چگونه تم اجباری تاریک در اندروید ۸٫۱ را غیرفعال کنیم؟

چگونه تم اجباری تاریک در اندروید ۸٫۱ را غیرفعال کنیم؟
  • 1396/12/19
  • زهرا معبودی
  • 0

تم های تاریک برای گوشی ضروری هستند و به سلامت چشم در مواقع خاص و حتی طول عمر باتری کمک می کنند اما در اندروید ۸٫۱ این موضوع کمی متفاوت است. زمانی که روی گوشی این سیستم عامل اجرا می شود، ( باید آن را نصب کرد ) بر اساس پس زمینه ای که انتخاب می کنید، به طور اتوماتیک، تم به حالت روشن یا تیره تغییر وضعیت پیدا می کند. حتی اگر شما بخواهید تم تان روشن باشد اما پس زمینه کمی تیره و تار، باید به طور معمول کارهایی خلاف حالت عادی اندروید انجام دهید. 

گویا آی تی: با مطالعه این راهنما می توانید سیستم عامل خود را ملزم کنید تا کاری به پس زمینه نداشته باشد و تمی را که می خواهید فعال کند. خوشبختانه به لطف اپلیکیشن LWP+ حالا این امکان وجود دارد که این عادت اساسی اندروید ۸٫۱ را بر هم بزنید.

برای شروع حل این معضل از لینک بالا، به صفحه نصب این اپلیکیشن بروید و آن را نصب و اجرا کنید و بعد دنباله ماجرا را با ما باشید:

زمانی که برنامه را نصب کردید و اجرا کردید متوجه می شوید که این نرم افزار در حقیقت فقط یک صفحه است. در وهله اول لازم است که نرم افزار را به عنوان والپیپر به گوشی خود معرفی کنید. برای این کار اولین آپشن از بالا که Set as current live wallpaper نام دارد تا روشن کنید. ( اسلاید مقابل آن را بکشید و یا به عبارتی تاگل آن را فعال کنید ).

با انجام این کار گوشی شما در حالت ( تصویر دوم در زیر ) نمایش داده می شود که در بالای ان عبارت Set Wallpaper نوشته شده که باید آن را انتخاب کنید. بعد از این کار می توانید مشخض کنید که این قابلیت برای کدام یک از home و lock screens فعال شود. حتی می توانید برای هر دو آن را تنظیم کنید:

وقتی که تنظیمات را تا به اینجا رساندید به شما اجازه می دهد که یک بگرداند انتخاب کنید. برای این کار از منو های این اپ Choose Background Image را انتخاب کنید تا امکان بارگیری بکگراند مورد نظر را داشته باشید. با این کار می توانید به سادگی پس زمینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و به حالت های افقی و عمودی پس زمینه را انتخاب و از گزینه CROP در سمت راست و بالا استفاده کنید تا میزان مورد نیاز را از پس زمینه برش دهید.

اندروید 8.1

قانونا در چنین شرایطی ظاهر گوشی و تم به تناسب رنگ پس زمینه ست می شود اما وجود آپشن Select Background Color در میان منو های این نرم افزار به شما کمک می کند که چیزی بیش از حالت معمولی بتوانید به راحتی رنگ های مورد نظر خود را برای پس زمینه انتخاب کنید که گوشی و سیستم عامل باور کنند و تم به آن رنگ تنظیم شود.

اگر دوست دارید که تم شفاف و روشن داشته باشید با زدن این گزینه پالت رنگ ها را مشاهده کرده و رنگ روشن را انتخاب کنید.

با این کار باید همه چیز به حالت دلخواه و زیبایی در آید اما به هر دلیلی اگر متوجه شدید که آن چه در خروجی می بینید مطابق میلتان نیست، توصیه بعدی استفاده از آپشن دیگری از این نرم افزار است که به شما اجازه می دهد که یک رنگ سفارشی را انتخاب کنید. در این حالت به طور کلی سیستم عامل نادیده گرفته می شود و می توانید به دلخواه تر کار کنید. برای این کار روی عبارت Use custom colors ضربه بزنید تا بتوانید آن را فعال کنید.

انتخاب رنگ سفارشی برای تم اندروید 8.1

با این کار قدرت شخصی سازی بیشتری نسبت به حالت اول خواهید داشت:

هر چند این روش تا حدودی صادقانه نیست اما می تواند گوشی را به دلخواه شما تغییر دهد. برای حل مشکل تم اجباری تاریک در اندروید ۸٫۱ آیا پیشنهادی دارید یا راه حل دیگری به ذهنتان می رسد و آن را تجربه کردید؟ دیدگاه خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر بدهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *