به زودی شاهد نبرد کوپه سری هفت بی ام وی با مرسدس s کوپه خواهید بود

به زودی شاهد نبرد کوپه سری هفت بی ام وی  با مرسدس s کوپه خواهید بود
  • 1395/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر از علاقه مندان به دنیای خودرو های لوکس باشید قطعا می دانید که همواره خودروهای ۲ کمپانی بنز و و بی ام دبلیو از همان ابتدای پیدایش رقابتی شدید و نزدیک را با یکدیگر آغاز می نمایند و این رقابت تا جایی ادامه می یابد تا لقب بهترین سدان فول سایز لوکس معمولا به یکی از این دو تعلق می گیرد.

Series 7 Class S - Deluxe

در این میان هر کدام از این دو کمپانی در حال تولید محصولی جدید هستند و قصد دارند آن را به زودی روانه بازار نمایند در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا بررسی مقایسه ای و دقیقی از این دو محصول داشته باشیم.

سدان فول سایز و لوکس باواریایی ها یعنی سری ۷ با خود انبوهی از تکنولوژی ها و امکاناتی را داراست که منجر به رفاه هرچه بیشتر مشتریان خواهد بود و می توان گفت این خودرو می تواند از گزینه های اصلی برای تاجران و سیاستمداران در سراسر جهان به شمار رود.

محصول رقیب نیز مرسدس بنز کلاس S است که همواره جزو محبوب ترین خودروهای لوکس بازار بوده است.

Series 7 Class S - Deluxe

خانواده محصولات سری ۷ و کلاس S همواره با کدهای عددی نام گذاری می شوند به عنوان مثال ۷۳۰، ۷۴۰ و ۷۵۰ اعضای خانواده سری ۷ بوده که از لحاظ پیشرانه و امکانات تفاوت هایی با همدیگر دارند.

در سمت دیگر میدان اعضایی مثل  S350، S500 و S600 جزء خانواده کلاس S هستند.

Series 7 Class S - Deluxe

به عقیده gooyait.com یک تفاوت اساسی میان اعضای خانواده کلاس S و سری ۷ وجود دارد و آن هم در طراحی اتاق این خودرو ها می باشد. اعضای لوکس مرسدس بنز انواع نسخه های کوپه و کانورتیبل را دارا می باشند در حالی که خانواده سری ۷ تنها دارای نسخه Li با فاصله محوری طولانی تر است. این مسئله باعث شده است که خودروهای مرسدس فروش چشمگیر تری به نسبت بی ام دبلیو داشته باشند.

دراین میان کمپانی آئودی دیگر رقیب مهم بی ام دبلیو است که قصد دارد به زودی محصول جدید خود با نام A8 را روانه بازار نماید و این مسئله خواهد توانست آمار فروش این کمپانی را بیش از پیش تحت تاثیر قرار د هد.

Series 7 Class S - Deluxe

البته شاید بتوان امیدوار بود نسخه های M760Li xDrive و ۷۴۰e xDrive Plug-In Hybrid خانواده سری ۷ بتوانند اندک کمکی به بالا رفتن آمار فروش این کمپانی نمایند.

خانواده سری ۷ با فاصله های محوری G11(استاندارد ) و فاصله محوری G12(طولانی) شناخته می شوند که امکانات رفاهی خاص و متنوعی را دارا هستند.

از جمله امکانات مدرن این سری می توان به قابلیت رانندگی خودکار و ژست های کنترلی ارایه شده اشاره نمود؛ اما آنطور که به نظر می رسد ظاهرا این امکانات تاثیر چندانی در جلب نظر مشتریان نداشته اند.

Series 7 Class S - Deluxe

تحقیقات گویا آی تی حاکی از آن است که کمپانی بی ام دبلیو در پی کاهش فروش خود تصمیم گرفته تا از راهکار های رقیب اشتوتگارتی خود الگو گرفته و نسخه ی کوپه از خودرو های لوکس خود را در سال ۲۰۱۹ روانه بازار نماید تا بلکه بتواند مشتتریان بیشتری را به بازار خود جلب نماید. پس از آن نیز قرار است این کمپانی به ساخت نسخه های دیگری چون کانورتیبل پرداخته و خانواده سری قبل را دچار اندکی تحول نماید.

Series 7 Class S - Deluxe

در رقابت میان این دو رقیب دیرینه به نظر می رسد بی ام دبلیو کمی عقب مانده و وضعیت بازار این موضوع را به سادگی تایید می نماید . البته در گذشته وضعیت این چنین نبوده است و کمپانی های فوق در رقابتی چشمگیر و نزدیک با هم مسیر را طی می نمودند اما دقیقا در ۴ سال پیش و در پی معرفی نسل ششم با کد W222 این اختلاف به یک باره بیشتر شد؛ طوری که اکنون فروش سری ۷ حدود ۴۰ درصد کمتر از S کلاس است.

Series 7 Class S - Deluxe

به نظر می رسد امسال مرسدس بنز با ارئه خودروهای هوشمندانه و شاسی بلند خود اختلاف را بیشتر از این نماید زیرا تا هم اکنون نیز توانسته است در حدود ۳۰ هزار دستگاه بیشتر از رقیب خود بفروش برساند.

نظرات خود را در باره این رقابت و پیروز میدان با گویا آی تی  به اشتراک بگذارید.

منبع:

autoguide ، bloomberg

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *