آموزش استفاده از Wi-Fi Direct در سیستم های اندرویدی

آموزش استفاده از Wi-Fi Direct در سیستم های اندرویدی
  • 1396/2/17
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی های اندرویدی کوچولوهای هوشمندی هستند که امکانات بسیاری دارند و به دلیل کثرت این امکانات برخی از آن ها واقعا مد نظر قرار نمی گیرند. یکی از این موارد Wi-Fi Direct است که به وای فای مستقیم در زبان ما تعبیر می شود. این قابلیت چیزی فراتر از یک وای فای و مشتقات آن است.

حدود ۷ سال است که Wi-Fi Direct مورد نظر قرار گرفته و برای اولین بار در گوشی سامسونگ مطرح شد. به طور کلی هر گوشی یا تبلت هوشمند اندرویدی که از نسخه ۴ اندروید به بالا استفاده می کند حالا می تواند از Wi-Fi Direct پشتیبانی کند. با گویا آی تی همراه باشید تا این ویژگی را مورد بررسی قرار داده و روش کار کردن با ان را به شما یاد دهیم.

آموزش استفاده از Wi-Fi Direct

Wi-Fi Direct در واقع نسل جدیدی از وای فای است که به شما کمک می کند، بدون اینکه ارتباط وای فای شما برقرار باشد، از یک سیستم درون خودی برای ارتباط استفاده کنید. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم.

چرا از این قابلیت استفاده کنیم؟

Wi-Fi Direct در واقع سرویسی است که نیاز شما را برای انتقال داده ها بین دستگاه ها به اینترنت از بین می برد. می توان گفت Wi-Fi Direct نوعی بلوتوث پیشرفته باشد که می تواند در برد وسیع تر و با سرعت چشم گیر تری اطلاعات روی گوشی تان را به گوشی های دیگر انتقال دهد. فرقی ندارد که داده های تان در چه نوع و چه حجمی باشد، Wi-Fi Direct اینجاست تا بتوانید سریع تر و راحت تر اطلاعات را جابجا کنید.

ایا همه دستگاه ها از Wi-Fi Direct استفاده می کنند؟

حقیقت امر این است که عموم دستگاه هایی که از اندروید ۴ به بالا استفاده می کنند امکان استفاده از Wi-Fi Direct را دارند اما برخی وجود دارند که به دلیل تفاوت در رابط کاربری شان این گزینه را نگنجانده اند. به هر حال برای تنظیم این قابلیت روی گوشی تان و یا تبلت تان به بند بعدی توجه کنید:

آموزش استفاده از Wi-Fi Direct

آموزش تنظیمات Wi-Fi Direct روی گوشی های اندرویدی

برای استفاده از Wi-Fi Direct ابتدا به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید و قابلیت اتصالات و ارتباطات را که با گزینه “Connections” نمایش داده می شود مد نظر قرار دهید. بعد از این وارد گزینه وای فای شوید.  در قسمت وای فای گزینه ای به نام Wi-Fi Direct وجود دارد. وقتی روی ان ضربه بزنید، سیستم به سرعت با قابلیت Wi-Fi Direct به دنبال دستگاه های اطراف می گردد. هنگامی که می خواهید مستقیما از طریق یک فایل، از Wi-Fi Direct استفاده کرده و برای کاربر فایل مورد نظر را ارسال کنید کافی است که روی فایل گزینه SHARE را لمس کرده و از بین امکانات روی Wi-Fi Direct ضربه بزنید تا بدین طریق از این سرویس استفاده کرده و فایل مورد نظر را برای کاربر مقابل ارسال کند. حالا می توانید تفاوت استفاده از Wi-Fi Direct را با بلوتوث به خوبی دریافت کنید.

آیا تا کنون در مورد این قابلیت اطلاعاتی داشته اید؟ آیا آن را تجربه کرده اید؟ نام دستگاه هایی که از قابلیت استفاده می کنند را در زیر این پست برای دوستان خود یادداشت کنید و برای اطلاع کاربران از این قابلیت فوق العاده همین حالا این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید و به ما بگویید آیا می توان معادلی برای آن پیدا کرد یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *