چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟
  • 1396/5/11
  • زهرا معبودی
  • 0

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه با کمک ماژول Xposed به نوار وضعیت (Status Bar) اندروید یک متن دلخواه اضافه کنید. همان طور که می‌دانید، Xposed یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای دستگاه‌های اندرویدی روت شده است که امکان اعمال تغییرات مختلف در سیستم اندروید را فراهم می‌کند. امروزه ماژول‌های بسیار خوبی برای Xposed وجود دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به Gravity Box و Device emulator اشاره کرد. اندروید اپ‌های فوق العاده‌ی زیادی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رنگ و روی تازه‌ای به دستگاه خود ببخشید. مضاف بر این برای دستکاری کردن در ظاهر این سیستم عامل می‌توانید از کاستوم رام‌ها هم استفاده کنید.

اما این مقاله صرفاً مختص به یک ماژول Xposed است. برای استفاده از این ماژول نیاز به دانستن کدنویسی نیست و فقط کافی است آن را نصب کرده و متن مورد نظر خود را بنویسید. شما می‌توانید متن خود را در سمت چپ یا راست ساعت قرار داده و کارهای مختلف و جالبی را با همین اپلیکیشن ساده انجام دهید. این برنامه بر روی دستگاه‌های اندروید مختلف امتحان شده و به خوبی کار می‌کند. ما آن را بر روی تلفن OnePlus 2 با رام Cyanogenmod 13 مارشملو آزمایش کردیم. در این اپ امکان افزودن متن، تعیین رنگ، فونت و اعمال شخصی سازی‌های بیشتر هم وجود دارد.

 

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

 

نیازمندی‌ها

 

قبل از این که کار را شروع کنید، حتماً مطمئن شوید که موارد زیر از قبل انجام شده باشد:

 

  • برای استفاده از این برنامه موبایل اندرویدی شما باید روت شده باشد
  • Xposed باید بر روی دستگاه شما نصب شده باشد
  • ماژول Xposed Status Bar Text باید دانلود شده باشد

 

بعد از این که دستگاه را روت کردید، باید Xposed را نصب و فعال نمایید. حالا به راحتی اپ Xposed Status Bar را دانلود کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

 

چگونه با کمک ماژول Xposed به نوار وضعیت اندروید یک متن دلخواه اضافه کنیم؟

 

 

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

 

بعد از این که ماژول Xposed را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب و فعال کردید، اپلیکیشن Xposed Status Bar Module را نصب نمایید (لینک دانلود آن در بخش نیازمندی‌ها قرار داده شده است).

 

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

 

پس از آن Xposed را باز کرده، به بخش Modules رفته، تیک گزینه‌ی Xposed Status Text را زده و دستگاه خود را ریستارت کنید.

 

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

 

بعد از این که با موفقیت دستگاه را ریستارت کردید، در نوار وضعیت دستگاه عبارت Please Set Some Custom Text message را مشاهده خواهید کرد. پس اپ XposedStatus text را باز کرده و متن دلخواهتان را بنویسید.

رنگ، فونت، موقعیت و هر تغییر دیگری که دوست دارید روی متن اعمال شود را انتخاب کرده و بعد دکمه‌ی Apply را لمس کنید.

 

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

 

حالا می‌توانید متن خود را در نوار وضعیت دستگاه ببینید. اگر آن را نمی‌بینید، یک بار دستگاه خود را ریستارت کنید.

 

چگونه به نوار وضعیت اندروید متن اضافه کنیم؟

 

کلام آخر

 

به این روش می‌توانید متن دلخواه خود را به نوار وضعیت سیستم اضافه کنید. فراموش نکنید که برای انجام این کار به روت شدن دستگاه نیاز است. روت کردن شاید کمی تخصصی باشد. اگر تجربه‌ی زیادی در استفاده از اندروید ندارید، لطفاً آن را امتحان نکنید، چون ممکن است دستگاه شما را از کار بیندازد. ما مسئولیتی در این زمینه قبول نمی‌کنیم. اگر سوال یا پیشنهادی در مورد این آموزش دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید، سعی می‌کنیم به آن‌ها رسیدگی کنیم.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *