Apple همچنان بر رمزگذاری و حفظ اطلاعات شخصی کاربران پافشاری می کند

Apple همچنان بر رمزگذاری و حفظ اطلاعات شخصی کاربران پافشاری می کند
  • 1395/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی اپل همواره تاکید بسیاری بر روی رمزگذاری و تامین امنیت اطلاعات شخصی کاربران داشته است. همانطور که حتما در خبر ها شنیده اید چندی پیش  در پی یک حادثه تیر اندازی در شهر سن برناردینو یک تلفن هوشمند آیفون تنها ردی بود که از قاتل بر جای مانده بود و FBI اعتقاد داشت که کمپانی اپل بایستی با رمز گشایی این تلفن همراه اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی این کاربر را برای یافتن وی بدهد و راه حلی نیز در اختیار پلیس قرار دهد که در چنین شرایطی دسترسی به امکانات موجود در تلفن هوشمند برای پلیس امکان پذیر باشد.

شرکت ساکن کوپرتینو مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام نمود و بیان داشت که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار دیگران قرار نخواهد دادحتی اگر آن افراد پلیس باشند.

تیم کوک به تازگی در یک کنفرانس خبری در شهر Salt Lake City با حضور سناتور شهر یوتا اعلام نمود که امنیت اطلاعات کاربران برای این کمپانی اهمیت بسیاری دارد و با تشویق بسیاری از حضار روبرو شد.

مدیر عامل اپل توضیح می دهد:

«یکی از بزرگترین معضلات ما این است که میزان داده های شخصی و خصوصی کاربران روی تلفن های هوشمند از منازل آنها هم بیشتر است. بر همین اساس ما مسئولیت خطیری برای محافظت از این داده ها احساس می کنیم و رمزگذاری را، روشی برای محافظت از عموم جامعه می دانیم».

تیم کوک در جلسه ای که ۱۴۰۰ نفر از فعالان حوزه فناوری و همچنین کاربران اپل در آن حضور داشتند با تاکید بر این موضوع اعلام کرد رمزگذاری را تنها راه حفاظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران می داند و اپل با تمام وجود روی این موضوع پافشاری خواهد کرد.

یکی دیگر از مسائلی که تیم کوک در این جلسه به آن اشاره نمود این است که با وجود گذشتن ۵ سال از فوت استیو جابز در سن ۵۶ سالگی دفتر کار وی در ساختمان اپل همچنان دست نخورده باقی مانده است و تا همیشه نیز باقی می ماند. تیم کوک در این باره بیان داشت:

«روح استیو جابز همواره در تار و پود اپل باقی خواهد ماند. رویای همیشگی جابز این بود که با خلق بهترین محصولات، زندگی کاربران را بهبود بخشد و حالا هم هرچیزی در اپل تغییر کند، این طرز فکر دست نخورده باقی خواهد ماند.»

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع:

macrumors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *