چگونه در Gmail ایمیل ها را زمان بندی کنیم؟

چگونه در Gmail ایمیل ها را زمان بندی کنیم؟
  • 1396/5/16
  • زهرا معبودی
  • 0

زمان بندی کردن ارسال پیام چیزی است که همه ما اهالی تکنولوژی از آن استقبال می کنیم. هر چند دائما گوشی به دست هستیم و دائما آنلاین می باشیم اما گاهی واقعا دسترسی نداریم یا نگران این هستیم که موضوعی را فراموش کنیم. مثلا شما می خواهید پیامکی را برای تولد دوست خود ارسال کنید، مطمئنا با زمان بندی کردن آن می توانید از گزند فراموشی به دور باشید. این موضوع چنان اهمیت دارد که واتس اپ هم امکان زمان بندی کردن را برای کاربران خود فراهم آورده است. زمان بندی کردن پیام و ارسال آن از طریق واتس اپ برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در دسترس است که می توانید هر پیامی را چه تصویری و چه متنی در آن زمان بندی کنید.

در عین حال خوب بود که این موضوع برای ایمیل نیز به حقیقت بپیوندد که خوشبختانه توسعه دهندگانی که روی گوگل کروم کار می کنند این موضوع را حل کردند. برنامه ای که توسعه دهندگان برای کاربران جیمیل تهیه کرده اند بومرنگ نام دارد که اگر قصد داشته باشید با آن کار کنید، باید با شکل آن آشنایی داشته باشید. امروز گویا آی تی به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل از این ابزار فوق العاده کاربردی استفاده کنید.

بدین منظور ایمیل خود در جیمیل را در مرورگر گوگل کروم باز کنید ( البته بومرنگ برای مرورگرهای دیگر هم در دسترس است اما این آموزش روی گوگل کروم ارائه شده است ).

بعد از این کار روی لینک زیر کلیک کنید تا صفحه افزونه ارزشمند بومرنگ را در وب استور گوگل مشاهده کنید

برای دانلود و نصب اتوماتیک بومرنگ از سرور وب استور کلیک کنید

بعد از این با دریافت چند در خواست شما می توانید برنامه را روی جیمیل خود نصب نمایید. با نصب برنامه شاید لازم باشد یک بار جیمیل خود را رفرش کنید. این کار را کنید تا به محض باز کردن جیمیل با پیام زیر مواجه شوید:

زمان بندی کردن جیمیل

در این جا به شما اطلاع داده می شود که بومرنگ شما فعال شده و می توانید از آن استفاده کنید اگر روی START کلیک کنید می توانید روش استفاده از بومرنگ را بیاموزید، که البته آموزش گویا آی تی کامل تر و جامع تر است. اگر می خواهید از بخش معرفی و روش استفاده رها شوید روی SKIP کلیک کنید و ادامه ما جرا را مطابق این آموزش دنبال کنید. وقتی که این پنجره را ببندید با صفحه آغازین جیمیل مواجه می شوید که در سمت چپ آن یک آیکون گنجانده شده به نام PAUSE:

زمان بندی کردن جیمیل

برای استفاده از این ابزار، شروع به نوشتن یک ایمیل کنید. البته فراموش نکنید که در سمت راست و بالا هم علامت رنگارنگ بومرنگ هم قرار دارد. موقع نوشتن به انتهای ایمیل خود دقت کنید:

زمان بندی کردن جیمیل

علاوه بر گزینه SEND می توانید گزینه SEND LATER را هم مشاهده کنید. در استفاده از قابلیت زمان بندی به گزینه قرمز رنگ دوم نیاز داریم. اگر روی این گزینه کلیک کنید فرصت های زمان بندی را به وضوح مشاهده می کنید:

زمان بندی کردن جیمیل

در این جا گفته شده که شما می توانید چه تایم هایی را برای ارسال پیام خود به مخاطب مورد نظر در نظر بگیرید. من روی علامت تقویم در باکس انتهایی کلیک کردم و با صفحه ای مواجه شدم که در آن می توانستم تاریخ را به تاریخ دلخواهم تغییر دهم:

زمان بندی کردن جیمیل

در این جا کافی است تاریخ مورد نظر را پیدا کنید و روی ان کلیک کنید. اما در بالای همین پنجره یک علامت تنظیمات چرخ دنده وجود دارد که بخاطر کنجکاوی روی آن هم کلیک کردم و متوجه شدم که چه فرصت خوبی برای شخصی سازی ارسال ایمیل است:

زمان بندی کردن جیمیل

در این جا به شما نمونه های مختلف برای ارسال ایمیل در سمت راست ارائه شده و در سمت چپ هم نوشته شده که می توانید از چه قالب هایی برای نوشتن تاریخ زمان بندی استفاده کنید. قالب مورد نظر خود را به تناسب زمان بندی ایجاد کرده، و ADD را بزنید و در نهایت گزینه UPDATE که آبی رنگ است را کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی شوید:

زمان بندی کردن جیمیل

بعد از این که آیتم مورد نظر را انتخاب کردید باید روی گزینه Confirm کلیک کنید تا تمام تنظیماتی که انجام داده اید تایید و تنظیم شود. شاید لازم باشد بین جیمیل شما و سرور اصلی همگام سازی کوچکی صورت بگیرد. این کار را انجام دهید تا در نهایت این پیام که به شکل زیر است در بالای جیمیل خود مشاهده کنید:

زمان بندی کردن جیمیل

مشاهده کنید که به شما گفته می شود که پیام مورد نظر شما در تاریخ مورد نظر و در ساعت مورد نظر برای مخاطب ارسال می شود. اما اگر لازم باشد بعد از ارسال و زمان بندی سری به لیست زمان بندی های تان بزنید، می توانید ادامه ماجرا را دنبال کنید.

بدین منظور به سمت راست وبالای جیمیل خود نگاه کنید و علامت بومرنگ را مطابق زیر پیدا کنید

زمان بندی کردن جیمیل

بعد از این که این علامت را پیدا کردید روی آن کلیک کنید تا گزینه های مختلف آن را مشاهده کنید

زمان بندی کردن جیمیل

در این بخش روی اولین گزینه کلیک کنید تا ایمیل های زمان بندی شده را مشاهده کنید.

زمان بندی کردن جیمیل

در این بخش می توانید لیست ایمیل های زمان بندی شده را مشاهده کنید. دقت کنید که برای این کار باید تب messages to send later فعال باشد. بدین ترتیب می توانید یک ایمیل را زمان بندی کنید و آن را از حالت زمان بندی خارج کنید. زمان بندی به شما کمک می کند در تایم هایی که آنلاین نیستید به راحتی ایمیل های خود را برای مخاطبین خود ارسال کنید، و از فرصت آزادی عمل بیشتری برخوردار باشید.

در این باره تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید برای ارسال ایمیل زمان بندی شده تا کنون از چه روش ها و ابزارهایی استفاده کرده اید و کدام یک از سرویس های ارسال ایمیل از این فرصت به طور اتوماتیک یا به صورت وابسته به ابزار برخوردارند؟ دیدگاه های خود را بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید تا دوستان تان از این قابلیت مطلع شوند و از آن بهره گیرند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *