چطور اطلاعات ذخیره شده وب سایت ها را از آیفون و آی پد پاک کنیم؟

چطور اطلاعات ذخیره شده وب سایت ها را از آیفون و آی پد پاک کنیم؟
  • 1398/1/11
  • زهرا معبودی
  • 0

حذف اطلاعات سایت از آیفون و آی پد یکی از جمله کارهایی است که کمک می کند، سرعت و کارایی گوشی های شما بهبود پیدا کند. در حقیقت زمانی که شما وب سایتی را مشاهده می کنید و صفحات آن را یکی یکی بررسی می کنید، اطلاعات، کوکی ها و دیتاهایی از وب سایت مورد نظر در مرورگر گوشی آیفون شما باقی ماند. این اطلاعات کمک می کنند تا در آینده راحت تر بتوانید سایت مذکور را باز کنید. البته این عمل مزیت های دیگری نیز دارد. اما گاهی متوجه می شوید که عملکرد گوشی ضعیف شده و یا این که به قدر کافی حافظه ندارید. برای این منظور بهترین پیشنهاد حذف اطلاعات سایت از آیفون است

در ادامه به آموزش حذف اطلاعات سایت از آیفون می پردازیم.

 

اهمیت حذف اطلاعات سایت ها از آیفون و آی پد چیست؟

به دلایل مختلفی توصیه می کنیم که هر چند مدت یک بار، با پاک کردن کش و دیتای اپلیکیشن ها فضای گوشی خود را آزاد سازی کنید. اما برای وب سایت ها نیز این توصیه را اکیدا تکرار می کنیم.

هر چند هر سایت، اطلاعات کمی از خود در گوشی شما به جای می گذارد اما ویزیت سایت های متعدد این قطره قطره ها را به دریایی تبدیل می کند که وضعیت سرعت و عملکرد گوشی شما را مختل می کند. پس هر یک ماه یک بار حداقل اقدام به حذف اطلاعات سایت ها از آیفون و آی پد نمایید.

از طرفی این اطلاعات موجب می شود که روال جستجو، علایق و نیازمندی های شما برای موتورهای جستجو مشهود شود و این برای برخی نوعی تجاوز به حریم خصوصی به شمار می آید.

پس ضروری است که هر چند مدت یک بار، اقدام به  حذف اطلاعات سایت ها از آیفون و هر نوع اسمارت فونی نمایید.

 

مقدمات حذف اطلاعات سایت ها از آیفون

برای موفقیت در این امر، لازم است که ابتدا بدانیم اطلاعات چه سایت هایی روی آیفون ذخیره شده، و بعد اقدام به حذف آن ها نماییم. در ادامه با این راهکار ها آشنا خواهید شد.

 

چطور اطلاعات سایت ها را ببینیم و حذف کنیم؟

برای شروع گوشی آیفون خود را راه اندازی کنید و به اپلیکیشن Settings  بروید.

در این اپلیکیشن به دنبال بخشی به نام Safari باشید. Safari در حقیقت به مرورگر رسمی آیفون اشاره دارد. معمولا آیکونی با مفهوم قطب نما، علامت سافاری است که در زیر نیز مشاهده می کنید:

حذف اطلاعات سایت ها از آیفون

وقتی که بخش سافاری را کلیک کردید، زیر منویی باز می شود که در آن لیست دیگری وجود دارد. این لیست را به پایین اسکرول کنید تا این که به Advanced برسید. در حقیقت این گزینه امکان تنظیمات پیشرفته در مورد مرورگر سافاری را به شما می دهد.

حذف اطلاعات سایت ها از آیفون

در صفحه باز شده، در بالا و ابتدای صفحه عبارت Website Data را مشاهده می کنید. برای مشاهده اطلاعات و دیتاهای سایت های ذخیره شده در آیفون روی این گزینه تپ کنید:

حذف اطلاعات سایت ها از آیفون
مشاهده وب سایت های بازدید شده در آیفون و حذف این وب سایت ها و دیتاهای آن از این منو صورت می گیرد.

در ادامه لیستی از سایت هایی مشاهده می کنید که اطلاعات آن ها روی آیفون ذخیره شده است. ترتیب این لیست نزولی است بدین معنی که اولین وب سایتی را که مشاهده می کنید، در حقیقت بیشترین دیتا را روی گوشی شما ذخیره کرده است. برای مشاهده تمام سایت ها، می توانید در انتهای صفحه روی گزینه Show All Sites کلیک کنید.

حذف اطلاعات سایت ها از آیفون
اگر به دنبال وب سایت خاصی هستید تا صرفا دیتاهای آن را از روی آیفون خود پاک کنید این گزینه کمک می کند تا تمام سایت های ذخیره شده را ببینید و اقدام به حذف کنید. در صورتی که بخواهید همینجا تمام دیتاها را پاک کنید گزینه ۲ به کارتان می آید

فلش شماره ۲ به عنوان Remove All Website Data. اشاره دارد و این یعنی با یک ضربه زدن روی این گزینه می توانید تمام دیتاهای سایت ها را یک جا پاک کنید.

اما اگر قصد دارید تا صرفا یکی از سایت ها را به طور دستی از آیفون خود پاک کنید، یا حتی اگر می خواهید چند سایت و اطلاعات را یکی یکی از گوشی حذف کنید باید کار زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا آدرس سایت مورد نظر خود را در این لیست مشاهده کنید
  2. در موقعیت آدرس مورد نظر قرار گیرید و با انگشت خود به سمت چپ روی آدرس سوایپ کنید
  3. در این حالت عبارت Delete در کنار نام آدرس سایت مشاهده می شود.
  4. با ضربه زدن روی Delete اطلاعات آن سایت از دیوایس iOS ای شما کاملا پاک می شود.

حذف اطلاعات سایت ها از آیفون

بعد از این که اطلاعات سایت مورد نظر را پاک کردید عملیات باز کردن و مرور سایت مورد نظر در آینده کمی وقت گیر خواهد بود چرا که هر سایت برای باز شدن نیاز دارد تا یک سری اطلاعات را روی مرورگر شما قرار دهد. اگر فکر می کنید سایت هایی هستند که هر روز نیاز به دیدن آن ها دارید، بهتر است که اطلاعات آن ها را حذف نکنید.

آیا در رابطه با این آموزش سوالی در ذهن داری؟

منبع

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *