بنابر شایعات، آیفون ۸ به نمایشگر OLED بدون انحنا و یک دوربین دوگانه جدید مجهز خواهد بود

بنابر شایعات، آیفون ۸ به نمایشگر OLED بدون انحنا و یک دوربین دوگانه جدید مجهز خواهد بود
  • 1396/1/30
  • مقدم
  • 0

آیفون ۸ به عنوان یکی از موردانتظارین گوشی‌های پرچم‌دار امسال به شمار می‌رود و شرکت اپل به دلیل دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون، تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با تغییرات قابل‌توجهی ارائه دهد. یک گزارش جدید از ژاپن، اطلاعات بیشتری را پیرامون آیفون ۸ از جمله شاسی فلزی ضدزنگ، نمایشگر OLED بدون انحنا و دوربین دوگانه با چینش عمودی ارائه می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

انتظار می‎رود که شرکت اپل، آیفون ۸ را در سال جاری میلادی به همراه آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس معرفی نماید. دو آیفون دیگر از نمایشگر LCD استفاده می‌کند و تغییر چندانی از نظر ظاهری در مقایسه با آیفون‌های ۲۰۱۶ ندارند اما بنابر گزارش تازه منتشر شده، آیفون ۸ از یک بدنه شیشه‌ای استفاده می‌کند و شرکت اپل، پنل‌های شیشه‌ای را برای بدنه جلو و پشت آیفون پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است.

آیفون ادیشن هم‎چنین به یک شاسی فلزی ضدزنگ مجهز خواهد بود و جنس فلز مورد استفاده در آن در مقایسه با فلزی که در حال‌حاضر در ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ استفاده می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. البته در حال‌حاضر، مشخص نیست که آیفون ۸ از یک بدنه فلزی جلا خورده مانند ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ استفاده می‌کند یا شرکت اپل، بدنه فلزی مات را برای گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته است.

آن‌طور که پیداست، گوشی آیفون ۸ که در برخی از شایعات به آن با نام آیفون ادیشن نیز اشاره شده ات؛ از یک لایه شیشه‌ای ۲٫۵ بعدی مانند آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس استفاده می‌کند و برخلاف گمانه‌زنی‌های گذشته که از عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل با نمایشگری با لبه‌های منحنی خبر داده بود، این مدل به یک نمایشگر OLED مجهز خواهد بود که بخش قابل‌توجهی از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است اما شرکت سازنده بنابر دلایلی، ترجیح داده تا آیفون ۸ به نمایشگری دارای انحنا مجهز نباشد.

آیفون 8

به عبارت ساده‌تر، آیفون ۸ از یک نمایشگر مشابه با آیفون‌های فعلی استفاده می‌کند که بخش بیشتری از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده و کشیده‌تر شده است و هم‌چنین، رنگ‌ها به شکل بهتری در صفحه‌نمایش آیفون جدید نمایش داده می‎شود. علاوه‌براین، انتظار داریم که عمق سیاهی برخلاف مدل‌های موجود، بهتر باشد. البته باید اشاره کرد که این شایعات در حال‌حاضر به‌طور رسمی تایید نشده است و نمی‌دانیم که گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون آیفون ۸ تا چه اندازه صحت دارد.

در شایعه‌ای که پیش‌تر از آیفون‌ پرچم‎دار جدید اپل منتشر شده، به این موضوع اشاره می‌شود که در صورت عدم امکان استفاده از حسگر تشخیص اثرانگشت در زیر نمایشگر، شرکت اپل در نهایت تصمیم می‌گیرد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را بدون سنسور تشخیص اثرانگشت ارائه دهد و به همان سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی اکتفاء خواهد نمود.

در رابطه با چیپ‌ست مورداستفاده در آیفون ۸ باید گفت که این مدل با تراشه A11 عرضه خواهد شد؛ همانند آیفون‌های ۷ اس و ۷ اس پلاس. هرچند، انتظار داریم که فرکانس هسته‌های پردازنده در چیپ‌ست به کار گرفته شده در آیفون در مقایسه با آیفون‎های ارزان‌قیمت‌تر ۷ اس و ۷ اس پلاس بیشتر باشد.

مطابق با شایعات گذشته، باید منتظر استفاده از سه گیگابایت حافظه رم در آیفون ۸ باشیم و هم‌چنین، ممکن است آیفون پرچم‌دار جدید اپل، تنها در دو مدل با ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. البته این موضوع، تنوع آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس را دستخوش تغییر نمی‌کند و این دو مدل در سه نسخه با ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معرفی خواهد شد.  البته باید اشاره کرد که این شایعات در حال‌حاضر به‌طور رسمی تایید نشده است و نمی‌دانیم که گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون آیفون ۸ تا چه اندازه صحت دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *