آموزش حذف pattern رمز صفحه ورودی اندروید بدون حذف فایل های موجود در گوشی

آموزش حذف pattern رمز صفحه ورودی اندروید بدون حذف فایل های موجود در گوشی
  • 1396/2/28
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در مدت زمان زندگی اندرویدی تان، شاهد این بوده اید که رمز گوشی تان را فراموش کرده باشید یا اینکه هنگامی که گوشی تان باز بوده، کسی رمز آن را تغییر داده باشد. در چنین شرایطی عموما وقتی به خدمات موبایل مراجعه می کنیم، به اصطلاح گوشی را فلش می کنند و رمز را بر می دارند، اما با این حال دیگر هیچ خبری از اطلاعات داخل گوشی مان نیست. این یعنی شما به شرط از دست دادن اطلاعات گوشی تان، رمز را بر می دارید، و از آن به بعد می توانید رمز دیگری را جایگزین رمز اولیه نمایید.

با توجه به اینکه، این موضوع موجب آزار و اذیت بسیاری از افراد است، امروز با ترفندی آشنا شدم که می تواند به راحتی بدون اینکه اطلاعات شما را دست کاری کند، رمز pattern را از روی گوشی تان بردارد. با گویا آی تی همراه باشید تا این ترفند را به شما یاد دهیم.

نیازمندی ها برای بازنشانی رمز در اندروید بدون دست کاری اطلاعات گوشی

برای اینکه این کار را انجام دهید نیاز دارید پاره ای از نیازمندی ها را فراهم کنید تا کار به درستی انجام شود. لیست زیر را پیش از هر چیز چک کنید:

۱- اول اینکه باید درایو های اندروید روی سیستم ویندوزی تان نصب باشد ( ما فرض می کنیم که از یک سیستم ویندوزی برای این کار می خواهید استفاده کنید ) در صورتی که درایور ها نصب نشده اند، پیش از هر چیز آن ها را روی سیستم نصب کنید.

۲- cwm متناسب با گوشی تان را جستجو کنید و روی گوشی نصب کنید. برای این کار کافی است نام گوشی تان را با عبارت cwm سرچ کنید و راه حل گوگل را بجویید.

۳- برای این کار نیاز دارید تا fastboot drivers را روی گوشی تان نصب کرده باشید. برای نصب این پکیج باید آن را ابتدا از اینجا دانلود کنید. ( لینک دیگری برای دانلود این پکیج ) این پکیج برای سیستم های ۶۴ بیتی کار می کند و آخرین نسخه ای است که توانسته ایم برایتان فراهم کنیم. دقت کنید که اگر این پکیج کارتان را راه نمی اندازد، به تناسب نوع سیستم، نام سیستم و البته عنوان پکیج یعنی fastboot drivers برای اندروید، گوگل را مورد جستجو قرار دهید. مطمئن باشید بی پاسخ نخواهید ماند.

بعد از اینکه از سه آیتم بالا مطمئن شدید، حالا وارد مرحله بعد می شویم که ما سعی داریم گام به گام آن ها را به شما یاد دهیم. بدین منظور، با گام اول شروع می کنیم:

گام اول: نصب USB drivers بر روی اسمارت فون

ابتدا باید USB drivers را متناسب با گوشی خود روی سیستم نصب کنید. دقت کنید که هر نوع گوشی و هر نوع برندی، تحت هر پلتفرمی، دارای USB drivers خاص خود است. بدین منظور عبارت USB drivers + نام گوشی را در گوگل سرچ کنید تا بتوانید USB drivers مخصوص خود را بیابید. بعد از دانلود آن را روی سیستم نصب کنید:

USB drivers

گام دوم: فلش کردن گوشی

اگر تا کنون گوشی تان را فلش نکرده اید لازم است که طبق دستور العمل هایی که در نت وجود دارد، سیستم خود را فلش کنید. در این باره آموزش هایی که در اینترنت و مخصوصا به زبان اصلی توسط گوگل ارائه می شود را دنبال کنید. برای این کار می توانید از twrp، یا  cwm و یا phiz استفاده کنید. ( در این باره به زودی مقاله ای در گویا آی تی قرار خواهم داد )

USB drivers

 

گام سوم: ورود به حالت ریکاوری در گوشی

دقت کنید که در گام بعدی باید گوشی تان را به حالت ریکاوری ببرید! این نکته هم جای دقت دارد که هر گوشی، از دستورالعمل خاص خود برای رفتن به حالت ریکاوری استفاده می کند که عموما باید طی آن دکمه های پاور یا ولوم و یا هر دو را به طرق مختلف درگیر کرد.

برای پیدا کردن حالت ریکاوری گوشی های تان این چند آموزش را مورد بررسی قرار دهید که در ذیل توضیحات اموزش ها، می توانید به حالت ریکاوری دست پیدا کنید:

۴ راه حل برای وقتی که گوشی روشن نمی شود

کاملترین راهنمای UNROOT کردن گوشی های اندرویدی ( Android 7، Android 6،Android 5 )

چگونه در آیفون ۷ و ۷ پلاس وارد حالت ریکاوری شویم؟

زمانی که درایو های مورد نظر را از دو لینک بالا ( ابتدای متن ) دانلود کردید، باید فایل فشرده شده را باز کنید، بعد از استخراج، با فایل هایی مطابق زیر روبرو می شوید:

از طرفی وقتی گوشی تان با موفقیت وارد حالت ریکاوری شد، و ریبوت شد، منوهایی به شما نمایش داده می شود که می توانید مطابق زیر آن ها را ببینید:

در واقع اول امر، شما با گزینه ای به نام mounts and storage روبرو خواهید بود، ولی بعد از کلیک بر این گزینه، باید مطابق تصویر بالا روی گزینه mount/data تمرکز کنید.

در ادامه لازم است که بعد از تنظیمات بالا، درایو هایی که دانلود کرده و آن ها را از حالت فشرده خارج کرده اید را باز کرده، و شیفت سمت راست را بگیرید، و در همین حال در فضای سفید و خالی فولدر تان، راست کلیک کرده و گزینه open command window here را انتخاب کنید.

در ادامه برای اینکه مطمئن شوید که گوشی تان توسط سیستم تان شناسایی می شود و به سیستم متصل است عبارت زیر را بنویسید :

ADB device

با ارائه این کد دستوری، لیستی از دستگاه های متصل به سیستم تان نمایش داده می شود. در صورتی که گوشی تان شناسایی نمی شود، آن را مجددا به سیستم نصب کنید و کد را مجددا وارد کنید تا مطمئن شوید که گوشی توسط سیستم شناسایی و بدان متصل شده است.

در نهایت قطعه کد های زیر را بنویسید:

adb shell

rm/data/system/gesture.key

حالا سریع گوشی خود را ریبوت کنید. در منوی ریکاوری می توانید عنوان ریبوت را مشاهده کنید که باید آن را از طریق نمایشگر گوشی مورد نظر قرار دهید. در ادامه می توانید پترن مورد نظر را برای تغییر و ویرایش مد نظر قرار داده و یک گزینه جدید، برای پترن ایجاد کنید.

دقت داشته باشید که زمانی که گوشی شما از نظر قفل ورودی و پترن اولیه، مورد مشکل می شود، باید با ریست سخت این قفل را حذف کرد که نیاز به نرم افزارهای اضافی نیز دارد اما روش امروز گویا آی تی در واقع روشی ساده است که به شما کمک می کند بدون حذف اطلاعات گوشی تان را از نظر قفل شدن در امان بدارید، اما دقت کنید که هر چند ما روش خوبی را تست کرده و جواب گرفته ایم اما ممکن است سیستم شما با مشکل مواجه شود. برای اینکه از این معضل به دور باشید توصیه ما این است که هیچ وقت به طور مکرر و تند تند، رمز گوشی خود را تغییر ندهید، چرا که در چنین حالتی احتمال فراموش کردن رمز بسیار زیاد تر است و دردسرهایش هم بیشتر است. حتی الامکان هر هفته یک بار یک سری بک آپ از اطلاعات گوشی تان را روی سیستم خود نگهداری کنید که در صورت از دست دادن اطلاعات کمتر ضرر کنید.

و اینکه سعی کنید برای استفاده از این قابلیت ها به روز ترین نرم افزارها را دانلود کنید و از آن استفاده کنید. در صورتی که شما پیش از این، این ترفند ها را دنبال کرده اید، و البته، نتیجه گرفته اید، از کار خود و تجربه تان با ما صحبت کنید و در بخش نظرات این موارد را یادداشت کنید. همچنین می توانید این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *