آموزش رفع مشکل Unfortunately app has stopped در اندروید

آموزش رفع مشکل Unfortunately app has stopped در اندروید
  • 1396/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

مطمئنا تا کنون بار ها در حال کار کردن یا باز کردن اپلیکیشنی بوده اید که ناگهان با پیغام  Unfortunately app has stopped  روبرو شده اید و حسابی اعصابتان خرد شده است. به نظر من که منفور ترین پیام در اندروید چیزی نیست جز  Unfortunately app has stopped  که می گوید متاسفانه باید به زور، برنامه را بست و بیخیال آن شد!

اما امروز در گویا آی تی سعی داریم روشی را به شما یاد دهیم که از طریق ان بتوانید این مشکل را رفع کنید.

یک سناریو وجود دارد و آن هم اینکه وقتی با چنین پیغامی روبرو می شوید، با یک بار بستن و بازگشایی دوباره نرم افزار، خبری از پیام مورد نظر نیست و به راحتی کارتان را انجام می دهید اما، گاهی اوقات، این مشکل حل نمی شود که نمی شود که نمی شود.

در چنین حالتی ترفند های امروز گویا آی تی را دنبال کنید.

فضایی که نرم افزار اشغال کرده را آزاد کنید

گاهی اوقات برخی نرم افزار ها بخاطر دیتایی که دارند یا دیتاهایی که تولید می کنند یا جمع آوری می کنند اضافه بار ایجاد می کنند و این دیتا ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد آنان خواهد شد. در چنین حالتی احتمال بروز پیام Unfortunately app has stopped بسیار شدت می گیرد. خب برای حل این مشکل، باید ابتدا دیتای نرم افزار را پاک کنید.

بدین منظور ابتدا وارد تنظیمات در اندروید، بروید و از آن جا گزینه  Applications را پیدا کرده و در میان آن به دنبال Application manager باشید. در این اپلیکیشن در بخش چپ تبی وجود دارد به نام All، که باید آن را باز کرده و نرم افزاری که با این ارور روبرو شده است را پیدا کنید. نام آن را پیدا کرده و آن را باز کنید تا به دو گزینه Clear data و Clear cache دسترسی پیدا کنید.

برای اولین بار Clear cache را بزنید تا کش برنامه پاک شود، تا بتوانید بازشدن برنامه را تست کنید. بعد از اینکه کش کاملا پاک شد می توانید همان موقع نرم افزار را تست کنید. اگر باز هم با مشکل مواجه شدید، می توانید گزینه دوم را تست کنید و Clear data  را تست کنید. دقت کنید که دیتا ها گاهی اوقات مفید و ضروری اند. پس سعی کنید این دو گزینه را همراه با هم کلیک نکنید.

Clear data

ریست نرم را تست کنید

زمانی که نتوانید بدین طریق نرم افزار را به حالت اول برگردانید لازم می شود که حتما یکبار ریست نرم را تست کنید. برای ریست نرم می توانید از گزینه restart در گوشی خود استفاده کنید یا اینکه گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید. اگر با این روش باز هم نرم افزار لج کرده است، روش بعدی را باید پیاده کنید.

نرم افزار را حذف کنید و دوباره نصب کنید

وقتی که مرحله قبل را پشت سر بگذارید، و نتوانید نرم افزار را دوباره باز کنید لازم می شود که برنامه را uninstall کنید و دوباره مجددا آن را نصب کنید. هنگامی که نرم افزار را حذف کردید بهتر است که فایل نصبی را مجددا دانلود کنید و جایگزین فایل کنونی کرده و دوباره نصب کنید چرا که ممکن است بروز رسانی هایی موجب ایجاد چنین اختلالاتی شده باشند.

فکتوری ریست! این گام آخر است

اگر نرم افزار شما به گونه ای است که با روش های یاد شده، با شما همراهی نکرد، لازم است که ریست کارخانه گوشی را انجام دهید. بدین ترتیب می توانید سیستم گوشی را به حالت بی عیب پیش فرض ببرید و بعد دوباره نرم افزار را دانلود و نصب کنید! این بار باید نرم افزار به خوبی عمل کند.

در هر صورت باید برنامه درست شود. گاهی اوقات به دلیل اختلالاتی که در مموری کارت ها صورت می گیرد، این مشکل بوجود می آید. بهتر است که یکبار هم مموری را خارج کرده و نرم افزار را روی حافظه داخلی گوشی تان نصب کنید و آن را اجرا کنید.

اگر با این حالت باز هم مشکل حل نشد می توانید با سازنده و توسعه دهنده اپلیکیشن تماس بگیرید و در مورد مشکل خود با او صحبت کنید چرا که شاید نرم افزار شما با اپ خاصی مشکل داشته باشد و لازم باشد که آن را حذف کنید و عموما توسعه دهنده به خوبی از این عدم سازش ها اطلاع دارد.

در این باره آیا تا کنون تجربه ای داشته اید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *