معرفی و بررسی گوشی Google Pixel XL

معرفی و بررسی گوشی Google Pixel XL
  • 1395/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از گوشی هایی که در ماه های اخیر به شدت از سمت وب سایت های خبری و تکنولوژی مورد بررسی و حمایت قرار گرفته، گوشی گوگل موسوم به Google Pixel XL است.  این گوشی هم اکنون در برخی بازارها در دسترس علاقمندان به گوشی های گوگلی قرار گرفته است.

این گوشی همزمان با بسیاری از برند ها و گوشی های هوشمند در تاریخ ۲۰ اکتوبر ۲۰۱۶ روانه بازار شد تا به رقابت خود بپردازد. اما شاید بارها شنیده باشید که این گوشی از جهت های مختلفی با دیگر اسمارت فون های اندرویدی تفاوت دارد. از این رو امروز گویا آی تی تصمیم دارد ویژگی های کلی این گوشی را برای علاقمندان به خرید Google Pixel XL معرفی کند و تا آنجا که امکان دارد از کم و کیف این گوشی برایتان بگوید.

گوشی Google Pixel XL

Google Pixel XL با نمایشگر ۵٫۵ اینچی خود، در رده ی گوشی های بزرگ نمایشگر دسته بندی شده است. وقتی به رقم رزولوشن آن نگاه کردم، واقعا هیجان زده شدم چرا که افرادی که از کیفیت نمایشگر متناسب با رقم رزولوشن ها آگاهی دارند متوجه خواهند شد که ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل چقدر ارزشمند است.

گوشی Google Pixel XL

گوشی گوگل پیسکل ایکس ال، از اولین گوشی هایی است که با سیستم عامل روز یعنی Android (7.1) روانه بازار شده است. این گزینه واقعا اهمیت دارد.  از سویی دیگر، حافظه ۴ گیگابایتی که برای رم این گوشی در نظر گرفته اند، بهترین خبری بود که می توان به گیمر ها و افراد حرفه ای داد. در عین حال حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت فضا دارد که می تواند فضای کافی بدون نیاز به ارتقا برای کاربران فراهم کند. باتری این گوشی با ظرفیت ۳۴۵۰ میلی آمپر بر ساعت، در نظر گرفته شده است.

گوشی Google Pixel XL

در Google Pixel XL دو دوربین در نظر گرفته شده است که یکی ۱۲٫۳ و دیگری ۸ مگاپیسکلی است. ظاهرا قرار نیست این گوشی مثل آیفون ۷ و برخی رقبایش وارد برنامه ضبط فیلم های ۴k شود! شاید گوگل در حال آماده سازی این گوشی برای ضبط فیلم های ۸k باشد!

گوشی Google Pixel XL

همانطور که گفته شد این گوشی در رده گوشی های بزرگ به شمار می آید اما اگر می خواهید ابعاد آن را تصور کنید کافیست رقم ۱۵۴٫۷۲در ۷۵٫۷۴ در ۸٫۶ میلی متر را به ذهن بسپارید. ضخامت این گوشی ۱۵ میلی متر تا ۱ سانتی متر تفاوت دارد. شاید بهتر بود گوگل این گوشی را در رده ی اسمارت فون های باریک طراحی و تولید می کرد.

گوشی Google Pixel XL

بدنه گوشی Google Pixel XL از آلومینیم و شیشه ساخته شده است حالا تصور کنید که این گوشی چقدر می تواند خوش دست و شیک باشد.

نمایشگر این گوشی تحت گواهی نامه IPP5 ارائه شده است. انتخاب رنگ برای این گوشی توسط گوگل جالب بوده است چرا که سه رنگ برای Google Pixel XL در نظر گرفته شده که شامل مشکی، خاکستری و آبی است. به احتمال زیاد گوگل با این تصمیم قصد داشته سلایق کلیه اقشار پیر و جوان، و زن و مرد را پوشش دهی کند.

گوشی Google Pixel XL

تا کنون بیش از ۱۵۰ گوشی را بررسی کرده ام و به خاطر ندارم که یک گوشی با میزان تراکم پیکسلی ۵۳۴ پیسکل در اینچ، معرفی کرده باشم و این گوشی در واقع رکورد دار گوشی هایی است که از رزولوشن بالا و تراکم پیسکلی بالا برخوردارند. در طراحی و ساخت نمایشگر این گوشی از تکنولوژی AMOLED استفاده شده است.

گوشی Google Pixel XL

نمایشگر گوشی ضد خش بوده و از سنسورهای نوری و مجاورتی برخوردار است اما چیزی که در محافل خبری در مورد گوگل پیسکل به چشم می خورد، ویژگی Oleophobic بودن نمایشگر است. این بدین معنی است که در ساختار نمایشگر این گوشی از امکاناتی استفاده شده و از موادی به کار گرفته شده که تا حد امکان جلوی اثر انگشت و مواردی نظیر این را می گیرد.

گوشی Google Pixel XL

همانطور که گفته شد در این گوشی از یک دوربین عقب ۱۲٫۳ مگا پیسکلی استفاده شده اما امکان دیگری به نام فلش دوگانه LED در آن بکار رفته که کیفیت عکس ها را بی نظیر می کند.

انگار قرار است این گوشی دائما ما را سورپرایز کند. وقتی که به سراغ سخت افزار این گوشی رفتم اولین چیزی که چشمم را به خودش جلب کرد، رقم بالایی بود که برای فرکانس پردازش این گوشی معرفی شده است.

گوشی Google Pixel XL

این گوشی از یک پردازنده ۸ هسته ای Qualcomm Snapdragon 821 MSM8996 Pro استفاده می کند که با فرکانس ۲۱۵۰ مگاهرتز، عملیات پردازش داده ها را بر عهده دارد. باز هم باید اعتراف کنم که چنین رقمی هنوز در هیچ گوشی ای بجز آیفون ۷ پلاس ندیده ام.

گوشی Google Pixel XL

کار پردازش گرافیکی نیز گوگل در این گوشی بر عهده Adreno 530 سپرده است.

هر چند باتری این گوشی ظرفیت مناسبی دارد اما از آن جا که قابل تعویض نیست، برخی را نگران کرده است. در عین حال می توان از عملکرد این باتری چنین یاد کرد که شما قاد خواهید بود تحت شبکه وای فای و LTE هر کدام ۱۴ ساعت از گوشی خود به طور مداوم کار بکشید.

گوشی Google Pixel XL

اما با یک بار شارژ کامل باتری قادر خواهید بود ۱۳۰ ساعت به طور مداوم موزیک گوش دهید یا اینکه ۱۴ ساعت به طور مداوم فیلم نگاه کنید!

خروجی صدای گوشی در کنار پخش کننده موسیقی در این گوشی به طور مجزا بکار گرفته شده است اما علاقمندان به موسیقی باید بدانند که پخش کننده این گوشی از نوع استریو در نظر گرفته نشده است.

گوشی Google Pixel XL

شما قادر خواهید بود که با این گوشی فیلم های HD ضبط کنید و این برای اهالی فیلم و تصویر خیلی اهمیت دارد. نکته دیگر این است که این گوشی از یک سیم کارت نانویی پشتیبانی می کند بنابراین اگر به دنبال گوشی دو سیم کارتی هستید، نباید به سراغ گوگل پیسکل بیایید.

گوشی Google Pixel XL

این گوشی از جمله گوشی های برتر سال ۲۰۱۶ به شمار می آید که به احتمال زیاد در سال آتی یعنی ۲۰۱۷ تمام تولید کنندگان باید به رقابتی جدی با آن بپردازند. در حال حاضر بزرگترین رقبای Google Pixel XL پرچم داران بهترین برند ها هستند. حتی Google Pixel XL در حال رقابت با Google Pixel نیز هست. از جمله رقبای این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Google Pixel XL

بسیاری از افراد معتقدند که عدم تعبیه اسلات کارت حافظه در این گوشی روی فروش آن تاثیر خواهد گذاشت اما گویا آی تی معتقد است که این گوشی انقدر کامل است که عدم امکانات برای ارتقای حافظه نمی تواند روی دیگر مزیت هایش در پوش بگذارد البته فکر نمی کنم که یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی برای کاربران گزینه نا مناسبی باشد در عین حال نظر شما چیست؟

گوشی Google Pixel XL

این گوشی با مبلغ ۸۶۹ دلار به فروش می رسد. اما در حال حاضر یک نسخه دیگر از این گوشی وجود دارد که با قیمت ۷۶۹ دلار به فروش می رسد این مدل به این دلیل ارزان تر است که از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی برخوردار است.

گوشی Google Pixel XL

نظر خود را در مورد گوشی Google Pixel XL با گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به علاقمندان این برند، اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *