چگونه گلکسی S9 و S9+ را به حالت safe mode ببریم؟

چگونه گلکسی S9 و S9+ را به حالت safe mode ببریم؟
  • 1396/12/19
  • زهرا معبودی
  • 0

هیچ گوشی هوشمندی با هر سیستم عاملی، مصون از این نیست که روزی با مشکل اجرایی روبرو شود. حتی اگر این گوشی فوق العاده ترین گوشی روز دنیا، یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس باشد. گاهی وجود یک اپلیکیشن، می تواند مانع درست کار کردن سیستم عامل بشود. به لطف قابلیت هایی که در سیستم عامل اندروید قرار داده شده در چنین حالت هایی می توان مشکلات را پیدا و رفع کرد. 

گویا آی تی: خوشبختانه دارندگان گوشی های اندروید می توانند با کمک قابلیت هایی مثل حالت امن، یا safe mode متوجه شوند که آیا مشکل پیش آمده به اپلیکیشن های ثانویه بر می گردد یا خطایی داخلی برای گوشی پیش آمده است.

اگر روزی با چنین مشکلی مواجه شدید ما می توانیم به شما با این آموزش کمک کنیم که مشکل را حل کنید.

چگونه گلکسی S9 و S9+ را به حالت safe mode ببریم؟

اگر گوشی گلکسی اس ۹ شما دچار ریستارت های پی در پی شد یا اینکه متوجه شدید باتری آن به سرعت تمام می شود و یا حتی متوجه شدید کند تر شده و یا گرم می شود، می توانید مثل تمام دیوایس های اندرویدی آن را در حالت سیف مود بوت کنید و منبع مشکل را متوجه شوید.

وقتی که گوشی خود را در این حالت بوت می کنید، تمام اپ های شخص ثالث غیرفعال می شوند و بدین طریق می توان سیستم اندرویدی تان را در حالت عاری از اپ های ثانویه تست کنید تا متوجه شوید که عامل رخ داده شده، به چه دلیل بوده است.

با این کار اگر گوشی تان خوب و بدون مشکل کار کرد، می توان اطمینان حاصل کرد که مشکل بخاطر وجود اپ هایی است که خودتان روی گوشی نصب کرده اید و باید در این باره کمی بررسی کرده و آن ها را حذف کرد.

چگونه گلکسی اس ۹ را به Safe Mode ببریم؟

برای ورود به این حالت، در هر دو گوشی جدید سامسونگ لازم است که ابتدا دکمه پاور را بگیرید و چند ثانیه نگهدارید تا منوی پاور روی نمایشگر ظاهر بشود. در این حالت Power Off را مشاهده کرده و روی ان ضربه ای طولانی وارد کنید و تا زمانی ادامه دهید که به Safe Mode تبدیل شود.

وقتی که روی نمایشگر Safe Mode را مشاهده کردید به سادگی یک ضربه ساده معمولی روی این دکمه بزنید تا به حالت Safe Mode وارد شود.

چگونه گلکسی اس 9 را به Safe Mode ببریم

وقتی وارد حالت Safe Mode شدید، در پایین نمایشگر و در سمت چپ، علامت Safe Mode را مشاهده می کنید که گویای این است که در این حالت گوشی را فعال کرده اید. ویژگی دیگر این حالت این است که اپلیکیشن هایی را که نصب کرده اید در حالت خاکستری رنگ نمایش می دهد، که این حالت در حقیقت گویای این است که اپ مورد نظر غیرفعال است. در این حالت اگر متوجه شدید که عامل مشکلات گوشی اپ هایی است که نصب کرده اید، به سادگی می توانید آن نرم افزار ها را حذف کنید. برای این کار کافی است به مسیر Settings –> Apps بروید و اپ مورد نظر را از میان اپلیکیشن های نصب شده پیدا کرده و حذف کنید.

گاهی شما چند نرم افزار نصب کرده اید، و با کمی فکر کردن می توانید متوجه شوید که از زمان نصب کدام اپ مشکل برای گوشی پیش آمده، در چنین حالتی این اپ را حذف می کنیم و دوباره گوشی را در حالت نورمال، تست می کنیم.

چگونه گلکسی اس 9 را به Safe Mode ببریم

خروج از Safe Mode

وقتی که در این حالت مشکل را پیدا کردید دیگر لزومی ندارد اینجا بمانید کافی است گوشی را از حالت امن خارج کنیدو برای این کار کافی است که دکمه پاور را فشار دهید و از میان اپشن های ارائه شده Restart را انتخاب کنید. وقتی گوشی ریستارت شد، به سادگی می توانید گوشی را در حالت نورمال در اختیار بگیرید.

اگر در این باره توصیه یا تجربه ای دارید در بخش نظرات بنویسید و این مطلب مفید را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *