آموزش ضبط نمایشگر اندروید با AZ Screen Recorder

آموزش ضبط نمایشگر اندروید با AZ Screen Recorder
  • 1396/3/18
  • زهرا معبودی
  • 5

ضبط کردن اسکرین یا نمایشگر اندروید کمی سخت است و می تواند دردسر ساز باشد چرا که باید حتما برای این کار گوشی را روت کنید. حداقل این موضوع تا اندروید ۴٫۴ رواج داشت و کاربر می بایست با یک عملیات ریسک پذیر، گوشی خود را روت می کرد تا بتواند از نمایشگر فیلم بگیرد اما به یمن ورود اندروید ۴٫۴ گوگل این امکان را در سیستم عامل قرار داد تا بتوان از نمایشگر فیلم گرفت. از طرفی قابلیت های اندروید ۴٫۴ به گونه ای است که بدون نیاز به روت کردن، می توان با نصب اپلیکیشن های ضبط نمایشگر، از صفحه موبایل فیلم گرفت.

گویا آی تی تصمیم دارد در این مقاله به بررسی و معرفی و شرح یک روش ساده و بدون هزینه برای گرفتن فیلم از نمایشگر گوشی اقدام نماید بدین صورت می توانید این مقاله را هم اکنون بدین منظور دنبال کنید

 استفاده از اپلیکیشن ضبط فیلم از اندروید AZ Screen Recorder

هر چند شمار زیادی از اپلیکیشن ها وجود دارند که می توانید از طریق آن ها از صفحه نمایش اندروید خود عکس بگیرید اما ما تصمیم بر این گرفتیم تا از میان این اپلیکیشن ها، آن موردی را انتخاب کنیم که هم امکانات بهتری دارد و هم رابط کاربری ساده تری دارد تا کاربر بتواند راحت با آن ارتباط برقرار کند. بدین منظور ابتدا به شما توصیه می کنیم به کمک گوگل پلی این اپلیکیشن را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

برای دانلود  AZ Screen Recorder کلیک کنید

بعد از اینکه این برنامه را دانلود کردید و آن را نصب کردید، آن را اجرا کنید تا با یک پاپ آپ ساده روبرو شوید که در بر گیرنده ۵ آیتم هستند. هنگام باز کردن این اپ با این ۵ گزیه روبرو می شوید:

Settings، Screenshot، Record، Images  و Market. که شامل، تنظیمات، اسکرین شات، ضبط کردن، عکس ها و در نهایت بازار یا مارکت است. با توجه به تجربیات ما، دو گزینه ای که شاید بیش از همیشه و دیگر امکانات مورد نیاز شما است Settings and Record است. البته در قسمت نوتیفی بار هم برای این نرم افزار یک نوتیفی بار ارائه می شود که در تصاویر زیر جایگاه آن را مشاهده می کنید:

Settings and Record.

 

AZ Screen Recorder

همانطور که در بالا مشاهده می کنید، این نوتیفی به این منظور نمایش داده شده که شما برای مشاهده کنترلگر های شناور، از آن استفاده کنید. در چنین شرایطی کافی است یک بار روی این نوتیفی بار ضربه بزنید.

برای شروع از گزینه تنظیمات شروع می کنیم. ابتدا روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید تا لیست زیر منو های قابل تنظیم آن مشاهده شود این تنظیمات شامل، رزولوشن، فریم و نظیر آن مشاهده شود. کمی که با بخش تنظیمات کار کنید متوجه خواهید شد که امکانات بسیاری دارد حتی به شما کمک می کند که به کمک ضبط نمایشگر، صدا را هم ضبط کنید و این فوق العاده است.

AZ Screen Recorder

AZ Screen Recorder

زمانی که با استفاده از قابلیت های یاد شده تنظیمات را انجام دادید و هر موردی را که خواستید به میزان مورد نیازتان ست کردید، می توانید از بالا، اسلاید را پایین بکشید و از آن جا گزینه Record را انتخاب کنید تا بتوانید عملیات ضبط کردن را شروع کنید.

Record

زمانی که روی Record ضربه می زنید بلافاصله عملیات ضبط کردن صورت نمی گیرد بلکه یک پنجره پاپ آپ نمایش داده می شود، که حاوی پیامی است که به شما می گوید، با پذیرش این پیام شما می توانید فورا اسکرین را ضبط کنید. این پیام به صورت زیر است:

Record

وقتی که start now را لمس می کنید، در واقع بلافاصله شروع به ضبط نمایشگر خواهید کرد و بدین ترتیب، می توانید تایم بار را هم مشاهده کنید و میزان زمان ضبط شده از نمایشگر را ببینید. زمانی که مطمئن شدید از تمام چیزهایی که می خواستید فیلم گرفته اید، کافی است به اسلاید در نوتیفی بار برگردید و از آن جا گزینه Stop را مشاهده و لمس کنید تا عملیات ضبط اسکرین متوقف شود.

در این حالت فیلم ذخیره می شود و با یک پنجره کوچک می توانید آن را مشاهده کنید. فیلم از طریق پوشه مخصوص به این نرم افزار و البته در گالری قابل دسترس است. گالری را می توانید در میان منوهایی که خود این اپلیکیشن به شما اختصاص می دهد، در اختیار بگیرید. ( در نوتیفی بار )

توجه کنید که بخش تنظیمات این نرم افزار امکانات فوق العاده ای به شما می دهد تا بتوانید آن را حرفه ای تر و البته با جزییات و امکانات بهتر و بیشتری مورد استفاده قرار دهید. نرم افزار AZ Screen Recorder یک برنامه رایگان است که البته نسخه رایگان آن دارای تبلیغات نیز می باشد. برای اینکه بخواهید این برنامه را بدون تبلیغ در اختیار داشته باشید از بخش تنظیمات می توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید اما اگر از نسخه رایگان استفاده می کنید برای غیر فعال کردن تبلیغات باید یک بار کمی هزینه بپردازید. این هزینه به سختی به ۳ دلار می رسد اما ارزش آن را دارد که یک برنامه کاملا تر و تمیز را در اختیار شما قرار می دهد.

از طرفی کاربرانی که از اندروید ۴٫۴ به پایین استفاده می کنند نیز می توانند به تناسب نوع گوشی خود، این اپلیکیشن و سایر اپ ها را روی گوشی خود تست کنند اما به نظر می رسد در اندروید های پایینتر از ۴٫۴ امکان ضبط نیاز به روت کردن دارد. در عین حال بهتر است که تجربیات ارزشمند خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما بگویید که برای گوشی های تان با پلتفرم های خاص از چه راه و روش ها و اپلیکیشن هایی برای گرفتن فیلم استفاده می کنید. همچنین برای اطلاع عموم این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. سلام بر شما
    ممنون از راهنمایی خوبتون ولی نرم افزار در حالت عادی بافیلم صدارو ضبط میکنه اما یک ایرادی که داره در هنگام تماس تصویر رو ضبط ولی صدارو ضبط نمیکنه اگه میشه در این مورد راهنمایی کنید.
    سپاسگزارم

  2. با سلام
    نرم افزار در حالت عادی فیلم را با صدا ضبط میکنه اما در تماس تصویری فقط تماس دو ضبط میکنه صدا رو ضبط نمیکنه لطفا راهنمایی بفرمایید

  3. سلام مخلصم باید چه بکنیم موقع ضبط تماس تصویری صدا ضبط نمیشه، ولی ضبط معمولی صدا ضبط میشه

    1. تو گوگل میت تصویر گرفته اما صدا نداره مشکل چیه؟

  4. سلام
    برای توقف ویدیو یا stop کردن هم در منوی تنظیمات میشه لرزش رو تنظیم کرد که با تکان دادن گوشی خودش توقف کنه و اون تکه که به نوار نوتیف میریم رو از انتهای کار حذف کنیم… اینم جالبه تست کنین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *