آموزش پین کردن فایل در استارت منو ویندوز ۱۰

آموزش پین کردن فایل در استارت منو ویندوز ۱۰
  • 1397/11/8
  • زهرا معبودی
  • 0

استارت منوی ویندوز ۱۰ با چیزی که از استارت منو در ویندوز ۷ و ویندوزهای قدیمی تر شناخته می شود بسیار تفاوت دارد. مایکروسافت درست با روی کار آمدن ویندوز ۸ تصمیم گرفت که روی این موضوع کار کند و این بهبود ها زمان و انرژی و هزینه زیادی از مایکروسافت گرفت.

در ویندوز ۸ هر چند آنطور که باید خبری از استارت منو نبود اما در ویندوز ۱۰ دوباره استارت منو برگشت و با بهبود هایی که همراه بود تجربه کاربران را بهتر کرد. حالا شما بر پایه حداکثر شخصی سازی می توانید اپلیکیشن ها و تنظیمات و آلبوم و سایت و فولدرهایی را در ویندوز ۱۰ پین کنید.

 پین کردن فایل در استارت منو به حالت معمولی امکان پذیر نیست!

اگر با ویندوز ۱۰ و راست کلیک های مکرر کار کرده باشید متوجه می شوید که برای برخی فایل ها در منوی راست کلیک گزینه Pin to Start وجود دارد. اما وقتی که بخواهید یک فایل را پین کنید، با راست کلیک کردن روی آن فایل نمی توانید گزینه Pin to Start را پیدا کنید. اما ما راهکاری پیدا کرده ایم که به کمک آن بتوانید فایل مورد نظر را پین کنید.

راه حل  پین کردن فایل در استارت منو در ویندوز ۱۰ کمی ریسک دارد

برای این کار باید کمی با تنظیمات رجیستری همراه باشید و شجاعت کار کردن روی این بخش از ویندوز را داشته باشید.

همچنین برای انجام این دستورالعمل ها نیاز به دسترسی administrative  دارید. اگر شما مدیر ارشد یک سیستم هستید و به عنوان کاربر ثانویه با ویندوز کار نمی کنید این تغییرات را می توانید روی ویندوز ۱۰ اعمال کنید.

 

شیوه پین کردن فایل به استارت منو در ویندوز ۱۰

برای شروع تنظیمات روی ویندوز ۱۰ و پین کردن فایل به استارت منو، وارد تنظیمات Windows Registry شوید.

برای باز کردن این بخش لازم است که، ابتدا، وارد جستجوگر در ویندوز شوید و regedit را بنویسید و اینتر را بزنید تا خروجی به شما نشان داده شود. روی خروجی مورد نظر با همین عنوان راست کلیک کرده و اپلیکیشن را با دسترسی ادمین اجرا می کنید.

وقتی که پنجره را باز کردید، می توانید به مسیری بروید که به صورت زیر مشخص شده است

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers

در این مسیر کلید ContextMenuHandlers را پیدا کنید. روی این کلید راست کلیک کنید و با منوی راست کلیک ، New>Key را انتخاب کنید. نام کلید جدید را PinToStartScreen بگذارید.

در داخل کلید باید یک ارزش رشته ای نیز وارد کنید. این بخش به نام string value شناخته می شود. روی این گزینه نیز دوبار کلیک کنید و عبارت زیر را در آن بنویسید:

۴۷۰C0EBD-5D73-4d58-9CED-E91E22E23282

پین کردن فایل استارت منو

حالا می توانید به فایلی که می خواهید آن را به استارت منو پین کنید بروید و با راست کلیک روی آن از وجود گزینه Pin to Start اطمینان حاصل کنید.

اگر فکر می کنید این آپشن هنوز روی منوی راست کلیک واقع نیست، یک بار سیستم خود را ریبوت کنید ( ریبوت یعنی ریستارت ) و دوباره این موضوع را چک کنید. در غیر اینصورت، اگر باز مساله به قوت خود باقی است وارد مرحله بعد شوید.

ابتدا روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و بعد گزینه Send to>Desktop را انتخاب کنید تا فایل یک شورت کات روی دسکتاپ ایجاد کند.

حالا می توانید روی شورت کات راست کلیک کنید و گزینه Pin to Start  را انتخاب کنید. با این کار می توانید فایل مورد نظر را به استارت منو پین کنید.

بعد از پین کردن هیچ اجباری نیست که بخواهید فایل شورت کات را نگه دارید. می توانید آن را به راحتی دیلیت کنید.

آیا با این شیوه توانستید مساله را حل کنید؟

در این باره سوالات خود را از ما بپرسید.

منبع 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *