آموزش دور زدن محدودیت قابلیت Tethering در گوشی های موبایل

آموزش دور زدن محدودیت قابلیت Tethering در گوشی های موبایل
  • 1396/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

Tethering کردن اینترنت گوشی همراه یعنی اجازه دادن به اشتراک گذاری اینترنت دیتا گوشی موبایل با دیگر دستگاه ها. این قابلیت بسیار کاربردی است وقتی که بیرون هستید و وای فای ندارید اما برخی اپراتور ها این قابلیت را مسدود می کنند. اگر وقتی که می خواهید تتر (Tether) کنید با پیغامی از این قبیل “Account not set up for tethering” مواجه شدید، راه حل به شرح زیر خواهد بود.

این موضوع جنبه ای دو طرفه دارد. یک طرف قضیه افرادی هستند که می گویند “اگر این قابلیت از سوی اپراتور مسدود شده است یعنی نباید از آن استفاده کنید.” و از طرف دیگر افرادی هستند که می گویند “من برای این دیتا پول داده ام و هر طوری که صلاح بدانم از آن استفاده می کنم.” در حالی که ما از هر دو طرف تشکر می کنیم اما گاهی اوقات صرف نظر از شرایط، تترینگ ضروری می شود.

برخی موبایل ها صرف نظر از محدودیت اعمال شده از سوی اپراتور به شما امکان استفاده از قابلیت تترینگ را می دهند. اما برخی دستگاه های جدید تر نظیر Nexus 5X یا ۶P در صورت درخواست اپراتور شما استفاده از این قابلیت را مسدود می کنند. وقتی که می خواهید هات اسپات را فعال کنید پیغامی دریافت می کنید که می گوید می بایست برای فعال سازی این قابلیت با اپراتور تماس بگیرید.

 

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

چندین گزینه برای دور زدن این ارور دارید. می توانید از اپلیکیشن های متفرقه نظیر PdaNet+ استفاده کنید که در اغلب گوشی ها کارتان را راه می اندازند. اگر گوشی شما روت شده است گزینه بسیار بهتری در اختیار دارید: فعال سازی دوباره قابلیت های هات اسپات خود اندروید.

متاسفانه، راهکار اینطور نیست که یک اپلیکیشن را نصب کنید و همه چیز به خوبی تمام شود. اول می بایست چند پیش نیاز را داشته باشید تا وارد بخش اصلی کار شویم:

نخست گوشی شما باید روت باشد. اگر دسترسی روت ندارید به صورت خودکار از این کار کنار گذاشته می شوید! می بایست پیش از انجام هرکاری در این زمینه گوشی تان روت شده باشد. اگر نمی دانید روت کردن به چه صورت است، می توانید به راحتی با جستجوی مدل گوشی تان دستور العمل روت کردن آن را در اینترنت پیدا کنید.

سپس می بایست یا بر روی فریم ورک Xposed کار کرده… فریم ورک Xposed  ابزار های بسیار قدرتمندی را در اندروید فعال می کند به همین علت گزینه ای ضروری برای افرادی است که گوشی روت شده دارند. و با عرضه فریم ورک بدون سیستم Xposed و رابط کاربری با طراحی متریال کار با آن و نصب آن راحت تر از قبل شده است. با این حال، اگر در حال حاضر از Xposed استفاده می کنید هم این روش با نسخه های قدیمی تر آن هم بدون مشکل کار می کند.

 و یا اینکه با Magisk روت کرده باشد. این برنامه در واقع نسخه ای ساده تر و یکپارچه تر از Xposed است. Magisk تقریبا همان کار ها انجام می دهد و مدیریت ماژول و SuperSU داخلی دارد.

پس از اینکه دستگاهتان را روت کرده و Xposed و یا Magisk را نصب کردید تنها چند لمس ساده با دور زدن تاییدیه تترینگ فاصله دارید.

دور زدن محدودیت های تترینگ با استفاده از Xposed

اولین کاری که باید بکنید باز کردن برنامه نصب Xposed است و سپس گزینه “download” را انتخاب کنید. در رابط کاربری “normal” Xposed، این گزینه سومین مورد در صفحه اصلی است (تصویر سمت چپ). اگر از طراحی متریال در Xposed استفاده می کنید ، منو همبرگری را از سمت چپ بالای صفحه باز کنید و گزینه “download” را از انجا انتخاب کنید (تصویر سمت راست).

 

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

در منوی download، بر روی شکل ذره بین که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد بزنید و کلمه “tether” را جستجو کنید. و آنقدر به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه “X Tether” را پیدا کنید. سپس روی آن بزنید.

 

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

اگر بخواهید می توانید توضیحات در بخوانید در غیر این صورت بر روی تب “Versions” بزنید و گزینه “Install” را برای نصب اخرین نسخه انتخاب کنید. با این کار مستقیما به بخش نصب می روید. اگر با ارور مواجه شدید، مطمئن شوید که گزینه “Unknown Sources” را در بخش تظیمات امنیتی گوشی فعال کرده اید و دوباره امتحان کنید.

لازم به ذکر است که اسم این اپلیکیشن در واقع “Moto Tether” است. البته جای نگرانی وجود ندارد و این اپلیکیشن بر روی دستگاه های غیر موتورولا به خوبی کار می کند.

 

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

پس از اتمام نصب، Xposed یک اعلان می دهد که نیاز است گوشی را ریستارت کنید تا ماژول فعال شود. گزینه “Activate and Reboot” را بزنید.

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

دور زدن محدودیت های تترینگ با استفاده از Magisk

اگر از Magisk استفاده می کنید، مراحل کار تقریبا کاملا مشابه با Xposed خواهد بود. Magisk Manager را باز کنید و منو اسلایدر را باز کرده و گزینه “Downloads” را انتخاب کنید.

 

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

بر روی ذره بین در سمت راست بالای صفحه بزنید و سپس “tethering enabler” را جستجو کنید.

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

پس از پیدا کردن “Tethering Enabler”، بر روی فلاش سمت راست آن زده تا دانلود آغاز شود. یک پنجره باز می شود و از شما می پرسد که می خواهید آن را نصب کنید یا دانلود. بر روی “Install” بزنید.

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

فایل زیپ به صورت خودکار دانلود و فلش می شود. با فرض اینکه همه چیز به خوبی انجام شود، این کار تنها چند ثانیه طول خواهد کشید. برای فعال سازی این ماژول می بایست گوشی را ریستارت کنید.

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

چگونه از این ابزار های تترینگ استفاده کنید

هیچ کدام از این گزینه ها رابط کاربری به خصوصی ارائه نمی دهند، تنها قابلیت تترینگ داخلی اندروید را فعال می کنند. پس از پایان ریستارت شدن گوشی به بخش Setting > More > Tethering & Portable Hotspot بروید تا مطمئن شوید که این قابلیت واقعا کار خواهد کرد. تنها کافیست بر روی “Portable Wi-Fi hotspot” بزنید تا مطمئن شوید.

 

دور زدن محدودیت قابلیت Tethering

فقط به خاطر داشته باشید که از این قابلیت به درستی استفاده کنید نه اینکه سوء استفاده کنید.

نظرات و تجربیات  خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *