۵ کاربرد برتر پهپادها در سال ۲۰۱۷

۵ کاربرد برتر پهپادها در سال ۲۰۱۷
  • 1396/8/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

استفاده از پهبادها دیگر به حوزه نظامی محدود نیست. آن ها نحوه رویارویی ما با بسیاری از مشکلات را عوض کرده اند و ظرفیت های نامحدودی دارند. در حقیقت، برخی از پهبادهای آینده نگرانه و تکنولوژی های مربوط به آن ها یا آزمایش شده اند، یا در حالی که شما این مقاله را می خوانید در حال آزمایش هستند. بیاید نگاهی به آن ها بیندازیم.

۵- پهبادهای تشخیص دهنده گاز


بسیاری از تکنولوژی هایی که توسط ناسا برای فضا طراحی شده بود، در حال ورود به زمین هستند. این سنسور به منظور شناسایی گاز متان در اتمسفر مریخ طراحی شده بود و اکنون به عنوان ابزاری برای نظارت بر گاز موجود در لوله ها به کار می رود.

۴- پهبادهای سازنده پل


محققان اهل زوریخ ناوگانی از کوادکوپترهای مجهز به قرقره های برقی طراحی کرده اند که می توانند با استفاده از طناب های سبک اما مقاوم، پل های قابل عبوری بسازند که می تواند وزن یک انسان بالغ را در هنگام راه رفتن روی آن تحمل کند.

۳- سنسورهای تبلیغ پرنده

پهبادها می توانند برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرند؛ البته نه فقط برای پخش تبلیغات یا حمل پوسترها. در سال ۲۰۱۵ شرکت AdNear که در زمینه بازاریابی مکان محور در سنگاپور فعالیت می کند، یک تکنولوژی را آزمایش کرد که با استفاده از سیگنال های اینترنت تلفن یا Wi-Fi مکان کاربران را شناسایی می کند و برای آن ها آگهی های هدفدار می فرستد.

۲- پهبادهایی با پرینتر ۳ بعدی


پهبادها تا کنون مزایای زیادی برای صنعت ساخت و ساز داشته اند. اما در آینده می توانند کارهای بیشتری نیز انجام بدهند. محققان در حال آزمایش پهبادهای مجهز به پرینترهای ۳ بعدی هستند که می توانند سایت را اسکن کنند و قسمت های آسیب دیده ساختمان را جایگزین کنند.

۱- پهبادهایی با الکتروشوک اتوماتیک


پهبادها و داروها می توانند در کنار یکدیگر عملکرد خوبی داشته باشند. از پهبادها برای انتقال داروها استفاده می شود اما می توان گفت که امروزه این یک تکنولوژی قدیمی است. ربات های پهبادی آینده مجهز به الکتروشوک خواهند بود و بسیار سریع تر از آمبولانس به بیماران رسیدگی خواهند کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *