آیا می دانید مهمترین تنظیماتی که می توان روی گوگل پیکسل اعمال کرد چیست ؟

آیا می دانید مهمترین تنظیماتی که می توان روی گوگل پیکسل اعمال کرد چیست ؟
  • 1395/9/6
  • زهرا معبودی
  • 0

حدود ۲ ماه پیش بود که شرکت گوگل طی مراسمی در شهر سان فرانسیسکو ایالت متحده از دو گوشی Pixel  و Pixel XL رونمایی کرد. این گوشی ها که با برند پیکسل به بازار عرضه شدند جای برند نکسوس را گرفتند.

از نظر کاربران گوشی های گوگل پیکسل جذابیت بالای دارند. قابلیت Google Assistant  (دستیار گوگل) که یکی از هوشمند ترین ربات ها است و در واقع رباتی پرحرف تر، دقیق تر و باهوش تر از سرویس Google Now به شمار می رود، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پیشرفته با قابلیت فیلم برداری اولترا اچ‌ دی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و دیگر امکانات و ویژگی ها از جمله قابلیت هایی هستند که در این پرچمدار جدید ارائه شدند.

در ادامه این مقاله اعمال تغییراتی را توضیح خواهیم داد که جهت استفاده بهتر از امکانات و قابلیت های گوشی های گوگل پیکسل الزامی است.

ویژگی Wi-Fi Assistant

این ویژگی به منظور سهولت در استفاده از شبکه های بی سیم و حجم داده های رد و بدل شده تعبیه شده است که تاثیر بسزایی در صرفه جویی کردن در مصرف اینترنت سیم کارت شما خواهد داشت.

پس از فعالسازی این ویژگی ، Pixel به صورت اتوماتیک به نزدیک ترین شبکه بی سیم شناخته شده ای که دارای بهترین کیفیت سیگنال دهی می باشد متصل خواهد شد.

google-pixel-xl-settings-2

جهت فعالسازی این ویژگی در قدم اول از منوی Settings به قسمت Wifi رفته و گزینه Settings (که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد) انتخاب می کنید. و به عنوان قدم آخر گزینه “Use open Wi-Fi automatically” را روی حالت روشن (On) قرار می دهید.

ویژکی فیلمبرداری k4

فیلمبرداری k4 یکی از آن ویژگی هایی است که شرکت ها امسال آن را به رخ می کشند تا مصرف کنندگان بیشتری را به سمت پرچمدار ها جلب کنند. رزولوشن k4 یک اصطلاح عمومی برای دستگاه های است که صفحه نمایشی با رزولوشن افقی ۴،۰۰۰ پیکسل دارند . با اینکه هنوز امکان به اشتراک گذاری چنین ویدیو هایی در اینترنت و شبکه های اجتماعی، آنچنان دندان گیر نیست اما طوری وانمود می شود که اگر تلفنی قابلیت فیلمبرداری k4 نداشته باشد، دوربینش به درد نمی خورد.

شرکت گوگل هم از این قافله عقب نمانده و این قابلیت را به گوشی های خود افزوده است با این برتری نسبت به دیگر پرچمدار ها که در گوشی های گوگل پیکسل امکان تهیه نسخه پشتیبان از عکس ها و ویدیو های با کیفیت بالا و ذخیره در Google Photos تعبیه شده است. تنها مشکل در این فناوری، حجم بالای عکس ها و ویدیو های  ذخیره شده است که با توجه به توضیحات دلیلی بر استفاده نکردن از این قابلیت در گوشی های Pixel وجود ندارد.

google-pixel-xl-settings-1

برای فعال‌سازی از منوی Settings و در قسمت “Back camera video resolution”، k4 را انتخاب کنید.

ویژگی Google Photos

حدودا یک سال از معرفی سرویس گوگل فوتوز ( Google Photos ) می‌ گذرد و گوگل برای تمرکز بیشتر بر روی آن، سرویس پیکاسا را به طور کامل تعطیل کرده است.

این شرکت با عملی کردن این قابلیت فضای بی‌ نهایت رایگان برای عکس‌ ها و تصاویر ویدئویی در اختیار کاربران قرار داد و تنها محدودیت موجود در آن، این است که عکس‌ های گرفته شده باید زیر ۱۶ مگاپیکسل و ویدئو ها نیز تا رزولوشن تمام اچ‌ دی باشند.

google-photos

در صورتی که عکس‌ ها و ویدئو ها بزرگ‌ تر باشند گوگل به‌ طور خودکار اقدام به فشرده‌سازی آن‌ ها می‌ کند اما این شرکت تضمین کرده هیچ افت کیفیتی بر روی این عکس‌ ها و تصاویر شاهد نخواهیم بود.

با نصب و راه‌ اندازی و انجام تنظیمات مربوط به قابلیت Google Photos می توانید به صورت رایگان و نامحدود از این سرویس استفاده نمایید.

ویژگی پنهان سنسور اثر انگشت

حسگر اثر انگشت (Fingerprint Scanner) یکی از تکنولوژی‌ هایی بود که به سرعت راه خود را در میان گوشی های همراه باز کرد. دلیل فراگیر شدن سریع این تکنولوژی نیز آسان‌ تر بودن آن نسبت به دیگر روش‌ های برقراری امنیت مانند پسورد های طولانی و کد های ۴ رقمی است.

ژست های حرکتی سنسور اثر انگشت موبایل های جدید Pixel، یکی از قابلیت های مفیدی است که به خصوص در Pixel XL (که از ابعاد بزرگتری برخوردار است) می تواند به یاری کاربر بیاید؛ به عنوان مثال با حرکت دادن انگشت به سمت پایین، پنل نوتیفیکیشن باز شده یا در گالری تصاویر، حرکت انگشت به چپ و راست، عکس ها را به ترتیب نمایش می دهد.

در گوشی های پیکسل این اثر انگشت خوان در پشت گوشی تعبیه شده است و به طور پیش فرض هم غیر فعال می باشد، اما می توانید به راحتی از منوی Settings  گزینه Moves را انتخاب کنید و سپس با زدن گزینه Enable Swipe for  Notifications این قابلیت را فعال نمایید.

میانبر‌ های مفید  Pixel

در قسمت Move از منوی Settings می‌ توانید ویژگی دیگری را نیز فعال یا غیر‌فعال نمایید که به وسیله آن خواهید توانست با دو بار فشردن کلید پاور دوربین گوشی را باز کنید. همچنین می‌ توان با دو مرتبه چرخاندن سریع گوشی، بین دوربین عقب و جلو جابجا شد.

google-pixel-moves-gestures-

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با استفاده از دکمه های رنگی قرار گرفته در پایین، این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا دیگر کاربران هم از این ترفند های کاربردی آگاه گردند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *