آموزش باز کردن مرورگر اج در Private Mode برای ویندوز ۱۰

آموزش باز کردن مرورگر اج در Private Mode برای ویندوز ۱۰
  • 1396/12/13
  • زهرا معبودی
  • 0

Private Mode موضوعی است که می تواند به امنیت بیشتر وب گردی شما در هر جایی کمک کند. مرورگرها بخشی دارند که طی آن شما هرچه را سرچ کنید در هیستوری مرورگر ذخیره نمی شود و از کارکرد شما اطلاعاتی روی سیستم قرار نمی دهد. هر چند گفته می شود استفاده از حالت امن یا خصوصی یا Private Mode برای کافی نت ها و مکان های عمومی استفاده کنید اما توصیه ما به شما این است که برای کارهای خاص مثل پرداخت یا خرید و یا جستجوهای خاص تا حد امکان از حالت Private Mode برای مرورگر خود استفاده کنید. 

گویا آی تی: اما مرورگر اج در این باره تا کنون حرفی برای گفتن نداشته تا اینکه امروز متوجه شدیم که می توان برای این مرورگر نیز حالت خصوصی یا Private Mode نیز فعال کرد. با ما همراه باشید.

برای استفاده از این حالت، ابتدا به دسکتاپ در ویندوز ۱۰ خود بروید و راست کلیک کنید و New>Shortcut را دنبال کنید.

New>Shortcut

بدین منظور در قسمت location  عبارت زیر را قرار دهید:

%windir%System32cmd.exe /c start shell:AppsFolderMicrosoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe!MicrosoftEdge -private

برای راهنمایی بیشتر موقعیت را در تصویر زیر ببینید:

نام را به چیزی نسبت دهید که پیدا کردن آن و آن نام دلالت بر حالت خصوصی مرورگر اج باشد. مثلا می توانید نام آن را Edge In Private یا چیزی شبیه به آن قرار دهید.

بعد از اینکه تنظیمات را تمام کردید، یک آیکون Command Prompt  روی نمایشگر ظاهر می شود که در حقیقت شورت کاتی برای باز کردن مرورگر اج در حالت امن است.

بعد از این روی شورت کات راست کلیک کنید و بخش Properties را کلیک کنید. با این کار پنجره ای برای تان باز می شود که لازم است که به تب Shortcut  بروید. برای اینکه بخواهید شکل و شمایل آیکون آن را به چیزی شبیه اج تبدیل کنید، در بخش Look for icons in this file عبارت زیر را وارد کنید:

%SystemRoot%SystemAppsMicrosoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbweMicrosoftEdge.exe

 

البته اگر بخواهید می توانید به راحتی آیکون های مورد علاقه تان را دانلود کنید و از بخش Browse انتخاب و روی آیکون ست کنید:

Browse

چیزی که این شورت کات انجام می دهد این است که ماکروسافت اج را با سوییچ private باز می کند و اجرا می کند. برخی از اپلیکیشن ها در ویندوز ۱۰ از قابلیت سوییچ بهره مند هستند. مثلا کروم یکی از آن هاست. تفاوتی که بین کروم و اج وجود دارد این است که اج اجازه نمی دهد به آن چیزی مثل میانبر  ضافه کنید. در حقیقت برای ایجاد چنین میانبرهایی نیاز است که از روش ها و کد هایی مثل آن چه که در این مقاله گفته شد استفاده کرد اما در کروم به راحتی می توانید شورت کات ایجاد کنید.

شما می توانید به راحتی این شورت کات را به نوار وظیفه یا به استارت منو پین کنید و هر وقت که نیاز دارید به کمک آن اج را به حالت امن و خصوصی باز کنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را در صورتی که برایتان مفید بود روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *