گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در MWC 2017 معرفی خواهد شد

گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در MWC 2017 معرفی خواهد شد
  • 1395/10/29
  • مقدم
  • 0

برند نوکیا، مدتی پیش با عرضه گوشی‌هوشمند نوکیا ۶ توسط شرکت HMD Global به بازار گوشی‌های هوشمند بازگشت. با این‌حال، طرفداران این سازنده فنلاندی به دنبال محصولی فراتر از یک گوشی میان‌رده ۲۵۰ دلاری هستند و به همین جهت، شایعات جدید نشان می‌دهد که گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در کنگره جهانی موبایل به صورت رسمی معرفی خواهد شد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

براساس شایعات جدید، شرکت نوکیا بیشتر از یک گوشی‌هوشمند در MWC 2017 در شهر بارسلونا رونمایی خواهد کرد و یکی از این محصولات، احتمالاً گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا است که مدتی پیش با اسم «نوکیا ۸» فاش شد. با این‌حال، منبع انتشار این شایعه چندان قابل اعتماد نیست.

به‌نظر می‌رسد که گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا با اسم تجاری متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی به آن قدرت می‌دهد. با اینکه چندان تعجب‌ برانگیز نیست، باید گفت که در طراحی گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا، از یکی از گوشی‌های هوشمند شارپ ایده گرفته شده است.

در کنار این موضوع، هم‌چنین فاش شده است که گوشی نوکیا P1 به یک نمایشگر ۵٫۳ اینچی IGZO شارپ مجهز خواهد بود و رزولوشن صفحه‌نمایش، Quad HD است؛ البته رزولوشن نمایشگر، هنوز فاش نشده اما با توجه به شایعات گذشته، انتظار داریم که گوشی نوکیا P1 به یک نمایشگر با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز باشد.

نوکیا P1

برای پوشش صفحه‌نمایش در برابر خط و خش احتمالی، از شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده شده است و مالتی‌تسکینگ به دلیل استفاده از شش گیگابایت حافظه رم به خوبی صورت می‌گیرد. هم‌چنین، احتمالاً این گوشی در دو نسخه با ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

شایعات مختلف از این موضوع حکایت دارد که یک شاتر ۲۲٫۶ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس به عنوان دوربین اصلی در گوشی نوکیا P1 به کار گرفته شده است و گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا برخلاف گوشی‌های دیگر به دوربین دوگانه مجهز نخواهد بود. با این‌حال، انتظار داریم که عملکرد گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری، آن‌را به یکی از بهترین محصولات سال ۲۰۱۷ تبدیل نماید.

انرژی لازم برای صفحه‌نمایش و پردازنده با استفاده از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری تامین خواهد شد و با توجه به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام، باتری گوشی به سرعت شارژ می‌شود. گوشی پرچم‌دار نوکیا P1 به یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک مجهز خواهد بود و تاییدیه IP57 را به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دست آورده است.

در نهایت، گمان می‌رود که گوشی اندرویدی نوکیا P1 به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ عرضه خواهد شد و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن، ۸۰۰ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی گوشی پرچم‌دار نوکیا، ۹۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

در کنار رونمایی از گوشی اندرویدی پرچم‌دار نوکیا P1 در کنگره جهانی موبایل، انتظار داریم که شرکت فنلاندی HMD Global، گوشی اندرویدی نوکیا E1 را در کنگره جهانی موبایل ارائه دهد که یک محصول ارزان‌قیمت است. این مدل، به یک صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی اچ‌دی مجهز خواهد بود و تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام با دو گیگابایت حافظه رم، برای آن در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، باید گفت که گوشی اندرویدی نوکیا E1 با یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قیمتی نزدیک به ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *