چطور در مایکروسافت ورد، یک متن را روی یک عکس بچسبانیم؟

چطور در مایکروسافت ورد، یک متن را روی یک عکس بچسبانیم؟
  • 1398/1/21
  • زهرا معبودی
  • 0

درست است که ورد در مجموعه آفیس، یک برنامه واژه پرداز است اما این بدین معنی نیست که شما نمی توانید هیچ گونه تصویری در آن دخیل کنید. حتی شما قادر هستید تا با دستکاری عکس ها، افکت هایی به آن بیفزایید و نمای بصری آن را دلخواه تر و جذاب تر کنید. اما گاهی برای معرفی یک عکس، لازم است که نام آن را روی عکس قرار دهید با این اوصاف امکان این که نشان گر نوشتاری را روی عکس قرار دهید وجود ندارد! اما راستی، چطوری بعضی ها روی عکس ها متن می نویسند؟

در این مطلب می خواهیم به شما شیوه نوشتن متن روی عکس در ورد، یاد دهیم. آیا آماده اید؟

 

نحوه نوشتن متن روی عکس در ورد

برای نوشتن متن روی یک عکس، دو راه در ورد پیش روی شما وجود دارد:

  1. قرار دادن عکس زیر نوشته در ورد
  2. افزودن نوشته بر روی عکس در ورد

در ادامه به این دو شیوه می پردازیم:

قرار دادن عکس زیر نوشته در ورد

وقتی صحبت از تصویر در ورد می شود، منظور ما مجموعه ای از امکانات است که در بخش Illustrations قرار داده شده است. این مجموعه شامل شکل های بصری و تصاویری است که قدرت گرافیکی را در ورد بالا می برد.

همانطور که مشاهده می کنید این قسمت در تب INSERT قرار دارد:

افزودن متن به عکس در ورد

اگر شما بخواهید در صفحه ای که در حال نوشتن هستید، مجموعه ای از متن های منظم را پشت این عکس ها و شیپ و شکل ها قرار دهید یک راه ساده برای تان وجود دارد. تصور کنید می خواهیم کاری کنیم که خروجی آن در ورد به صورت تصویر زیر باشد:

افزودن متن به عکس در ورد

همانطور که مشاهده می کنید مجموعه ای از کلمات و جملات در کنار هم ( یک متن ) داریم که در پس زمینه آن عکس یک شی قرار داده شده است. برای انجام این کار، و کارهای مشابه که یک عکس را در زیر متن پنهان کند، روش زیر را دنبال کنید:

برای شروع ابتدا متن مورد نظر خود را بنویسید و آن را کامل کنید.

در ادامه به کمک بخش Insert شی و عکس مورد نظر خود را به صفحه ورد فراخوانی کنید. این عکس به طور نا منظم در گوشه ای از سند ورد شما جایگیری می شود.

وقتی که شی مورد نظر ( تصویر، شیپ و هر شی ای ) را در صفحه قرار دادید آن را به حالت انتخاب در آورید تا گوشه هاش مشخص شود ( قاب شکل مشخص شود ) و بعد در کنار آن می توانید آیکونی شبیه به عکس زیر مشاهده کنید:

افزودن متن به عکس در ورد

این آیکون با نام Layout Options شناخته می شود. اگر روی آن کلیک کنید یک پنجره پاپ آپ باز می شود که در آن مجموعه ای از حالت ها قرار داده شده است. یکی از این آپشن ها Behind Text است. آیکون این گزینه را با توجه به مفهوم آن می شناسید. به طور کلی تمامی آپشن ها به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد آن ها را متوجه خواهید شد:

افزودن متن به عکس در ورد

با انتخاب این گزینه، عکس مورد نظر به زیر متن رفته و طوری طراحی آن تغییر می کند که متن واضح تر به نظر برسد و قابل خواندن باشد.

علامت نعل در این بخش مربوط به عکس و شی و خطوط مربوط به نوشتار است. در این قسمت در انتهای آیکون ها دو گزینه وجود دارد:

  1. Move with text
  2. Fix position on page

مفهوم این دو عبارت به صورت زیر است:

Move with text: این عبارت گویای این است که هر جا متن مورد نظر تغییر مکان دهد این عکس به طور پس زمینه آن واقع شود و حرکت کند.

Fix position on page: انتخاب این گزینه بدین معنی است که عکس در جایگاهی که دارد ثابت شود و با تغییر موقعیت متن، عکس دست نخورده باقی بماند.

شما تنها قادر خواهید بود که یکی از این دو آپشن را انتخاب کنید.

اگر متن شما، به گونه ای است که مربوط به تصویر مورد نظر است، انتخاب گزینه اول، و اگر تصویر ارتباط کلی با متن دارد می توانید از گزینه دوم استفاده کنید. معمولا لوگوی شرکت ها در زمره آپشن دوم تنظیم می شود.

 

شیوه افزودن متن به عکس در ورد

گاهی اوقات، شما یک عکس دارید و می خواهید یک توضیح کوتاه به آن بیفزایید. این که در زیر آن دو خط بنویسید و از حالت کپشن استفاده کنید کار ساده ای است اما کار دیگری که می توانید کنید این است که، به اندازه یک یا دو کلمه تا یک جمله کوتاه ( به تناسب اندازه عکس )، از افزودن متن به عکس در ورد استفاده کنید. راهکار بدین صورت است که:

خروجی عکس مورد نظر شما چیزی شبیه به عکس زیر خواهد بود.:

افزودن متن به عکس در ورد

همانطور که مشاهده می کنید یک متن بر روی عکس قرار گرفته است اما برای شما به راحتی امکان پذیر نیست که نشان گر موس را روی عکس بیاورید و بنویسید پس راهکار را به صورت زیر دنبال کنید.

ابتدا در سند متنی خود، به کمک insert عکس یا شی مورد نظر خود را فراخوانی کنید

بعد با کمک همین تب، گزینه Text Box را انتخاب کنید:

افزودن متن به عکس در ورد

بعد از این که این تکست باکس را انتخاب کردید، آن را بر روی عکس مورد نظر قرار دهید. در این حالت یک کادر در اطراف آن تکست باکس می بینید. این کادر کمک می کند جایگاه آن را پیدا کنید و راحت تر آن را ادیت کنید.

افزودن متن به عکس در ورد

بعد از این که متن خود را روی ان کامل نوشتید، به تب Format بروید و از آن جا در کنار پالت های رنگی، بخش Shape Style را انتخاب کنید. در ادامه، باید با دو گزینه “Shape Fill” و “Shape Outline.” کار کنید.

افزودن متن به عکس در ورد

Shape Fill را انتخاب کنید و عبارت آن را بر روی No Fill تنظیم کنید. این موجب می شود که پس زمینه متن، هیچ رنگی قرار نگیرد و به صورت شفاف واقع شود. در حقیقت با این کار، چیزی شبیه به عکس های PNG ایجاد می شود که پس زمینه را کاملا نمایش می دهند:

افزودن متن به عکس در ورد

با انتخاب این گزینه خروجی باکس مورد نظر به صورت زیر می شود:

افزودن متن به عکس در ورد

با این وجود هنوز هم وجود کادر مشکی رنگ یک مزاحم است. این بار دوباره به کمک بخش iNSERT در موقعیت قبلی قرار گیرید و عبارت Shape Outline را انتخاب کنید.

در این قسمت نیز بجای دستبرد زدن به پالت رنگی، و ایجاد یک کادر رنگی، گزینه  No Outline را انتخاب کنید. این گزینه کادر دور متن را محو می کند. خروجی این انتخاب به صورت زیر می باشد:

افزودن متن به عکس در ورد

با این کار می توانید شمار زیادی از عکس ها و متن ها را با هم تلفیق کنید. البته نا گفته نماند که در این شرایط اگر عکس را جابجا کنید، متن همچنان سر جای خود باقی خواهد ماند. حتی اگر متن را جابجا کنید عکس را به دنبال خود نخواهد کشید. این ویژگی متفاوت از چیزی است که برای تلفیق متن و عکس در پاورپوینت به شما نشان دادیم. در حقیقت در پاورپوینت عکس و متن را ایجاد کردیم و هر دو را به یک لایه معرفی کردیم. با این کار، در پاورپوینت، متن و عکس درگیر هم بودند و با حابجا کردن یکی دیگری نیز جابجا می شد.

افزودن متن به عکس پاورپوینت

آیا در این رابطه سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *