مقایسه آیفون ۷ و آیفون ۸

مقایسه آیفون ۷ و آیفون ۸
  • 1396/8/11
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر شما از آن دسته از افرادی بودید که انتظار داشتید اپل بعد از ارائه آیفون ۷ می بایست ورزن ۷S این گوشی ها را نیز به بازار ارائه می داد، تا پایان این مقاله با همراه باشید.
اپل بعد از ارائه گوشی های آیفون ۷ بر خلاف انتظار بسیاری از کاربران گوشی های آیفون ۸ را به بازار ارائه کرد. این گوشی ها جدید ترین مدل گوشی های آیفون بودند که بعد از گوشی های آیفون ۷ به بازار ارائه شدند. با مقایسه آیفون ۷ و آیفون ۸ همراه ما باشید.

گویا آی تی – سوالی که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند این است که آیا این کاربران می بایست گوشی های آیفون ۷ خود را به گوشی های آیفون ۸ ارتقا دهند یا نه.
واقعیت مهم این است که تفاوت چندانی میان گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ وجود ندارد. به عقیده بسیاری از کارشناسان اپل بیشترین تغییرات را در طراحی آیفون X انجام داده است. در واقع ظاهر و قابلیت های گوشی های آیفون ۸ تا حد زیادی شبیه به نمونه های قبلی است. تنها تفاوت آن با نمونه های قبلی این است که گوشه های گوشی های آیفون ۸ دارای کمی خمیدگی است و دکمه لمسی آن در زیر صفحه نمایش قرار داده شده است.
تفاوت قابل توجه دیگر میان گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ در شیشه ای است که در پشت گوشی های آیفون ۸ بکار رفته است. در این گوشی های نوع خاصی شیشه جایگزین آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده شده در گوشی های آیفون ۷ شده است.
مقایسه آیفون 7 و آیفون 8
در گوشی های آیفون ۷ از استاندارد IP67 ضد آب استفاده شده است که در گوشی های آیفون ۸ نیز همین استاندارد لحاظ شده است. اما نکته قابل توجه در گوشی های آیفون ۸ این است که در این گوشی ها نیز مانند مدل قبلی آیفون جک هدفون حذف شده است.
آزمایشات زیادی برای تعیین قدرت و کیفیت گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ انجام شده است که بر اساس این آزمایشات گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ همانطور که انتظار می رفت بسیار سریع تر و با کیفیت تر بوده اند. در این گوشی ها از پردازنده ۴ هسته A10 fusion استفاده شده است و رم آن ۲/۳ گیگ است و کارت گرافیک ۶ هسته ای استفاده شده است که باعث شده اند این گوشی ها به عنوان یکی از سریع ترین و مقاوم ترین گوشی های تولید اپل نسبت به نمونه های قبلی گوشی های آیفون ۷ شناسایی شوند.
اما در گوشی های آیفون ۸ از چیپ A11 Bionic استفاده شده است و پردازنده بکار رفته در آن اسنپ دراگون ۸۳۵ کوالکوم است. از طرفی برای افزایش قدرت گوشی های آیفون ۸ از رم ۲ گیگ و در گوشی های آیفون ۸ plus از رم ۳ گیگ استفاده شده است. به گفته اپل پردازنده Bionic نسبت به A10 بسیار مقاوم تر است.
اما در آزمایشات انجام شده بر روی گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۷ ، اولی به عنوان گوشی سریع تری شناسایی شده است. همچنین عملکرد این گوشی در اپلیکیشن های بنچ مارک مثل Geekbench 4 و مشابه آن امتیاز بالاتری را به خود اختصاص داده است. اما گوشی آیفون ۷ نیز همچنان یکی از سریع ترین گوشی های تولید شده توسط شرکت اپل است. حتی این گوشی در اجرای اپلیکیشن های AR بسیار عالی عمل کرده است.

صفحه نمایش استفاده شده در گوشی های آیفون ۸ بسیار شبیه به صفحه نمایش گوشی های آیفون ۷ است. در هر دو مدل از صفحه های نمایش ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی با ال سی دی IPS و وضوح تصویر Retina استفاده شده است. اگر از آن دسته کاربران هستید که می خواهید گوشی آیفون با صفحه نمایش بسیار متفاوت داشته باشید بهتر است تا ارائه گوشی های آیفون X صبر کنید. زیرا در این گوشی ها از صفحه نمایش OLED استفاده شده است.
مقایسه آیفون 7 و آیفون 8
اما چیزی که در گوشی های آیفون ۸ به صفحه نمایش اضافه شده است True Tone است. این قابلیت باعث می شود تا دمای صفحه نمایش بر اساس شرایط محیطی مختلف تغییر کند و همچنین بسته به نور محیط، میزان روشنایی صفحه نمایش نیز تغییر کند. اسپیکر های به کار رفته در گوشی های آیفون ۸ قادر به چخش صدای HDR/Dolby هستند.
دوربین تعبیه شده در گوشی های آیفون ۷ که از نوع دوربین های ۱۲ مگاپیکسلی f/1.8 است در نوع خود در زمان ارائه گوشی های آیفون ۷ بی نظیر بود اما بعد از آن گوگل و اچ تی سی در گوشی های پرچم دار خود دوربین هایی ارائه کردند که بسیار بهتر و با کیفیت تر از دوربین تعبیه شده در گوشی آیفون ۷ بوده است.
در گوشی های آیفون ۸ ، اپل سعی کرده است تا تغییراتی را بر روی برد اصلی دوربین ایجاد نماید. با وجود اینکه در این گوشی ها از دوربین ۱۲MP f/1.8 استفاده شده است اما در گوشی های آیفون ۸ Plus از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسورهای دو گانه استفاده شده است که باعث شده است عملیات پردازش در این گوشی ها سریع تر بوده و فوکوس بر روی اشیا بدون نویز خواهد بود.

بر اساس علام نظر کاربران تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی های آیفون ۸ با کیفیت تر از تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی های آیفون ۷ است و میزان اشباع رنگی در آن ها بسیار قوی تر و غنی تر است. البته به عقیده بسیاری از کاربران کیفیت این تصاویر به پای تصاویر ثبت شده توسط گوشی های پیکسل ۲ نخواهد رسید.
در دوربین های گوشی های آیفون ۸ Plus حالتی به نام حالت Portrait Lighting وجود دارد که باعث ایجاد نور پردازی حرفه ای بر روی تصویر خواهد شد.
یکی از مشکلات عمده گوشی های آیفون ۷ عمر کم باطری های آن ها است که بسیاری از کاربران در خصوص آن شکایت داشته اند. اما واقعیت این است که در آزمایشات انجام شده آیفون ۷ به سختی می تواند یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.
مقایسه آیفون 7 و آیفون 8
اما باطری های گوشی های آیفون ۸ با وجود اینکه نسبت به باطری های گوشی های آیفون ۷ کوچکتر هستند اما به دلیل بهینه سازی های انجام شده بر روی پردازنده ین گوشی هاف طول عمر باطری در آن ها نسبت به آیفون ۷ بیشتر است. و این گوشی های می توانند بیشتر از یک روز کار بی وقفه شارژ در خود نگهداری کنند.
نکته مهم دیگرکه در خصوص گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ باید به آن توجه کرد این است که کدام یک از گوشی ها نسبت به هزینه ای که برای خرید آن صرف می شود، مقرون به صرفه تر است. در سال ۲۰۱۶، یعنی زمانی که گوشی های آیفون ۷ به بازار ارئه شدندف قیمت گوشی های آیفون ۳۲ گیگ و ۱۲۸ گیگ به ترتیب ۵۹۹ و ۶۹۹ دلار بودند و این قیمت ها برای نوع پلاس این گوشی ها به ترتیب ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار برآورد شده بودند.
اما قیمت گوشی های آیفون ۸ برای نوع ۶۴ گیگ و ۱۲۸ گیگ به ترتیب ۶۹۹ دلار و ۷۹۹ دلار برآورد شده بودنددر حالی که نوع پلاس این گوشی ها قیمتی معادل با ۷۹۹ دلار و ۸۹۹ دلار داشتند.

اما از نگاه کلی گوشی های آیفون ۷ و ۸ از نظر طراحی هر دو دارای استاندارد ضد آب IP67 هستند و در هر دو مدل جک هدفون حذف شده است. با این تفاوت که در در گوشی های آیفون ۸ قابلیت شارژ بی سیم ارائه شده است که گوشی های آیفون ۷ فاقد چنین ویژگی ب.دند. هر دو مدل گوشی در اندازه های ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچ به بازار ارائه شده اند.
از لحاظ کانفیگ نیز در گوشی های آیفون ۸ از چیپ A11 10 نانومتر استفاده شده است. در این گوشی حجم رم شبیه حجم رم در گوشی های آیفون ۷ است. اما در گوشی های آیفون ۷ از چیپ A10 استفاده شده است.
از نظر قیمت نیز با وجود تفاوت های نه چندان زیاد میان گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ خرید گوشی های آیفون ۸ مقرون به صرفه تر است تا خرید گوشی های آیفون ۷ زیرا در خر صورت امکانات اولی بیشتر از امکانات دومی است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *