چطور بفهمم اکانت فیس بوک من هم جزو ۳۰ میلیون اکانت هک شده است یا نه؟

چطور بفهمم اکانت فیس بوک من هم جزو ۳۰ میلیون اکانت هک شده است یا نه؟
  • 1397/7/21
  • زهرا معبودی
  • 0

هر جا حرف از یک اجتماع گروهی بزرگ باشد، شرایطی پیش می آید که هکرها نیز به دنبال این باشند تا نفوذ کنند و امنیت این فضا را کاهش داده و دغدغه های کاربران را افزایش دهند. البته این کار توسط هکرها صرفا به این خاطر صورت نمی گیرد که به اطلاعات دیگران دستبرد بزنند بلکه بسیاری از هکر ها با این کار میزان مهارت خود و پیشرفت خود را تست می کنند.

از طرفی با وجود این که برخی از منابع، جوایز ارزنده ای برای هکرهایی که باگ های سایت شان را شناسایی کنند در نظر می گیرند، هکر ها روز به روز قوی تر می شوند و خطرشان نیز بیشتر می شود.

اما فیس بوک در آماری جدید امروز اعلام کرد، یک بزرگترین نقص امنیتی را در تاریخ خود تجربه کرده است. فیس بوک در این باره گفت این اولین بار است که در فیس بوک که بزرگ ترین اجتماع مجازی دنیا است، حدود ۳۰ میلیون کاربر مشمول مشاهده ایمیل و شماره موبایل شان توسط هکرها شده اند.

همچنین فیس بوک اعلام کرد که در این حمله، نیمی از کاربران از این ۳۰ میلیون نفر علاوه بر به بیرون درز کردن شماره و ایمیل شان، مشمول لو رفتن اطلاعات عمیق تر نظیر مکان زندگی، تاریخچه جستجو و وضعیت ارتباطات و  مذهب و موارد دیگر شده اند.

نشانه هک شدن اکانت فیس بوک

نشانه هک شدن فیس بوک و موارد لو رفته کاربران چیست؟

به قول فیس بوک، حدود ۱۴ میلیون کاربر بیشترین آسیب را از این بابت دیده اند که در این حمله، موارد زیر از ان ها لو رفته است:

  1. جنسیت
  2. مکان / زبان
  3. وضعیت رابطه ها و ارتباطات
  4. مذهب
  5. زادگاه
  6. شهر فعلی مکان زندگی
  7. تاریخ تولد
  8. انواع دستگاه هایی که با آن به فیس بوک وصل می شوند
  9. تحصیلات و کار
  10. ۱۰ مکان آخری که در ان تگ شده اند یا آن را دیده اند
  11. ۱۵ نتیجه ( آخرین ) جستجو ها
  12. سایت ها
  13. پیج ها یا افرادی که آن ها دنبال می کنند

 

نشانه هک شدن فیس بوک من چیست؟

اگر نگران این هستی که اکانت فیس بوک تو هم هک شده یا نه و اطلاعات اینچنینی ات توسط هکر ها مشاهده شده است یا خیر، کافی است روی این لینک کلیک کنی.

وقتی که این لینک را باز کردی، در صفحه کمی به پایین بیا تا یک دکمه با عنوان زیر مشاهده کنی

Is my Facebook account impacted by this security issue?

روی این دکمه کلیک کن

اگر حساب کاربری شما مورد تعرض واقع نشده باشد پیامی با این مضمون یا دقیقا همین پیام را مشاهده خواهید کرد:

  Based on what we’ve learned so far, your Facebook account has not been impacted by this security incident. If we find more Facebook accounts were impacted, we will reset their access tokens and notify those accounts.

 در واقع این پیام به این مفهوم و مضمون است که حساب کاربری شما توسط این حمله آسیب ندیده است. در صورتی که اکانتی دچار حادثه شود، برخی دسترسی ها برای ان اکانت ریست شده و به کاربر اطلاع داده می شود.

اگر اکانت شما هک شده باشد، در help center اکانت شما به جای دکمه آبی رنگ دارای موارد زیر است:

نشانه هک شدن فیس بوک در حمله اخیر که در آن 30 میلیون کاربر هک شده و اطلاعات شخصی آن ها دیده شد.
نشانه هک شدن اکانت فیس بوک در حمله اخیر که در آن ۳۰ میلیون کاربر هک شده و اطلاعات شخصی آن ها دیده شد.

پیش از ۲۸ سپتامبر، فیس بوک اعلام کرده بود که حدود ۵۰ اکانت از وضعیت امنیتی کافی برخوردار نیستند. هدف فیس بوک این بود که کاربران به دنبال روش هایی برای ارتقای امنیتی حساب و اکانت خود باشند اما در این وادی، هکرها فرصت را غنیمت شمرده و دست به کار شدند و اکانت ها را هک کردند.

با این حساب اعلام شده که فیس بوک دامنه این حمله را بیش از آن چه که رخ داده تصور کرده و بیانیه ای ارائه داده که در آن به این موضوع اشاره شده که آن چه که مورد حمله قرار گرفته، کمتر از چیزی بوده که فیس بوک انتظار آن را داشته است.

به نظر می رسد که این صحبت از فیس بوک، در جهت آرام سازی کاربران بوده اما همین جمله برای حمله مجدد و قوی تر هکرها به اکانت های کاربران فیس بوک کافی است.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *