چطور سازگاری نرم افزارها (compatibility) در ویندوز ۱۰ را چک کنیم؟

چطور سازگاری نرم افزارها (compatibility) در ویندوز ۱۰ را چک کنیم؟
  • 1396/7/6
  • زهرا معبودی
  • 0

دو سال از عمر ویندوز ۱۰ میگذرد. در سال ۲۰۱۵ وقتی برای اولین بار ویندوز ۱۰ برای عموم عرضه شد، به سهم خود دارای ایرادات و مشکلاتی بود بطوریکه مردن عقیده داشتند این محصول هنوز در حالت بتا (آزمایشی) قرار دارد ولی با اصرار به عنوان نسخه ی اصلی به کاربران داده شده است. خاطرات آن روزهای ویندوز ۱۰ تا الان نیز ادامه پیدا کرده. بعد از آنکه این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت از لحاظ پایداری و امکانات بهبود یافت هنوز بودند کاربرانی که مشکلات روزهای اولیه ی این سیستم عامل را فراموش نکرده بودند. این اتفاقات این تفکر را در مردم قوی کرد که شاید برخی از نرم افزارها با ویندوز ۱۰ سازگار نباشند. این مشکل بارها و بارها توسط کاربران از متخصصان وایکروسافت پرسیده شد تا در نهایت مایکروسافت ابزاری را توسعه داد که سازگاری نرم افزارها را با ویندوز ۱۰ بررسی می کند.

 سازگاری نرم افزارها

آماده برای ویندوز ۱۰

آماده برای ویندوز ۱۰ یا Ready for Windows 10 نام یک ابزار ساده برای بررسی نرم افزارهاست. تنها کاری که باید بکنید این است که نام نرم افزار مورد نظرتان را در این ابزار وارد کنید. خود ابزار بقیه کارها را انجام میدهد.

آماده برای ویندوز 10 یا Ready for Windows 10

نتایج سازگاری ویا عدم سازگاری نرم افزار مورد نظر را با اکثر بیلدهای ویندوز ۱۰ در اختیار شما قرار خواهد داد. بعلاوه میتوانید سازگاری این نرم افزار را با پلتفرم دسکتاپ نرم افزارها، پلتفرم UWP (این پلتفرم اجازه میدهد که نرم افزار روی تمام انواع دستگاه هایی که ویندور ۱۰ دارند اجرا شوند)، مرورگر Edge، مرورگر IE 11 و افزونه های Office بررسی نمایید. در شمن در نتایج به شما نشان داده میشود که با توجه به تعداد کاربرانی که این در حال استفاده از این نرم افزار هستند درجه ی مقبولیت آن چقدر است.

برای جست و جو هم میتوانید نام نرم افزار و یا نام شرکت تولید کننده آن را وارد کنید. به عنوان مثال برای جست و جو در مورد نرم افزار Photoshop میتوانید از نام شرکت تولید کننده آن، یعنی Adobe، نیز جهت جست و جو استفاده نمایید.

این ابزار چگونه کار می کند.

شاید بخاطر بیاورید که بعد از عرضه ویندوز ۱۰ بسیاری عقیده داشتند که مایکروسافت در حال جمع آوری اطلاعات از کاربران است. این اطلاعات بطور گسترده و تحت عنوان داده های دورسنجی طبقه بندی شد. هم اکنون نیز ویندوز ۱۰ در حال جمع آوری اطلاعات است مه همین داده ها قدرت اصلی ابزار Ready for Windows 10  به حساب می آیند.

آماده برای ویندوز 10 یا Ready for Windows 10

داده های دورسنجی که ویندوز ۱۰ جمع آوری میکند شامل نرم افزارهایی است که یک کاربر نصب میکند. البته در این مقاله قصد نداریم این عمل مایکروسافت را که بدون اجازه ی کاربران از اطلاعاتی از آنها جمع آوری میکند را محکوم کنیم ولی اگر سیستم عامل به این اطلاعات نیاز دارد همیشه باید گزینه ای باشد که قدرت انتخاب را به کاربر بدهد حتی اگر استفاده ی درست و مناسبی از اطلاعات جمع آوری شده صورت بپذیرد.

اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم غیر ممکن است که مایکروسافت بتواند بصورت دستی لیست تمامی نرم افزارهای سازگار با ویندوز ۱۰ را تهیه کند. همچنین به گفته ی تولید کنندگان نیز نمیتوان اعتماد کرد. البته این داده ها هیچ سر و کاری با اطلاعات شخصی کاربران ندارند پس از این لحاظ میتوان آنهارا بدون ضرر دانست.

اگر هنوز سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ بروز نکرده اید و یا اگر بخاطر نگرانی در مورد عدم سازگاری نرم افزارها به بیلد خاصی از مایکروسافت بروزرسانی ننموده اید، میتوانید با استفاده از این ابزار امکان این برزورسانی را بررسی نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *