چگونه Alarms ها را در اندروید، iOS و ویندوز ۱۰ نام گذاری کنیم؟

چگونه  Alarms ها را در اندروید، iOS و ویندوز ۱۰ نام گذاری کنیم؟
  • 1396/3/16
  • زهرا معبودی
  • 0

این روزها اسمارت فون ها به خودی خود به عنوان ابزارهای جداگانه ای کار می کنند. مثلا وقتی شما در خانه یک گوشی خواه اندرویدی خواه اپلی داشته باشید، در واقع مثل این است که یک ساعت هشدار دارید! می توانید به راحتی شمار زیادی از تایم ها را در گوشی خود تنظیم کنید. البته برای IOS و هم برای اندروید شمار زیادی اپلیکیشن برای تنظیم هشدار آلارم وجود دارد. مخصوصا حالا با روی کار آمدن ای او اس ۱۱ قطعا این سرویس با تغییراتی روبرو بوده است. برای اینکه از تغییرات رابط کاربری و بیس آلارم ها در IOS 11 بهتر است که سیستم عامل خود را به این نسخه بروز رسانی کنید و از تغییرات آلارم در این سرویس با ما صحبت کنید. آموزش بروز رسانی iOS10 به iOS11 Beta برای iPad ،iPhone و iPod touch را بخوانید و نکته های آن را روی گوشی خود پیاده کنید تا بتوانید به سادگی بروز ترین نسخه IOS را داشته باشید.

به هر حال این اپلیکیشن برای تنظیم ساعت برای بیدار شدن از خواب است اما بسیاری از افراد به طور حرفه ای تر از این سرویس استفاده می کنند و از آن به عنوان یک یاد آور برای کارهای روزانه استفاده می کنند. زمانی که شما از سیستم آلارم خود به عنوان یک یاد آور استفاده می کنید می توانید آلارم ها را نام گذاری کنید تا متوجه شوید که هر آلارم برای چه منظوری ایجاد شده است. خوشبختانه هم اکنون می توانید در  iOS و Android و Windows 10 آلارم ها را نام گذاری کنید. گویا آی تی امروز شیوه این کار را به شما یاد می دهد پس با ما همراه باشید.

نام گذاری آلارم ها در iOS

مهم نیست که از آیفون استفاده می کنید یا آی پد! برنامه آلارم خود را در دیوایس خود باز کنید. در این نرم افزار شما می توانید دو کار انجام دهید:

کار اول: در روش اول می توانید آلارم های موجود را نام گذاری کنید یا اینکه نام آن ها را تغییر دهید

کار دوم: بدون دستکاری آلارم های موجود، یک آلارم جدید بسازید و البته آن را نام گذاری کنید.

هر دو کار بسیار راحت است. برای اینکه یک آلارم موجود را به نام گذاری کنید می توانید در تب آلارم ها مطابق ان چه در تصویر زیر مشاهده می کنید از پیش آلارم های تنظیم شده است، را در اختیار داشته باشید. بعد از این به بالای پانل نگاه کنید. در سمت راست یک علامت + وجود دارد و در سمت چپ نیز گزینه ادیت وجود دارد.

برای اینکه یک آلارم موجود را ویرایش کنید، کافی است روی ادیت را کلیک کنید، اینگونه می توانید آلارم خاصی را به حالت ویرایشی ببرید اما اگر بخواهید به طور جدید آلارمی تعریف کنید باید روی دکمه + در سمت راست و بالا ضربه بزنید:

از هر مدلی که استفاده کنید نهایتا به صفحه ای برخورد می کنید که در سمت راست قرار دارد یعنی در صفحه باید گزینه Label را مشاهده کنید. Label در واقع تنظیم کننده نام آلارم شما است. این نام در انتهای آلارم قابل مشاهده است و زمانی که آلارم خاموش می شود در زیر آن می توانید عبارت را مشاهده کنید. شما می توانید چه در حالت تنظیم آلارم برای بیدار شدن از خواب و چه در حالت خاص یاد آور از نام استفاده کنید:

مطابق تصویر بالا، روی لیبل را ضربه بزنید و بعد نام آلارم خود را بنویسید و در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید. به تصویر راست و بالا دقت کنید در اینجا نام الارم را به وضوح مشاهده می کنید.

این روش برای ای او اس بود که البته در IOS 11 نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که در این سرویس حالت معکوس سازی رنگ تغییر کرده ممکن است این موضوع نیز تغییر کرده باشد. بدین منظور می توانید مقاله ای با عنوان تفاوت Smart Invert و Classic Invert در iOS11 چیست و چگونه فعال می شود؟ را مورد بررسی قرار دهید.

و اما درا ندروید باید چکار کنیم؟

آموزش نام گذاری الارم ها در اندروید

نام گذاری آلارم ها در اندروید تقریبا شبیه به IOS است که البته شاید ساده تر هم باشد. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Clock را پیدا کنید ( از طریق جستجو یا در میان لیست اپ ها ) و آن را باز کنید. در این برنامه نیز باید لیستی از آلارم ها را مشاهده کنید. روی یکی از آن ها که می خواهید تغییر نام دهید، ضربه بزنید تا به حالت ویرایش برود. در این جا نیز باید گزینه لیبل یا ‘Label’ را مشاهده کنید تا بتوانید آن را با تغییر دادن به صورتی تبدیل کنید که بتوانید به راحتی نام را تغییر دهید.

در این جا می توانید یک آلارم جدید را تعریف کنید و در بخش ‘Label’ به راحتی نام جدید را انتخاب کرده و حتی صدای آلارم را از لیست آلارم های موجود انتخاب کنید یا اینکه یک آهنگ مورد علاقه خود را به آن بیفزایید و در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید. بدین صورت هر زمان که آلارم شما صدا می کند، می توانید یک عنوان بزرگ و نام آن را مشاهده کنید و از آن به عنوان یک یاد آور کارها استفاده کنید.

تنظیمات و نام گذاری آلارم در ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰ هم سرویسی به نام آلارم و ساعت وجود دارد که به صورت Alarms & Clock نشان داده می شود. جالب این است که شما می توانید شمار زیادی تایم را در این سرویس ذخیره کنید و یاد آوری کنید. هر چند شما از ساعت در ویندوز ۱۰ برای برخاستن از خواب استفاده نمی کنید اما می توانید از آن به عنوان راهکار های دیگری استفاده کنید.

بدین منظور این اپلیکیشن را باز کنید، که بدین صورت اولین آلارم را مشاهده می کنید که می توانید آن را ویرایش کنید یا اینکه آلارم های جدیدی ایجاد کنید:

وقتی روی الارم مورد نظر کلیک کنید ویندوز آن را به حالت ویرایشی می برد و شما با فیلد های روبرو هستید که از جمله آن می توان به Alarm name اشاره کرد. در این جا می توانید نام آلارم خود را مشخص کنید. به طور پیش فرض یک آلارم در ان گنجانده شده است که می توانید آن را حذف و آلارم مورد نظر خود را در ان وارد کنید.

به نظر می رسد که خاصیت آلارم در ویندوز ۱۰ صرفا به صورت یک یاد اور عمل کند که بتوانید از طریق ان خود را هشیار کنید که مثلا زیر اجاق را خاموش کنید، یا اینکه در تایمی خاص، به کسی تماس بگیرید یا مورادی از این دست.

اما به هر حال این سرویس می تواند هم به عنوان یک زنگ هشدار و هم به عنوان یک یاد آور خوب برای کارها در سه پلتفرم ویندوز، اندروید و البته ای او اس به شمار بیاید. فرقی ندارد که شما از کدام نسخه از ای او اس و اندروید استفاده می کنید، چرا که به راحتی می توانید از طریق این سرویس، از هر ورژنی، به خوبی یک یاد آور بسازید و آن را نام گذاری کنید.

در این باره دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید و در صورتی که از اپلیکیشن اختصاصی ثانویه ای برای مدیریت زمان هشدار و یاد آور استفاده می کنید آن را برای کاربران شرح دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *