میرا‎ث‌دار ۵۰ ساله کرولا و رقیبش را بیشتر بشناسید

میرا‎ث‌دار ۵۰ ساله کرولا و رقیبش را بیشتر بشناسید
  • 1398/1/19
  • گویا آی تی
  • 0

یک سدان جمع‌ و جور؛ این، شاید اولین توصیف از تویوتا کرولا ۲۰۱۸ باشد. یکی از جدیدترین مدل‌های نسل یازدهم کرولا که با قیمت مقرون به صرفه، امکانات فوق العاده و ایمنی بالا توانست پوز تمامی رقبایش را به خاک بمالد و با سرعت بسیار بالا اول شود. اصلا کرولا عادت دارد؛ سال‌هاست عادت دارد خود را پرفروش‌ترین خودروی تاریخ معرفی کند. جالب اینجاست که پرفروش‌ترین ماشین دنیا، نه در رده بالارده‌ها بلکه در رده خودروهای اقتصادی ارزان‌قیمت قرار گرفته است. چهار سال پس از رونمایی از نسل یازدهم کرولا، یعنی در سال ۲۰۱۴ مدل ۲۰۱۸ این وسیله نقلیه پرطرفدار به بازار آمد. کرولا ۲۰۱۸ تا به امروز توانسته سومین جایگاه خرید و فروش خودرو در آمریکا را از آن خود کند و این یک اتفاق بی‌سابقه است. تصور کنید، خودرویی ژاپنی، برآمده از دل خاورمیانه، کیلومترها آن‌طرف‌تر و در خاک‌های ایالات متحده آنقدر مشتری دارد. تویوتا کرولا ۲۰۱۸ با کد E170 به زودی به ایران می‌آید و در سایت دیوار سروکله‌اش پیدا می‌شود؛ پس بهتر است قبل از ورود آن به کشور، این خودرو و رقیب یکه‌تازش یعنی هوندا سیویک را از نزدیک بشناسیم.

تویوتا کرولا ۲۰۱۸ مانند دیگر اعضای خانواده نسل یازدهم، به کابین اهمیت زیادی داده است. سرنشینان در این خودرو که تعداد آن‌ها به صورت استاندارد ۵ نفر معرفی شده در این خودرو حسابی راحت هستند. حتی زمانی که صندلی‌های تاشوی آن، کار خود را بکنند. همچنین فرمان تلسکوپی که آپشنی است که تنها در خودروهای لاکچری به کار می‌رود، کار را حسابی برای راننده آسان‌تر کرده است. از سوی دیگر، فضای داخلی کابین فوق العاده لوکس است؛ دکمه‌های ضبط و کنسول تعدادشان معقول به نظر می‌رسد؛ نه منجر به سردرگمی می‌شوند و نه کم و کاستی دارند. کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع هوا نیز در نقاط مناسبی قرار گرفته است. خرید تویوتا کرولا ۲۰۱۸ این آپشن‌ها را به همراه دارد: مانیتور ۶٫۱ اینچی سیستم صوتی، مسیریاب حرفه‌ای، چراغ‌های اتوماتیک، کروز کنترل، مصرف سوخت مناسب، گیربکس هوشمند و سیستم‌های پیشرفته جلوگیری از وقوع تصادفات. قیمت این خودرو در نمونه‌های فول آپشن حدود ۲۰ هزار دلارعنوان شده که باید دید ایرتویا با چه قیمتی آن را به کشور وارد می‌کند. اما دیر یا زود، شاهد آگهی‌های آن در سایت دیوار خواهیم بود.

هوندا سیویک را رقیب شماره یک کرولا ۲۰۱۸ دانستیم؛ خودرویی ژاپنی که آن را بازوی اصلی شرکت هوندا می‌دانند. اما اگر دو خودرو یعنی کرولا ۲۰۱۸ و سیویک ۲۰۱۷ را در کنار یکدیگر قرار دهیم، باید بگوییم برتری با کرولا است؛ بدون شک. کابین آن بسیار ساده طراحی شده که ممکن است در وهله اول در ذوق خریداران بزند. با این حال، تنها نقطه قوت آن جنس خوب داشبورد است. برای داشتن یک سری آپشن‌ها در سیویک باید هزینه کرد مثل صفحه نمایش، سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر، کروز کنترل و … در حالی که تمامی این آپشن‌ها در کرولا ۲۰۱۸ موجود است؛ بدون آنکه در قیمت تویوتا کرولا ۲۰۱۸ تاثیری بگذارد.  سیویک ۲۰۱۷ نیز هنوز به کشور نیامده و مشخص نیست چه زمانی وارد شود. اما احتمالا مشخص شده در صورت واردات هر دو خودرو به کشور، پیشنهاد ما کدام یک بوده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *