راهنمای حل مشکل پخش صدای گوشی Galaxy A3 2017

راهنمای حل مشکل پخش صدای گوشی Galaxy A3 2017
  • 1396/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

از شایع ترین مشکلاتی که برای گوشی های هوشمند پیش می آید این است که گوشی در آب بیفتد یا اینکه مشکلی برایش ایجاد شود که صدمه ببیند مثلا از بالای سطحی مرتفع پرتاب شود اما یکی از مشکلات عدیده ای که در غالب گوشی های هوشمند دیده شده مشکلات مربوط به بلندگو و صدا است.

این مشکلات عموما بخاطر پاره ای از تنظیمات اشتباه رخ می دهد که طی یک پروسه کوتاه می توان آن ها را درست کرد اما گاهی این مشکلات نشان از یک تداخل سخت افزاری دارد. به هر حال من در این مقاله می خواهم به افرادی که دارای گوشی گلکسی A3 ورژن ۲۰۱۷ هستند کمک کنم تا مشکلاتی از قبیل موارد زیر را حل کنند:

عدم پخش صدا از بلند گو

عدم پخش صدای نوتیفی هنگام دریافت پیام

محدودیت پخش صدا از بلند گو و پخش با کیفیت صدا در هدفون در شرایط یاد شده

و موارد دیگر

پس با ما همراه باشید:

GALAXY A3 2017

مشکل: 

گوشی Galaxy A3 به نظر خیلی ساکت به نظر می رسد! البته هفته پیش برای هر پیامی که ارسال می شد، صدای نوتیفی آن را دریافت می کردم اما حالا حتی اگر پیام هم ارسال شود، هیچ صدایی پخش نمی شود. واقعا نمی دانم چه مشکلی پیش آمده است.

مشکل یابی: در چنین مواردی می توان بیشتر مشکلات را به تنظیمات و پیکر بندی های اشتباه مرتبط کرد. گاهی اوقات شما تنظیماتی روی گوشی انجام می دهید که نمی دانید نتیجه آن روی برخی بخش ها نظیر صدای گوشی چگونه است. مورد یاد شده نیز از همین دست می باشد که ما برای حل آن راه حل زیر را پیشنهاد می دهیم:

راه حل:

گام اول:

مطمئن شوید که قابلیت صدا  disabled نشده است

در قسمت Accessibility قابلیتی وجود دارد که پخش صدا را غیرفعال می کند به همین خاطر ممکن است Galaxy A3 شما ساکت شده است. به همین دلیل گام های زیر را برای تنظیمات دنبال کنید:

به مسیر  Apps > Settings > Accessibility بروید.

در این بخش می توانید گزینه های زیر را مشاهده کنید که من جلوی هر کدام از آن ها شیوه کاربری آن ها را نوشته ام:

Turn off all sounds: با زدن این گزینه تمام صداهایی که گوشی ایجاد می کند نظیر انتخاب ها، نوتیفی ها و تپ کردن ها کاملا خاموش می شوند.

Hearing aids: این قابلیت کمک می کند تا به طور اتوماتیک صدای گوشی ها ( سمعک ) بهتر شود. 

Left/right sound balance: این مورد برای تنظیم صدای چپ و راست در گوشی هنگام پخش صدا بکار می رود.

Mono audio: فعال کردن یا غیرفعال کردن حالت فشرده سازی صدای استریو به صدای تک رشته ای مونو، برای استفاده از یک خروجی  صدا ( گوشی یا هدست )

اگر مطابق گفته های بالا همه چیز خوب به نظر می رسد به سراغ قدم دوم بروید:

گام دوم:

اطمینان پیدا کنید که حاصل این اشکال اپلیکیشن های ثانوی و غیربومی گوشی نیست

اپلیکیشن هایی که روی گوشی نصب می کنید نیز می توانند گاهی در تولید صدا ها اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم که اگر در گام اول مشکل شما حل نشد برای تست مشکل در این حالت، گوشی خود را در حالت  safe mode راه اندازی کنید. زمانی که گوشی خود را در حالت safe mode فعال می کنید، تمامی اپلیکیشن هایی که روی گوشی نصب کرده اید غیرفعال می شوند. پس اگر در این حالت صدای گوشی درست شد می توان مطمئن بود که عامل یک نرم افزار ساده است که باید آن را حذف کنید تا همه چیز به حالت اولیه باز گردد.

برای ورود به حالت safe mode گام های زیر را دنبال کنید:

گوشی را خاموش کنید و بعد از آن  Power را بگیرید تا اینکه عبارت ‘SAMSUNG را روی اسکرین گوشی مشاهده کنید و بعد دست خود را از روی دکمه پاور رها کنید. بلافاصله تا دست خود را رها کردید، دکمه کاهش صدا یا اصطلاحا Volume down  را بگیرید. همچنان این دکمه را رها نکنید تا اینکه گوشی ریستارت بشود. زمانی که  Safe Mode’ را مشاهده کردید دست خود را از روی دکمه کاهش صدا بردارید.

اگر صدا در این حالت شنیده می شود، اپلیکیشن را پیدا کنید و ان را حذف کنید تا مشکل صدای گوشی حل شود. اما اگر گوشی کماکان مشکل دارد و در حالت امن نیز صدای نوتیفی شنیده نمی شود، به مرحله بعد بروید:

گام سوم: تمام تنظیمات را ریست کنید

این کار گوشی شما را به حالت تنظیمات کارخانه می برد. اگر گوشی شما از قبل صدا داشته و بعد از مدتی مشکل دار شده این روش قطعا می تواند مشکل را حل کند البته اگر مشکل به سخت افزار ربط نداشته باشد. برای انجام این کار به مسیر Apps > Settings > Backup & reset بروید و از آن جا روی Reset Settings ضربه بزنید و گوشی را ریست کنید. اگر در این حالت هنوز مشکل سر جایش باقی است، به دنبال روش آخر باشید:

گام چهارم: از فایل های خود بکاپ بگیرید و گوشی را ریست کنید

اگر مشکل از گوشی شما در بخش firmware و برخی تنظیمات باشد این مشکل به راحتی قابل حل است اگر آن چه را که می گوییم دنبال کنید:

در این حالت گوشی خود را خاموش کنید و بعد

دکمه افزایش صدا یا Volume Up را بگیرید و در همین حالت، دکمه هوم را بگیرید و بعد دکمه Power را هم بگیرید.

وقتی که لوگوی دستگاه شما نمایش داده شد  Power را رها کنید.

وقتی که لوگوی اندروید نمایش داده شد کلیه دکمه ها را رها کنید.

در این حالت به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه عبارت Installing system update روی گوشی نمایش داده می شود.

با دکمه کاهش صدا بین منو ها حرکت کنید تا wipe data / factory reset را انتخاب کنید.

وقتی بر روی این گزینه قرار گرفتید دکمه Power را بزنید تا انتخاب شود

باز هم با دکمه کاهش صدا کار کنید تا به Yes — delete all user data برسید و آن را انتخاب کنید

برای این کار بر روی موقعیت دکمه Power  را بزنید تا عملیات شروع شود.

زمانی که این ریست به اتمام رسید Reboot system now نمایش داده می شود.

حالا اگر دکمه پاور را بزنید به راحتی می توانید گوشی را ریستارت کنید و مشکل گوشی را تست کنید.

دقت کنید که اگر در این حالت هم مشکل حل نشد باید گوشی خود را نزد متخصص تعمیر گوشی ببرید تا مشکل سخت افزاری را مورد بررسی قرار دهد.

در این باره آیا تجربه ای دارید که با ما در میان بگذارید؟ در بخش نظرات آن چه برای این موضوع مفید است را بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *