بررسی کامل گوشی هواوی P30 Pro محصول ۲۰۱۹

بررسی کامل گوشی هواوی P30 Pro محصول ۲۰۱۹
  • 1398/1/21
  • زهرا معبودی
  • 0

حدود ۵ ماه پیش بود که هواوی به عنوان شرکتی که سریع تر از سایر شرکت های توسعه دهنده گوشی هوشمند در جهان رشد کرده بود، گوشی Mate 20 Pro را معرفی کرد. در این ۵ ماه، هواوی با تلاشی شاید شبانه روزی، کاری کرد که سه گوشی برتر دیگر روانه بازار کرد و خریداران قبلی را به سمت اسمارت فون های جدیدش سوق داد. یکی از این سه مدل، P30 Pro. نام دارد که هم رتبه با آی پد ایر ۲۰۱۹ اپل است و از آی پد مینی ۲۰۱۹ رتبه ای برتر پیدا کرده است. البته در مقایسه با هواوی P30 نیز امتیازهایی دارد که در ادامه به این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

هواوی به کاربرانش قول داده بود که این بار در گوشی هواوی P30 Pro، به دوربین ها توجه بیشتری کند. هر چند این موضوع را در P30 دیدیم، و واقعا هیجان زده شدیم اما باید ببینیم P30 Pro چه در چنته دارد.

 

زیرنویس فصل ۸ بازی تاج و تخت

 

 گوشی هواوی P30 Pro

چرا علاقه مندان عکاسی باید گوشی هواوی P30 Pro را بخرند؟

بیاییم پیش از ورود به بررسی تخصصی گوشی هواوی P30 Pro به چند نکته ای بپردازیم که هواوی صادقانه به آن پرداخته و به تعهد خود عمل کرده است. گوشی هواوی P30 Pro دارای قابلیت هایی است که موجب شده کاربر بیش از پیش بدان توجه کند. این قابلیت ها را به ۲ ویژگی برتر محدود کرده ایم.

نور بیشتر هنگام عکس برداری در گوشی هواوی P30 Pro

یکی از این قابلیت ها این است که اگر با گوشی هواوی P30 Pro عکس بگیرید متوجه خواهید شد که، تا ۴۰ درصد نور بیشتری در عکس ها مشاهده خواهید کرد و این کمک می کند چه در روز و چه در شب عکس های خیره کننده تری بگیرید.

 

بزرگ نمایی عالی بدون افت کیفیت در گوشی هواوی P30 Pro

یکی دیگر از ویژگی های این گوشی این است که به شما اجازه می دهد تا ۵X و ۱۰X صحنه را بزرگ نمایی کنید، بدون این که حتی یک ذره از کیفیت کم شود! این ویژگی تقریبا در تمام طول عمر اسمارت فون های اندرویدی بی نظیر بوده است.

 

در جعبه گوشی هواوی P30 Pro چه چیزهایی می بینیم؟

گوشی های امروزی، در جعبه خود، اکسسوری های چندانی جز آداپتور شارژر ندارند اما برای گوشی هواوی P30 Pro موارد زیر وجود دارد:

  1. گوشی هواوی P30 Pro
  2. شارژر دیواری ۴۰ واتی
  3. USB-C
  4. کیس سیلیکونی
  5. ابزار سیم کارت

 گوشی هواوی P30 Pro

بررسی طراحی گوشی هواوی P30 Pro

گوشی های جدید هواوی با تغییری که در ساختار و بدنه داشته اند، توانسته اند جلوی شیب منجر به انزوای خود را بگیرند و با طرحی جدید، دوباره در دل کاربران جا باز کنند. به راستی که اگر هواوی تمهیدات قبلی خود را به کار می گرفت و ادامه می داد، ارزش گوشی های جدید سه تایی اش، بسیار پایین تر و فروش پایین تری داشت. این موضوع در رنگ بندی ها بیش از هر چیز به چشم می آید.

رنگ های سیاه و سفید کلاسیک، در کنار رنگ بندی هایی مثل سبز آبی و سایه ای از قرمز، برای این گوشی موجب شده که چشممان به رنگ های جدیدی روشن شود که شاید کمتر در برندهای دیگر دیده باشیم.

یکی دیگر از ویژگی های طراحی گوشی هواوی P30 Pro این است که، این گوشی دارای بالا و پایینی تخت است به طوری که اگر آن را روی یک سطح نگهدارید، انتظار دارید که ثابت بایستد، اما در حقیقت گوشی کمی سنگین تر از آن است که مرکز ثقل خود را تحمل کند بنابراین واژگون می شود. با این حساب می توانید متوجه شوید که وزن این گوشی در عمل چقدر است؟

 گوشی هواوی P30 Pro

از نقطه نظر نمایشگر نیز اگر بخواهیم این گوشی را بررسی کنیم باید گفت که، این اسمارت فون دارای  یک صفحه نمایش ۶٫۴۷ اینچی AMOLED است که در دو طرف گوشی خمیده می شود. اما نمی توان آن را در زمره گوشی های اج بشمار آورد.

در گوشی Mate 20 Pro که چند ماه پیش از Mate 30 PRO ارائه شده بود، این انحنا نیز وجود داشت اما طوری نبود که بتوان آن را خمیده انگاشت و بیشتر به همان حالت تخت شبیه بود. اما در هواوی P30 Pro این میزان خمیدگی طوری است که موجب می شود نمایشگر بزرگتر به نظر آید و این برای من واقعا خوشایند است.

اما یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی هواوی P30 Pro این است که این اسمارت فون سایز چندان بزرگی ندارد و به راحتی می توان با یک دست آن را مدیریت کرد! البته باز هم بستگی دارد دست شما چه سایزی باشد اما غالب کاربران می توانند از مدیریت یک دستی آن لذت ببرند.

برای مقایسه اندازه ابعاد این گوشی با جدیدترین اسمارت فون های اندرویدی و iOS می توانید این تصویر و اطلاعات آن را مدر نظر داشته باشید:

گوشی هواوی P30 Pro
بررسی و مقایسه اندازه گوشی هواوی P30 Pro با سایر اسمارت فون های رقیب جدید ۲۰۱۹

یک نکته منفی که باید در مورد گوشی هواوی P30 Pro گوشزد کنیم این است که، این گوشی دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیست حتی در جعبه آن خیلی به دنبال آداپتور جک ۳٫۵ میلی متری بودم اما متاسفانه گوشی هواوی P30 Pro فاقد این ویژگی است. این موضوع برای افرادی که به هدست های سیمی علاقه دارند، کمی آزار دهنده است. البته نا گفته نماند نمونه کوچکتر آن یعنی گوشی هواوی P30 دارای این قابلیت است.

با این وجود، با این که در اسمارت فون ها و تبلت های اکثر برند های اندرویدی و IOS این ویژگی وجود دارد می توان کمبود این ویژگی را یک نقطه ضعف برای گوشی هواوی P30 Pro به شما آورد. البته این نیز به نیازمندی های کاربران بر می گردد.

 گوشی هواوی P30 Pro

یک ویژگی دیگری که این گوشی دارد و تقریبا بقیه اسمارت فون ها از آن بی بهره اند یک IR blaster است که در بالای آن وجود دارد. این قابلیت کمک می کند که این اسمارت فون به عنوان کنترل TV و AC و هر ابزار دیگر مشابه به شمار آید.

المان دیگری که در مورد قابلیت های گوشی هواوی P30 Pro باید بگوییم این است که از گواهینامه IP 68 برخوردار است و این یعنی شما می توانید گوشی را تا عمق ۶ پا به مدت ۳۰ دقیقه نگهدارید بدون این که حتی یک قطره آب به درون آن نفوذ کند. البته برای مدل کوچکتر آن یعنی گوشی هواوی P30 این ویژگی وجود دارد، و گهگاه در مقابل آب مقاومت می کند  اما با به طور آشکار در آن صحبتی از ضد آب بودن مثل گوشی هواوی P30 Pro نیست.

 

بررسی نمایشگر گوشی هواوی P30 Pro

صفحه نمایش ۶٫۴۷ اینچی AMOLED در Huawei P30 Pro دارای رزولوشن Full HD + (1080×2340 پیکسل) است که خب این میزان رزولوشن چندان که باید زیاد نیست اما به قدر کافی کیفیت دارد که شما را از بودن با آن پشیمان نمی کند. البته صفحه نمایش Quad HD یا ۴HD  هر چند برای بُعد بصری این گوشی یک امتیاز است اما بار زیادی روی باتری ایجاد می کند و به تخلیه باتری کمک می کند.

در این گوشی هواوی، نسبت به مدل های قبل تر، رنگ سبز به تعادل بهتری رسیده است در حالی که در مدل های قبلی به رنگ سبز خیلی کم لطفی شده بود.

 گوشی هواوی P30 Pro

البته فراموش نکنید که به طور اساسی و پیش فرض نمایشگر با رنگ های تون سرد تنظیم شده که به طور دستی می توانید رنگ ها را دست کاری کنید و تن آن را به گرم متمایل کنید.

یکی دیگر از ویژگی های این گوشی این است که وقتی که شب هنگام تمام لامپ ها خاموش باشد و این گوشی را روشن کنید، نور زمینه آن به قدری نیست که چشم را آسیب بزند اما برای من که به نور کمتر از این حالت عادت دارم، عادت کردن به آن سخت است. البته نمی توان نور آن را از ین حد پایین تر برد مگر این که تا کنون برای این قابلیت یک اپلیکیشن توسط سازنده ها درست شده باشد و در مارکت های اندرویدی برای دانلود قرار داده شده باشد. راستی شما برای این موضوع اپ خاصی را می شناسید؟

جدول زیر در مورد قدرت نور و ترکیبات نوری این گوشی و سایر گوشی ها صحبت هایی با شما دارد:

گوشی هواوی P30 Pro

اسکنر اثر انگشت روی صفحه گوشی هواوی P30 Pro

در گوشی هواوی P30 Pro همچون اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است اما تفاوت هایی با دیگر اسمارت فون های ۲۰۱۹ تا ۲۰۱۷ دارند. یکی از این ویژگی ها این است که برخی از این گوشی ها، دارای اسکنر تلفیقی با لنز دوربین هستند و برخی نیز دارای بخشی خاص به طور سخت افزاری در مقابل گوشی اند

 گوشی هواوی P30 Pro

اما در گوشی هواوی P30 Pro و مدل کوچکتر از آن، یک بخش در نمایشگر به طور نرم افزاری تعبیه شده که این ویژگی را به بهترین شکل، در اختیار کاربر قرار می دهد. شاید با خود بگویید که این گونه ویژگی نرم افزاری در گوشی هایی نظیر OnePlus 6T و Huawei Mate 20 Pro وجود دارند اما نکته مهم این است که، قدرت اسکنر اثر انگشت در این گوشی ها چندان زیاد نیست و با چند بار تست و خطا، انگشت را شناسایی می کنند اما در پی سی پرو، بیش از بقیه است.

 

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری گوشی هواوی P30 Pro

گوشی هواوی P30 Pro دارای سخت افزاری عالی از نظر پردازنده هاست. اما به طور کلی چیزی که در عمل از آن می بینیم، فوق العاده است.

پردازش گر مرکزی این گوشی از نوع HiSilicon Kirin 980 است که با ۸ هسته پردازشی، قدرت خوبی از خود به نمایش گذاشته است. پردازشگر گرافیکی نیز از نوع Mali-G76 MP10 می باشد.

 گوشی هواوی P30 Pro

وقتی که شروع به کار کردن با این گوشی می کنید، شاید سرعت عملکرد گوشی، اجرای بازی ها و برنامه های هم زمان شما را به تحیر وا دارد اما اگر بدانید حافظه رم این گوشی فوق العاده است و به میزان ۸ گیگابایت است، قطعا هیجان زده خواهید شد. شاید تعداد گوشی هایی که از این میزان فضای رم برخوردارند به سه گوشی نرسند و این امتیازی برای هواوی پی سی پرو است که این المان را از آن خود کرده است.

 

علاوه بر این، حافظه داخلی گوشی ۵۱۲ گیگابایت است، اما ۲۵۶ گیگابایت نیز هنوز این سیستم جا دارد تا با کمک اسلات های حافظه ای به ظرفیت فضای آن بیفزاییم.

سیستم عامل این گوشی Android (9.0 Pie) است و تحت رابط کاربری اختصاصی هواوی به نام Emotion کار می کند.

 

بررسی باتری گوشی هواوی P30 Pro

باتری المان مهمی از گوشی های هوشمند است که روشن بودن یک گوشی را مدیون آن ها هستیم اما به نظر می رسد، یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری برای این گوشی که از نمایشگر ۴HD برخوردار است کمی کم باشد. همچنین از جمله ویژگی های باتری در این اسمارت فون این است که از Huawei SuperCharge, Qi wireless charging, Reverse wireless charging پشتیبانی می کند.

 گوشی هواوی P30 Pro

از ویژگی های عالی این باتری، این است که می توانید فقط در سی دقیقه ، تا ۷۰ درصد این گوشی را از صفر درصد شارژ کنید.

ویژگی های دوربین گوشی هواوی P30 Pro

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، از نظر دوربین هواوی روی این گوشی و سری جدید خود حسابی کار کرده است. دوربین های چند تایی که تکنولوژی روز دنیای دوربین های اسمارت فون هاست، در این گوشی نیز دیده شده که البته پر رنگ تر از سایرین است.

  • ۲۰MP ultra-wide 16mm, f/2.2 camera
  • ۴۰MP SuperSpectrum 27mm, f/1.6, OIS main shooter
  • ۸MP 5x telephoto w/ periscope 125mm, f/3.4, OIS
  • ToF depth camera
  • + ۳۲MP f/2.0 front camera

همانطور که مشاهده می کنید، دوربین سلفی گیر ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین عقب نیز به صورت چهارگانه بوده که ترکیبی از دوربین های اصلی ۴۰ مگاپیکسل، ۲۰ و ۸ مگاپیکسل است.

از نظر عکاسی نیز خوب است که عکس های زیر را در این رابطه مورد مقایسه و قضاوت قرار دهید.

 گوشی هواوی P30 Pro

کیفیت مکالمه صوتی در  گوشی هواوی P30 Pro

هر چند در این گوشی از تکنولوژی های خاص برتر برای شنیداری صدای گوشی استفاده نشده، اما کیفیت صدا همچنان عالی است. خروجی صداهای Earpiece و Loudspeaker در این گوشی واقع است.

 گوشی هواوی P30 Pro

اگر شما یک دستگاه از این گوشی را خریداری کرده اید، حتما تجربه کاربری تان را با ما در میان بگذارید.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *