی
  • 0

سامسونگ اختراع جدیدی که یک لنز چشمی مجهز به یک دوربین داخلی است را به ثبت رساند

در آینده همه ما می توانیم لنز های هوشمندی مشابه آن چه مامور های مخفی در فیلم ها به چشم دارند را داشته باشیم.

طبق گفته های  وبلاگ سامسونگی Sammobile ،سامسونگ در کره جنوبی حق اختراع لنزی را که می تواند تصویر را مستقیما به چشمان فردی که آن را به چشم دارد ارسال کند به ثبت رسانده است. یک دوربین داخلی و سنسور های آن با چشمک زدن قابل کنترل هستند.

google-smart-contact-lenses

آنتن های تعبیه شده محتوی را به یک دستگاه خارجی همانند یک تلفن هوشمند جهت پردازش بیشتر ارسال می کنند.

طبق گزارش SamMobile سامسونگ جهت تولید تجربه ای بهتر از واقعیت افزوده یا AR نسبت به انچه هم اکنون از طریق Google Glass و امثال آن ممکن است دست به تولید و توسعه این لنز های هوشمند زده است. لنز های هوشمند این اجازه را می دهند که واقعیت افزوده به صورت مستقیم به چشمان بیننده منتقل شود و در همان حین بیشتر نامریی باشد.

سیستم ورودی چشمک هم کاملا از کار خارج نشده است. قابلیتی در Google Glass وجود داشت که به شما اجازه می داد با چشمک زدن عکس برداری کنید. با این حال یک راه منطقی تر ( و کم تر ضایع!) این است که از تاچ پد گوشی تان برای چرخیدن تصویر رابط کاربری عینک استفاده کنید.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که به واقعی کردن این لنز های هوشمند از خود علاقه نشان داده است.

گوگل دو اختراع مربوط به لنز های هوشمندی با قطعات الکترونیکی منعطف و سنسور های شیمیایی ای که می توانند میزان قند خون را از مایع اشک فردی که دستگاه را پوشیده تشخیص دهند تا از افت خطرناک قند خونشان باخبر شود را به ثبت رسانده است.

samsung-smart-contact-lenses-patent

اما جالب است بدانید که سامسونگ حق اختراع لنز های هوشمند را در سال ۲۰۱۴ به ثبت رسانده است، همان سالی که گوگل در ایالت متخده حق ثبت اختراع برای لنز های هوشمندش را دریافت کرد.

با اینکه سامسونگ حق ثبت این اختراع را بدست آورده است این بدین معنی نیست که شرکت محصولی مناسب مشتری از آن را تولید خواهد کرد. شرکت ها برخی اوقات اختراعاتی را به ثبت می رسانند که تنها در مراحل تولید اولیه و توسعه می مانند و هرگز به چشم کسی دیده نخواهند شد.

ولی یادم نرود که همه چیز از اول با یک رویا و آرزو شده است مگر نه؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *