آیا اپل را در دادگاه جدید خواهیم دید یا در نمایشگاه IFA2016؟

آیا اپل را در دادگاه جدید خواهیم دید یا در نمایشگاه IFA2016؟
  • 1395/6/9
  • زهرا معبودی
  • 0

انگار که قرار نیست این روزها به اپل خوش بگذرد یا حداقل محیطی بی تنش داشته باشد تا بتواند نمایشگاه پیش رو را به خوبی مدیریت کند و به اتمام برساند. ظاهرا این روز ها روزهای سختی برای اپل است چرا که چندی پیش در مورد چالش های اپل به این موضوع پرداختیم که چالش تامین قطعات آیفون ۷ اپل را به دردسر انداخته است.

حالا که کم کم قرار است اذهان عمومی به سمت آیفون ۷ متمایل شود و اپل در این باره نهایت تلاش خود را به کار گرفته است، همین طرفداران اپل بلوایی به پا کرده اند. البته پیش از این خبر دار شدیم که سنسورهای لمسی نمایشگر آیفون ۶ با مشکل روبرو شده اند و شماری از کاربران را به دردسر انداخته است. اما اینکه دقیقه یک هفته قبل از معرفی آیفون ۷ این شاکیان، دادخواست خود را علیه اپل به دادگاه برده اند نیز داستان جدید و نه چندان جالبی برای اپل است. اگر کمی به برنامه ارائه شده برای دادخواست توجه کنیم در خلال شکواییه مشاهده می کنیم که اپل از سوی طرفداران کالیفرنیایی خود، به   کلاه برداری، فریب دادن خریدار، ارائه اطلاعات نادرست، بی توجهی به گارانتی ارائه شده و نادیده گرفتن حق مشتری متهم شده است.

apple

مثلا در قسمتی از این شکایت نامه نوشته شده است:

اپل مدت هاست که از نقص فنی موجود در آیفون ها مطلع است اما حاضر به تعمیر رایگان آنها نبوده و همواره در ازای خدمات خود برای این مورد، از مشتری هزینه دریافت کرده است. تا کنون عده زیادی از کاربران با کارمندان اپل ارتباط برقرار کرده اند تا ببینند می توانند مشکل را بدون پرداخت هزینه رفع کنند یا خیر. اپل زیر بار انجام چنین کاری نرفته است.

با توجه به اخبار گویا آی تی چنین دریافته است که این شاکیان به همین میزان هم راضی هستند که بتوانند یک گوشی جایگزین از اپل دریافت کنند و یا اینکه حداقل گوشی شان توسط اپل تعمیر شود. آن ها خواسته شان از اپل این است که به ضمانت نامه هایی که ارائه داده توجه بیشتری نشان دهد.

جالب ترین بخش این شکواییه این است که این افراد علاوه بر در خواست گوشی جدید از اپل خواستار مبلغی پول نیز شده اند. گفته شده وقتی که این کاربران به سمت اپل استور رفته تا مشکلات خود را حل کنند با دریافت پاسخ های سربالا روبرو شده اند و این بر عصبانیت آن ها افزوده است. به نظر شما در چنین شرایطی این افراد حق ندارند که به سمت برندهای دیگر تمایل پیدا کنند و پای خود را از دنیای اپل و IOS بیرون بکشند؟ نظرتان در مورد شکواییه جدید چیست؟

منبع:

MacRumors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *