گزارش عملکرد مالی توییتر در ۲۰۱۶ اعلام شد

گزارش عملکرد مالی توییتر در ۲۰۱۶ اعلام شد
  • 1395/2/8
  • زهرا معبودی
  • 0

عموما شرکت های بزرگ و مشهور در ابتدا و آغازین ماه های هر سال به ارائه ی گزارش های مالی و موفقیت خود می پردازند. در همین حوالی اخباری از توییتر به گوش می رسد که ماحصل تمام خبرها این است که روند زیان دهی توییتر کماکان ادامه دارد. البته از چهره ی نگران جک دورسی در محل پخش اخبار توییتر و دیگر شرکت ها نیز می توان به وضعیت بحرانی توییتر پی برد.

x-20-1200x800-800x450 (1)

 توییتر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ فقط ۵ میلیون عضو جدید داشته که با این حساب کاربرانش به ۳۱۰ میلیون نفر رسیده اند اما نگرانی هایش ناشی از این است که هنوز هزینه ها سر به سر نشده اند که بتواند سود کلانی نیز از آن خود کند. به طور کلی توییتر از روزهای اول مشکلات زیادی داشت و حتی یکبار به طور کامل رابط کاربری اش را تغییر دادند تا بتوانند کاربران را جذب کنند.

 جک دورسی ادعا دارد که توییتر با وجود زیان خالص ۷۹ میلیون دلاری، در این سه ماه ۵۹۴ میلیون دلار در آمد زایی داشته باشد. این در آمد هم چیزی بسیار پایین تر از حد و نظر کارشناسان بوده است به طوری که موجب شده جک دورسی هنوز خود و شرکتش را در مرحله ای نبیند که بتواند مشکلات مالی اش را جبران کند.

البته توییتر در کاهش ضررها نسبت به ۲۰۱۵ خیلی موفق تر بوده و این را می توان یک امتیاز مثبت لحاظ کرد.

 در مصاحبه ای که جک دورسی انجام داد از وی سوال شده بود که آیا قرار است مثل فیس بوک از ربات های چت نیز استفاده کنند یا نه که جک در این باره توضیحات کاملی نداد اما به ظاهر قصد ندارد از روال فیس بوک پیروی کند. تنها چیزی که دورسی به اهمیت آن پرداخت هوش مصنوعی بود که البته از بکار بردن این دانش در توییتر هیچ حرفی به میان نیاورد.

 جک دورسی در انتها یاد آور شد تمام تلاش توییتر برای حل مسائل ظاهری و رابط کاربری است و دوست دارد محیطی شفاف و واضح برای کاربران تدارک ببیند که با بروز رسانی های اخیر کمی به این مهم دست یافته اند اما هنوز به طور کامل موفق نشده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *