معرفی گوشی ال جی LG G8 ThinQ مقاوم ترین اسمارتفون ۲۰۱۹

معرفی گوشی ال جی LG G8 ThinQ مقاوم ترین اسمارتفون ۲۰۱۹
  • 1397/12/19
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید هنوز به یک سال نرسیده باشد که ال جی اقدام به معرفی LG G7 ThinQ خود نمود. این گوشی در سراسر دنیا مخصوصا برای کسانی که تعهد و علاقه خاصی به برند ال جی داشته اند، با استقبال خوبی روبرو شد. شاید این یکی از دلیل هایی بوده که این شرکت امسال نیز به معرفی سری جدید تر از این گوشی با نام LG G8 ThinQ پرداخته است.

در این مطلب تلاش داریم تا شما را با کم و کیف گوشی ال جی LG G8 ThinQ آشنا کنیم تا هنگام خرید یک اسمارت فون اندرویدی جدید، بین دستگاه های سونی، نوکیا، سامسونگ و ال جی بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

 

در یک نگاه کلی به گوشی ال جی LG G8 ThinQ به چه دست پیدا می کنیم؟

در یک نگاه اولیه و کلی به گوشی ال جی LG G8 ThinQ متوجه می شویم که این اسمارت فون نیز همچون سایر اسمارتفون های ال جی اندرویدی است و از نمایشگر بزرگ و معقولی برخوردار است.

ساختار سخت افزارها و طراحی در این گوشی به گونه ای است که آن را در زمره گوشی های سبک وزن، قلمداد کرده اند اما صحبتی از باریک بودن آن نیست. تکنولوژی ویژه لمسی که در LG G8 ThinQ بکار گرفته شده، تکنولوژی Fingerprint است که در تمام اسمارت فون های معرفی شده تا به امروز در سال ۲۰۱۹ وجود دارد مگر در گوشی گلکسی فولد سامسونگ!

گوشی ال جی LG G8 ThinQ

ویژگی دیگر این گوشی ویژگی ضد آب بودن آن است که آن را ممتاز کرده و این گوشی و برند را به رقیب مهم گوشی های سونی ۲۰۱۹ تبدیل کرده است.

هر چند این گوشی برای کاربران دو سیم کارتی مناسب نیست اما برخورداری از تکنولوژی های شبکه ای و انتقال NFC و LTE از دیگر امکانات عالی این گوشی پیشرفته است.

تا به این جا می توان اطمینان داشت که این گوشی در نگاه اول، چیزی از سایر اسمارت فون ها کم ندارد.

گوشی ال جی LG G8 ThinQ
نمایی از گوشی ال جی LG G8 ThinQ از مقابل

ویژگی های گوشی ال جی LG G8 ThinQ:

بررسی ویژگی ها و ساختار نمایشگر گوشی ال جی LG G8 ThinQ

اولین بخش مهم که با یک نگاه کلی به آن متوجه شدم که ال جی روی این گوشی سرمایه گذاری کرده است، نمایشگر بوده چرا که رقم تراکم پیکسلی نمایشگر برای اولین بار در میان گوشی های با نمایشگر ۶٫۱ اینچی به چشم می خورد. تراکم پیکسلی این گوشی ۵۶۰ پیکسل بر اینچ است و این موجب شده که رزولوشن به صورت ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل گزارش شود.

این رقم واقعا عالی است و بدین معنی است که با خرید یک دستگاه گوشی جدید ال جی جی هشت، می توانید لذت تماشای تصاویر و فیلم ها با گرافیک عالی را درک کنید. هر چه رزولوشن بالا تر باشد وضوح تصویر و دقت رنگ ها بالاتر بوده و  گوشی دامنه بیشتری از رنگ ها را نمایش می دهد.

همچنین تکنولوژی OLED که در ساخت نمایشگر بکار گرفته شده کمک می کند تا تجربه بهتری از دیدن نمایشگر داشته باشید. چیزی که برخی از گوشی های جدید امروزی واقعا آن  را کم دارند.

از جمله سنسورهای اختصاصی نمایشگر این گوشی می توان به سنسور مجاورتی و تطبیقی نور اشاره داشت.

همچنین نمایشگر دارای مقاومت در مقابل خش است اما میزان مقاومت آن نسبت به گوشی های گذشته ال جی ذکر نشده است.

در نهایت می توان این گوشی را بخاطر پشتیبانی از ویدیو های HDR مورد ستایش قرار داد.

یک نگاه کلی به ویژگی نمایشگر این گوشی گویای این است که، از نظر نمایشگر این گوشی نه تنها چیزی از سایر گوشی ها کم ندارد بلکه از برخی جنبه ها دارای کیفیت بالاتری نیز می باشد.

گوشی ال جی LG G8 ThinQ

بررسی ویژگی های دوربین گوشی ال جی LG G8 ThinQ

مرحله دوم از بررسی ما اختصاص به بخش دوربین دارد. این گوشی دارای یک دوربین دوتایی، در سمت عقب گوشی است. این اولین امتیاز منفی است که می توان به گوشی ال جی LG G8 ThinQ اختصاص داد چرا که در عصر دوربین های چندگانه، که بسیاری از رقبا روی دوربین سه گانه کار کرده اند، ال جی به یک دوربین دوگانه در عقب گوشی بسنده کرده است. این دوربین ها به ترتیب از کیفیت های ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسل برخوردار هستند. البته وجود فلش ساده LED کمک می کند تصاویر ثبت شده از کیفیت بهتر و وضوح بیشتری برخوردار باشند.

اما دوربین سلفی گیر نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است که عکس هایی با کیفیت مناسب و تماس های ویدویی خوبی را برایتان رقم خواهد زد. البته برای این که بتوانید عکس های خوبی با سلفی گیر گوشی ال جی LG G8 ThinQ بگیرید، این دوربین نیز در جلوی گوشی به صورت دوگانه لحاظ شده است.

معمولا دوربین های دو گانه یا سه گانه به تنظیم زوایا، و فاصله ها و موارد اینچنینی، تمرکز دارند و کمک می کنند عکس های خاص تری بگیرید. هر چند ال جی در معرفی گوشی های چند دوربینی، پیشگام سایر برند ها بوده و به ما قول داده که اولین گوشی ۱۶ دوربینی خود را روانه بازار کند، در عین حال، ویژگی های دوربین در این گوشی در رده متوسط نسبت به رقبا قرار دارد.

یکی از ویژگی های مثبت دوربین های ضبط فیلم در گوشی ال جی LG G8 ThinQ این است که می توانید انواع کیفیت های برتر نظیر ۴K و HD را با آن ضبط کنید. تنها چیزی که باید هنگام ضبط ۴K به آن توجه داشته باشید میزان فضای حافظه ای است که در دسترس شماست.

گوشی ال جی LG G8 ThinQ
در این تصویر گوشی ال جی LG G8 ThinQ با رنگ قرمز لاکی را مشاهده می کنید که زیباترین رنگ در میان رنگ های اختصاصی این اسمارت فون اندرویدی است.

بررسی طراحی ظاهری گوشی ال جی LG G8 ThinQ

اگر تا کنون گوشی های مختلف را بررسی کرده اید متوجه می شوید که احتمالا یک گوشی ۶٫۱ اینچی، باید به اندازه ۱۵ سانتی متر بلندی داشته باشد! بنابراین طول و عرض و ضخامت دقیق این گوشی به صورت ۱۵۱٫۹ در ۷۱٫۸ در ۸٫۴ میلی متر مبین این است که با یک گوشی بلند قامت روبرو هستید.

نکته بعدی در مورد ظاهر این گوشی می توان به ساختار بدنه و جنس گوشی اشاره داشت که ال جی در این ساختار، از شیشه و فلزی نا معلوم استفاده کرده است. زیبایی ظاهری این گوشی حتمی است اما وجود فلز در ساختمان بدنه این گوشی خیال شما را راحت تر می کند که با یک گوشی محکم و مقاوم روبرو هستید.

هر چند گفته شده که این گوشی در مقابل آب و غبار مقاوم است ( برخورداری از گواهی نامه IP 68 )  اما برخورداری از گواهینامه MIL-STD-810 برق از سر آدم می پراند چرا که این گواهی نامه برای گوشی هایی صادر می شود که از نظر ضربه پذیری و آسیب پذیری، بالاترین مقاومت ها را داشته باشند.

گوشی ال جی V20 اولین گوشی بود که از این گواهی نامه برخوردار بود. طبق گفته ها، این گوشی ال جی، ۲۴ تست مقاومت پذیری سنگین را پشت سر گذاشت تا توانست این گواهینامه نظامی را دریافت کند. بنابراین گوشی ال جی LG G8 ThinQ از این مقاومت برخوردار است.

وجود امنیت سخت افزاری و استحکام در کنار ویژگی های برتر امنیتی این گوشی را خواستنی تر کرده است بدین معنی که، وجود امکانات بیومتریک مثل قفل گشایی با چهره ۲ بعدی، و قفل گشایی لمسی از جمله ویژگی های عالی است که گوشی ال جی LG G8 ThinQ  برای جایگزینی شیوه های قدیمی رمزگشایی، استفاده کرده است.

تا کنون باید تصور خوبی از این گوشی در ذهن خود از نظر ظاهری داشته باشید اما تصور شما زمانی کاملا واقعی است که این گوشی را به یکی از سه رنگ پیشنهادی ال جی رنگ آمیزی کنید. رنگ های در نظر گرفته شده برای گوشی ال جی LG G8 ThinQ  به صورت مشکی، خاکستری و قرمز می باشد. معمولا آقایان رنگ مشکی، خانم ها رنگ قرمز، را انتخاب می کنند.

گوشی ال جی LG G8 ThinQ

بررسی عملکرد سخت افزاری گوشی ال جی LG G8 ThinQ

گوشی ال جی LG G8 ThinQ از نظر سخت افزاری نیز حرف اول را می زند. شاید در نگاه اول، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برای فضا خور ها مسخره بیاید، اما شما قادر هستید تا با کمک اسلات های حافظه ای این فضا را تا ۲ ترابایت افزایش دهید!

نکته بعدی در مورد عملکرد سخت افزاری گوشی ال جی LG G8 ThinQ  میزان فضای ۶ گیگابایتی رم این گوشی است که عالی است هر چند رقبای این گوشی بعضا دارای رم های ۸ گیگابایتی بوده اند.

از نظر کیفیت پردازش مرکزی، و داده ها، این گوشی جدید ال جی دارای رتبه برتر است چرا که چیپ پردازنده آن Qualcomm Snapdragon 855 است که از یک پردازنده ۸ هسته ای با قدرت پرداشتی ۲۸۴۰ مگاهرتز به پردازش داده های شما می پردازد. پردازش گر گرافیکی نیز برای ارائه بهترین تصاویر و نمایش ها، Adreno 640 در نظر گرفته شده که بهترین خروجی را خواهد داشت.

در نهایت خوب است بدانید که اندروید این گوشی ۹ است و این یعنی گوشی از نظر سیستم عامل کاملا به روز است.

گوشی ال جی LG G8 ThinQ
گوشی ال جی LG G8 ThinQ با رنگ بندی خاکستری

بررسی مشخصات باتری گوشی ال جی LG G8 ThinQ

در مورد باتری، در گوشی ال جی LG G8 ThinQ صحبت زیادی وجود ندارد. جز این که این گوشی از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر بر ساعتی برخودار است و در ثانی از تنها تکنولوژی شارژ سریعی که بهره مند است می توان به Qualcomm Quick Charge 3.0 اشاره داشت.

دیگر ویژگی های  گوشی ال جی LG G8 ThinQ

از دیگر ویژگی های مفید  گوشی ال جی LG G8 ThinQ  که نشان دهنده بروز بودن و همتا بودن این اسمارت فون با سایر رقبا است می توان به

  1. پشتیبانی از بلوتوث ۵
  2. پشتیبانی از خروجی صدای اختصاصی تلفن
  3. پشتیبانی از خروجی صدای مدیا به صورت چند اسپیکره  ( اختصاصی )
  4. پشتیبانی از نانو سیم کارت
  5. پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  6. پشتیبانی از رادیو FM
  7. استفاده از سنسورهای Accelerometer, Gyroscope, Compass
  8. پشتیبانی از ضبط، دستورات و شماره گیری صورتی

گوشی ال جی LG G8 ThinQ

لیست رقبای گوشی ال جی LG G8 ThinQ 

به نظر می رسد که این گوشی با سایر گوشی های رقیب، تفاوت خاصی نداشته باشد. تنها چیزی که شاید شما را مجبور به انتخاب سایر برند ها کند، شکل ظاهری، رنگ بندی و قیمت متفاوتی است که برای گوشی ها ارائه شده است چرا که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و مشخصات ظاهری  گوشی ال جی LG G8 ThinQ  واقعا چیزی از سری S10 سامسونگ چیزی کم ندارد.

در عین حال هر چند گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ از امکان خاصی به نام پشتیبانی از شبکه ۵G برخوردار است اما خرید این گوشی در ایران، تفاوتی خاص را در تنوع کیفی شبکه ایجاد نمی کند چرا که زیر ساخت های ۵G هم اکنون در ایران به طور کامل ارائه نشده است. 

در عین حال از جمله رقبای ۲۰۱۹ این گوشی را می توان در لیست زیر جست:

  1. گوشی گلکسی S10 
  2. گوشی گلکسی S10 +
  3. گوشی گلکسی S10e
  4. گوشی Xperia 10 Plus 
  5.  گوشی Sony Xperia 10 
  6.  گوشی Sony Xperia 1 

نظر خود را در رابطه با این مقاله با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *