چگونه مکالمات تلفنی روی آیفون را ضبط کنیم؟

چگونه مکالمات تلفنی روی آیفون را ضبط کنیم؟
  • 1396/4/11
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید به هر دلیلی که بخواهید، لازم شود که صدای مخاطبین خود را در آیفون ذخیره کنید. اگر از نرم افزارهایی مثل واتس اپ و نظیر آن استفاده می کنید این امکان به طور خودکار در این اپلیکیشن ها قرار داده شده است اما وقتی که می خواهید روی آیفون تماس های ورودی و خروجی خود را ضبط کنید با یک سری مسائل مواجه خواهید بود.

اولین مساله داستان قانونی بودن ضبط مکالمات است که البته در کشورهای مختلف برای این منظور، قوانین خاصی ایجاد شده که متناسب با کشوری که در آن زندگی می کنید می توانید مکالمات را ضبط کنید. البته شما می توانید در مورد ضبط کردن صدای مخاطب ابتدا با او مشورت کنید چرا که شاید بخواهید صدای مشتریان خود را ضبط کنید تا در ادامه بتوانید سرویس بهتری به آن ها ارائه دهید.

اما دومین مساله وجود مشکل در پروسه ضبط صدای مخاطب در تماس ها در آیفون است که با یک سری تغییرات به راحتی قابل حل شدن است.

در گوشی آیفون محدودیت هایی وجود دارد که شما به راحتی از طریق آن نمی توانید صدای مخاطب را ضبط کنید. برای این کار گوشی های اندرویدی خیلی بهتر کار می کنند اما در آیفون شما باید با استفاده از سرویس صوتی گوگل و یا یک اپلیکیشن ثانویه این کار را انجام دهید.  Google Voice و یا برنامه ای با نام TapeACall می توانند این مشکل را برای تان رفع کنند. با اینکه پیشنهاد گویا آی تی استفاده از این دو سرویس است اما هر کدام از این دو مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه روش کار کردن با این سرویس ها را یاد می گیریم:

چگونه با  Google Voice مکالمات آیفون را ضبط کنیم؟

اگر به دنبال یک برنامه رایگان برای ضبط صدا در آیفون هستید، می توانید Google Voice  را تست کنید. این یک سرویس رایگان در گوگل است که به شما اجازه می دهد صدای مخاطبین خود را ضبط کنید. البته شما در این روش قادر خواهید بود تنها تماس های ورودی را ضبط کنید و نمی توانید تماس هایی که خودتان ایجاد کرده اید را ضبط کنید. همچنین قبل از اینکه شروع به ضبط صدا با Google Voice نمایید باید ویژگی ضبط کردن صدا را در سرویس خود فعال کرده باشید.

برای تنظیم این مورد به آدرس voice.google.com  بروید. برای این کار بهتر است که از مرورگری روی کامپیوتر خود استفاده کنید. بعد از ورود به این سرویس و وارد کردن اطلاعات اکانت خود، روی گزینه more کلیک کنید:

این گزینه در سمت چپ قرار دارد و به صورت سه نقطه عمودی، نشان داده می شود.

با کلیک بر این گزینه لیستی قابل تنظیم به شما نمایش داده می شود که از میان آن ها می بایست Settings را انتخاب کنید:

Incoming Call Options

در میان آپشن هایی که در بخش تنظیمات در اختیار دارید، کمی به پایین اسکرول کنید تا به عبارت Incoming Call Options برسید:

Incoming Call Options

برای بخش Incoming Call Options لازم است که تاگل روبروی این عبارت را بکشید تا روشن بشود. با این کار سرویس شما آماده ضبط صدا خواهد شد. دقت کنید که هنگامی که مخاطب تماس را برقرار کرد، سرویس گوگل به شما اجازه می دهد که مکالمه را ضبط کنید. برای این منظور کافی است روی کلید ۴ یک بار ضربه بزنید تا عملیات ضبط شروع شود. با این کار، گوگل صدا را ضبط کرده و البته بعد از اتمام تماس آن را ذخیره می کند. شما دوباره می توانید به پنل مورد نظر برگشته و صدا را پخش کنید.

چگونه با اپلیکیشن  TapeACall مکالمات آیفون را ضبط کنیم؟

TapeACall هم اپلیکیشنی است که مزایا و معایب خود را دارد اما به دو صورت نسخه پولی و رایگان ارائه شده است. TapeACall در نسخه رایگان خود، به شما امکان می دهد تنها ۶۰ ثانیه اول مکالمات خود را ضبط و آن را بشنوید اما در نسخه پولی تمام مکالمه در اختیارتان قرار خواهد گرفت. بدین صورت شما می توانید، با پرداخت سالانه حدود ۱۰ دلار، این اپلیکیشن را در اختیار داشته باشید و از امکانات خوب آن بهره مند شوید.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید هر جا که بخواهید تماس را ضبط یا قطع کنید و در نهایت تماس هایی که در طول روز با هم ضبط کرده اید را ادغام کنید. کارهایی که در نسخه پولی این اپ می توانید مدیریت کنید، متفاوت و متنوع هستند که می توان گفت ارزش پرداخت سالانه ۱۰ دلار را دارند.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که لازم نیست برای ضبط صدا با این نرم افزار آیفون، شما حتما به حالت گوشی صدا را گوش دهید، حتی اگر از میکروفون و هدفون استفاده می کنید، و حتی اگر از اسپیکر برای پخش صدا استفاده کنید، این نرم افزار به تمیزی کارش را انجام می دهد و هیچ گونه محدودیتی برای این موضوع نیست.

تنها ایرادی که می توان از این اپ گرفت این است که تعلیق تماس و ضبط کردن، کمی غیر حرفه ای است و جالب به نظر نمی آید که باید در این اپ توسط توسعه دهندگان رفع بشود. از طرفی شرکت سازنده قول داده که به مکالمات گوش نمی کند اما همیشه مبحث امنیتی در این باره وجود دارد که مبادا شرکت ها به گوش دادن و انتشار مکالمات بپردازند. این است که ممکن است برای شما مساله قانونی هم پیش بیاید.

به هر حال این اپلیکیشن هم دارای مزایا و معایب خاص خود است که می توانید با نصب آن این مسائل را بررسی کنید. البته بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از این اپ را ندارند چرا که باید سالانه مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند و در مقابل خیلی از اپ ها رقم ۱۰ دلار را که دقیقا ۹٫۹۹ دلار است را زیاد می پندارند. در عین حال هنوز سرویس رایگان تر و ارزشمندتری برای ضبط مکالمه در آیفون ارائه نشده است و جالب است که خود اپل هم به دنبال راه و چاره ای بومی برای این مشکل نیست.

در این باره دیدگاه های خود و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *