۱۰ قابلیت و ترفند در گلکسی نوت ۸

۱۰ قابلیت و ترفند در گلکسی نوت ۸
  • 1396/8/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سری نوت گلکسی سامسونگ در ایران از هواداران بسیاری برخوردار است و از آن جا که پرچمدار جدید سامسونگ، یعنی گلکسی نوت ۸، اخیراً به ایران وارد شده بسیاری انتظار دارند که گلکسی نوت ۸ در ایران از فروش خوبی برخوردار خواهد شد.

گویا آی تی – اگر تا کنون موفق به خرید این فبلت شده اید و یا قرار است به زودی آن را تهیه کنید، احتمالاً آشنایی با قابلیت هایی که در ادامه خواهند آمد می تواند برای شما مفید باشد.

۱- استفاده از Bixby:

Bixby قابلیتی است که سامسونگ در آخرین اسمارت فون های خود، یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸، به کار برد تا از آن با عنوان رقیبی برای Google Assistant یاد شود. Bixby می تواند از طریق موتورهای جستجو برخی اطلاعات دلخواه کاربر را گردآوری کند و یا می تواند در هنگام گوش دادن به موسیقی برخی قابلیت ها در اختیار کاربر قرار دهد. اما آن چیزی که Bixby سامسونگ را منحصر به فرد می کند قابلیت Bixby Vision است.
Bixby Vision می تواند در کنار Bixby برخی امکانات را برای کاربر فراهم کند. به عنوان مثال هر زمان که دوربین گوشی بر روی یک سوژه متمرکز شود، این قابلیت برخی امکانات را برای کاربر فراهم می سازد. مثلاً در صورتی که سوژه یک محصول باشد این قابلیت با استفاده از موتورهای جست و جو درصدد گردآوری برخی اطلاعات در مورد آن بر می آید، یا در صورتی که متن باشد قابلیت Bixby Vision درصدد ترجمه ی آن بر می آید و موارد از این قبیل.

۲- غیر فعال کردن دکمه ی فیزیکی Bixby:

کلیدی در کنار گوشی برای فعال کردن Bixby فراهم شده و در عین آن که می تواند میانبری عالی برای فعال کردن Bixby باشد مضرات خاص خود را دارد. مثلاً در صورتی که انگشت کاربر به طور غیر عمد به آن برخورد کند قابلیت Bixby فعال می شود و می تواند کلافگی کاربر را به همراه داشته باشد. احتمالاً خود سامسونگ نیز از این ماجرا آگاه شده و به همین دلیل امکان غیر فعال کردن آن را برای کاربر فراهم ساخته است.

۳- نوشتن یادداشت بر روی صفحه ی خاموش گوشی:

البته بهره برده از قلم هوشمند و به تبع آن امکان ثبت یادداشت در سری های پیشین نوت نیز وجود داشت. اما آن چیزی که در نوت ۸ جدید است این است که کاربر می تواند حتی هنگامی که صفحه ی گوشی خاموش است بر روی آن به وسیله ی قلم هوشمند یادداشت بنویسد. در واقع این قابلیت می تواند برای زمان هایی که کاربر برای ثبت یادداشت خود عجله دارد مفید باشد زیرا دیگر به باز کردن قفل گوشی و پس از آن به دنبال نرم افزار یادداشت برداری گشتن نیازی نیست. تنها با برداشتن قلم و کشیدن آن بر روی صفحه امکان ثبت یادداشت فراهم می شود.

۴- استفاده از حداکثر کیفیت تصویر:

نوت ۸ قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت Quad HD را داراست اما به طور پیش فرض این کیفیت نمایش بر روی Full HD قرار داده شده است. بنابراین برای بهره بردن از Quad HD بایستی در قسمت تنظیمات و در بخش Display با تپ بر روی Screen Resolution آن را بر روی حالت QHD قرار داد. البته این حالت مزایای خاص خود را دارد اما می تواند موجب افزایش مصرف باتری و تبعاً کاهش عمر آن در طول روز شود.

۵- استفاده از قلم هوشمند در زیر باران:

نوت ۸ اسمارت فونی ضد آب است ولی امکان استفاده از قلم هوشمند در زیر آب را نیز فراهم کرده است. درست است که ثبت یادداشت در زیر آب ممکن است دور از ذهن باشد اما در زیر باران به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توان از قلم هوشمند استفاده کرد.

۶- تبدیل به کامپیوتر:

با استفاده از داک Dex می توان با بهره بردن از موس و کیبورد و البته نمایشگر، گوشی را به یک کامپیوتر تبدیل کرد.

۷- ترجمه با استفاده از قلم هوشمند:

کاربر می تواند در هنگام مطالعه ی یک مطلب بخشی از آن را، که متوجه معنایش نمی شود، با استفاده از قلم هوشمند مشخص کند تا فبلت نوت ۸ بهترین ترجمه را برای او به نمایش بگذارد.

۸- استفاده از دو اپلیکیشین به صورت همزمان:

نوت ۸ از نمایشگری بزرگ، ۶٫۳ اینچی، برخوردار است و به همین سبب اگر از دو اپلیکیشن همزمان در آن استفاده شود تصویر هر یک از آن ها کوچک نمی شود. بنابراین استفاده از قابلیت Split View اندروید در نوت ۸ بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از این قابلیت بسیار آسان است. می توان با لمس دکمه ی Recent در پایین نمایشگر و پس از آن تپ بر روی مورد مولتی تسکینگ از دو اپلیکیشن مختلف به صورت همزمان استفاده کرد. امکان بزرگ و کوچک کردن تصویر هر یک از اپلیکیشن ها نیز بر حسب نیاز وجود دارد.

۹- فراهم بودن امکان شخصی سازی ترتیب نمایش نوتیفیکیشن ها:

در نوت ۸ می توان ترتیب نمایش نوتیفیکیشن ها را در نوار ابزار Notifications شخصی سازی و هر یک از آن ها را بر حسب نیاز اولویت بندی نمود.

۱۰- بهینه سازی صدای خروجی:

برای بهتر کردن صدای خروجی نوت ۸ می توانید از منوی تنظیمات در قسمت Adept Sound بهترین حالت صدا را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *