راه حل مشکل غیرفعال شدن نمایشگر گوشی آیفون

راه حل مشکل غیرفعال شدن نمایشگر گوشی آیفون
  • 1396/7/23
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که با گوشی های آیفون کار می کنند بارها شاهد این بوده اند که نمایشگر گوشی قفل شده است. این مشکل می تواند به دلیل روند دانلود برخی برنامه ها، یا به خاطر استفاده نا درست از گوشی و حتی به خاطر باتری باشد. اما معمولا وقتی که شما با رمز عبور چند بار نتوانید وارد گوشی شوید، گوشی فریز می شود و هیچ گونه لمسی روی اسکرین پاسخگو نخواهد بود. خب این مشکل به دلایل مختلفی پیش می آید. 

گویا آی تی: بدترین حالت زمانی رخ می دهد که شما با پیغام iPhone is disabled روبرو شوید و این بدین معنی است که آیفون از کار افتاده است! خب خوشبختانه برای حل این مشکل راه حل وجود دارد و شما می توانید با ریست کردن گوشی تان، مشکل را حل کنید.

همانطور که گفتیم گاهی اوقات مشکل اصلی از باتری گوشی است، که ممکن است شارژ کم آورده باشد. در چنین حالتی به مدت ۱۰ دقیقه حداقل، گوشی را به شارژ بزنید. اگر مشکل از این ناحیه باشد، بعد از گذشت این مدت زمان، اسکرین فعال می شود و می توانید فعالیت های خود را در آن از سر بگیرید. اگر هنگامی که گوشی را به شارژ می زنید، با یک علائمی مثل چراغ زدن ال ای دی قرمز به مدت سه بار مواجه شدید که بعد از آن اسکرین سیاه شد، کمی بیشتر آن را به شارژ بزنید و بعد با یک متخصص در این باره صحبت کنید چرا که ممکن است باتری معیوب باشد یا دچار حادثه ای شده باشد.

راه حل مشکل غیرفعال شدن نمایشگر گوشی آیفون

گوشی را خاموش کنید. برای این کار دکمه Sleep/Wake را که در بالا وجود دارد فشار دهید و بعد صفحه قرمز رنگ را به راست اسلاید کنید و بکشید تا خاموش شود. بعد از این با فشردن متمادی دکمه Sleep/Wak تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کنید، صبر کنید تا گوشی روشن شود. اگر گوشی روشن نشد، به طور همزمان دکمه Sleep / Wake و دکمه Home Circular که در پایین دستگاه و در وسط قرار دارد، به مدت ۱۰ ثانیه مدارا کنید و این دو را با هم بگیرید تا گوشی روشن شود.

اگر این کار شدنی نیست، یا این که با ورود رمز های اشتباه نمایشگر اپلی خود را از کار انداخته اید، لازم است که ریست سخت انجام دهید. بدین صورت می توانید گوشی آیفون خود را با یک کابل USB به رایانه وصل کنید و از این طریق با استفاده از آیتونز، گوشی را ریستارت کنید و تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید و آپدیت جدیدی انجام دهید.

در ساید بار آیتونز که در سمت راست وجود دارد، در قسمت Devices روی آیفون کلیک کنید. بر روی تب Summary  در سمت راست کلیک کنید و گزینه Restore را نیز در پی آن انتخاب کنید.

این کار گوشی را کامل ریست می کند و دیتاهای گوشی را پاک می کند بنابراین لازم است از قبل یک بک آپ گیری از داده ها و اپلیکیشن ها و فایل ها و فولدر ها ایجاد کرده باشید.

قبل از ریستور کردن، Back Up را انتخاب کنید و بعد دکمه Restore را بزنید تا عملیات به خوبی انجام شود. بعد از اینکه عملیات به خوبی انجام شد با پیغام Connect to iTunes مواجه می شوید و بعد از آن خواهید دید که پیغام iPhone is activated مشاهده می شود. این بدین معنی است که گوشی شما حالا ریستارت شده و به خوبی، فعال است.

حالا باید بک آپ خود را وارد گوشی کنید. برای این کار در بخش Set Up Your iPhone بک آپی که می خواهید به گوشی منتقل شود را انتخاب کنید و بعد بر روی دکمه Continue کلیک کنید تا کارها به خوبی انجام و به اتمام برسد.

نکته ها:

وقتی که گوشی خود را به سیستم لپ تاپ یا PC با کابل وصل می کنید دقت کنید که باید به صورت مستقیم گوشی را با کابل به سیستم وصل کنید و از رابط ها و هاب های یو اس بی استفاده نکنید.

اگر از پیش یک بک آپ قوی از گوشی خود داشته باشید، در مرحله پنج نیاز به بک آپ گیری ندارید و می توانید روی گزینه Don’t Back Up کلیک کنید.

اگر در هنگام بازگرداندن آی فون خود مشکلی دارید، قبل از تلاش برای بازگرداندن دوم، باید دستگاه خود را در حالت ریکاوری قرار دهید.

این روش به شما کمک می کند که مشکل فریز شدن و غیرفعال شدن گوشی آیفون خود را حل کنید. در چنین شرایطی شما تا کنون چه کارهایی انجام داده اید و موفق شده اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *