معرفی گوشی هواوی P30 با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی

معرفی گوشی هواوی P30 با دوربین ۴۰ مگاپیکسلی
  • 1398/1/14
  • زهرا معبودی
  • 0

به نظر می رسد که سال ۲۰۱۹ سال خاصی برای شرکت ها و تولید کننده های اسمارت فون ها است چرا که همه در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته اند و به سختی با ایجاد تنوع نسبت به سال های پیش سعی دارند تا توجه کاربران را به گوشی های خود جلب کنند. در این میان، یکی از خاص ترین تغییرات در گوشی های هوشمند، تغییر و تحولات مربوط به دوربین است.

تحول تکنولوژی و طراحی دوربین های چندگانه و تبدیل اسمارت فون ها به یک دوربین دیجیتالی با کیفیت، موجب شده که کمی حالت رخوت تولید گوشی ها با ویژگی های تکراری تکان بخورد! البته اگر کمی چشممان را روی تکنولوژی تاشو در گوشی های جدید سامسونگ و هواوی را نادیده بگیریم.

 گوشی هواوی P30

یک نگاه اولیه به گوشی هواوی P30

همیشه برای این که بدانم، یک گوشی هوشمند چه ماهیتی دارد و چه چیز در چنته دارد ویژگی های اولیه و کلی آن را بررسی می کنم. هر چند گوشی های سال های اخیر، همه از نظر قد و قواره و نمایشگر در یک بازه مشخص قرار دارند اما انصافا تغییراتی که روی دوربین اخیرا دیده ام واقعا چشم گیر است.

هواوی P30 یک اسمارت فون خاص است که هواوی آن را برای رقابت یک ساله خود تدارک دیده که البته امیدواریم با دوربین های فوق العاده اش، یک سر و گردن بالاتر از سایر دیوایس ها از برندهای مشهور واقع شود.

 گوشی هواوی P30

در این مطلب می خواهیم به ویژگی های گوشی هواوی P30 بپردازیم تا علاوه بر این که، بدانیم این گوشی چه چیزی در چنته دارد، یک انتخاب عالی برای سال پیش رو داشته باشیم.

آخرین گوشی که در معرفی آن از دوربین های عالی آن صحبت کرده بودیم گوشی گلکسی A70 سامسونگ بود که دارای دوربین های عقب و جلوی ۳۲ مگاپیکسلی بود. به نظر می رسد که این انتخاب بعد از این که، سونی در یکی دو سال اخیر گوشی با دوربین ۲۰ مگاپیکسل ارائه کرد، یکی از خاص ترین دستگاه ها باشد. اما گوشی هواوی P30 گوی پیروزی را دزدید و با ارائه دوربین ۴۰ مگاپیکسلی، فعلا صدر نشین تکنولوژی دوربین در اسمارت فون هاست.

گوشی هواوی P30
منبع این تصویر: wccftech.com

در اولین دیدار با هواوی P30 امکانات ویژه آن چیست؟

وقتی که در اولین دیدار با هواوی P30 به سر می برید از گر کمی دست از تست دوربین های آن بردارید، به ویژگی های دیگری نیز می رسید. مثلا پردازنده ای که قدرت آن عالی است، و فضای حافظه ای که ۱۲۸ گیگابایت است اما از اسلات های حافظه ای نانویی استفاده می کند تا فضا را افزایش دهید، و یا حتی نمایشگ ۶٫۱ اینچی اش، همه و همه می تواند یک گونه امتیاز برای این گوشی به شمار آید. هر چند باتری آن نسبت به گوشی های مشابه کم ظرفیت تر است اما کارایی آن را باید در عمل سنجید و صرفا به ظرفیت بسنده نکرد، چرا که هر باتری، با تناسب به وضعیت سخت افزاری یک گوشی تخلیه می شود.

در کنار این ویژگی ها، توجه به موارد زیر نیز ضروری است

  1. هر چند هواوی P30 یک گوشی باریک نیست اما آن را جزو سبک وزن ترین ها قلمداد کرده اند
  2. همچنین از نظر مقاومت در مقابل آب و ضد آب بودن این اسمارت فون، امتیازی نگرفته است ( ضد آب نیست )
  3. گوشی هواوی P30 دو سیم کارته است! و از شبکه LTE و NFC نیز پشتیبانی می کند و تکنولوژی لمسی آن نیز مانند سایر اسمارت فون های نسل جدید Fingerprint است.

تا به این جا، این گوشی از امتیاز قابل قبولی در نظر من برخوردار است.

 گوشی هواوی P30

نگاهی به جزییات، ساخت و طراحی نمایشگر گوشی هواوی P30

گوشی هواوی P30 از نقطه نظر نمایشگر، از کیفیت متوسطی برخوردار است البته اگر بخواهیم ویژگی هایش را با گوشی های هم رده سال ۲۰۱۹ بررسی کنیم.

نمایشگر در این گوشی به اندازه ۶٫۱ اینچ در نظر گرفته شده که در مرز گوشی های بزرگ و متوسط قرار دارد. رزولوشن این گوشی، به میزان ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل گزارش شده و با یک حساب سر انگشتی متوجه می شوید که از تراکم پیکسلی بالای ۴۲۰ برخوردار است که تقریبا می توان گفت عالی رو به متوسط است. ماحصل این ویژگی ها با ترکیبی از تکنولوژی AMOLED که این نمایشگر با آن ساخت یافته، می تواند بیانگر این باشد که با یک اسمارت فون خاص با کیفیت متوسطی از نمایشگر مواجه هستیم.

 گوشی هواوی P30

ویژگی های تکمیلی این نمایشگر شامل:

  1. پشتیبانی از ویدیوی HDR
  2. برخورداری از سنسور تطبیقی نور
  3. برخوداری از سنسور مجاورتی

می باشد. عدم ارائه گواهی نامه مقاومتی، نظیر مقاومت در مقابل آب و غبار و خاک، نمایشگری که از مقاومت در مقابل خش برخوردار نیست، و از حفاظ مخصوص اثر انگشت بهره مند نیست نیز می تواند به عنوان نقطه ضعف های این گوشی به شمار آید که البته برای برخی اصلا اهمیت ندارد. نظر شما چیست؟

 گوشی هواوی P30

دوربین گوشی هواوی P30 با چه ویژگی هایی تکمیل شده است؟

دوربین های این گوشی به صورت دوربین عقب ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی معرفی شده است. تکنولوژی بکار گرفته شده در دوربین ها حاکی از این است که این گوشی از دوربین سه تایی در عقب برخوردار است. بدین ترتیب یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به صورت دوربین دوم، و دوربین سوم نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است. این سه تا در کنار هم بهترین تجربه تلفیق صحنه ها ارائه خواهند کرد. همچنین وجود فلش دوگانه LED نیز کمک می کند عکس هایی با وضوح بهتر در شرایط خاص و کم نور تهیه کنید.

دوربین سلفی گیر نیز ۳۲ مگاپیکسلی است و این یعنی گوشی هواوی P30 از ترکیب عالی در ارائه دوربین برخوردار است.

کیفیت این دوربین ها به گونه ای است که به شما اجازه ضبط ویدیو های ۴K و فول اچ دی را می دهند.

 گوشی هواوی P30

گوشی هواوی P30 از نظر ظاهری چطور به نظر می رسد؟

هر چند ظاهر هر چیز، کاملا سلیقه ای است اما ویژگی های این گوشی به گونه ای است که تفاوت چندانی با نمونه های قبلی اش ندارد. ابعاد این گوشی به گونه ای است که شما به ظاهر یک شی تقریبا ۱۵ سانتی متری در دست گرفته باشید! ( اندازه دقیق ابعاد این گوشی برابر با ۱۴۹٫۱ در ۷۱٫۴ در ۷٫۵۷  میلی متر است )

ساختاری که این گوشی با آن طراحی شده و ساخت یافته، به صورت فلز و شیشه است و این یعنی یک گوشی شیک و مقاوم در اختیار خواهید داشت که نوع فلز آن، در لیست گزارشات، حذف شده است.

گواهی نامه مقاومتی این گوشی IP 53 است که نسبت به گوشی های کنونی چند واحد عقب تر است. ( معمولا گوشی های ۲۰۱۹ از برند های مشهور، از گواهی IP 68 برخوردار اند )

از جمله ویژگی های بیومتریک این اسمارت فون می توان به قابلیت هایی مثل

  • پشتیبانی از قفل ۲ بعدی چهره
  • رمز گشایی، با کمک اثر انگشت بر روی نمایشگر

در نهایت رنگ بندی های این گوشی است که وضعیت ظاهری ان را در ذهن بهتر تداعی می کند. نظر شما برای انتخاب رنگ های، قرمز، سفید، آبی و مشکی برای گوشی هواوی P30 چیست؟

 گوشی هواوی P30

عملکرد و وضعیت سخت افزاری گوشی هواوی P30  چگونه است؟

چیپ پردازنده این اسمارت فون ۲۰۱۹ از شرکت هواوی، HiSilicon Kirin 980 است که از پردازنده ۸ هسته ای برخوردار است. از نظر سخت افزاری عملکرد این قطعه سخت افزاری عالی است و در کنار حافظه رم ۶ گیگابایتی که دارد یکی از بهترین عملکرد ها را از خود به جای خواهد گذاشت. همچنین پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP10 نیز از دیگر امکانات عالی این سیستم است.

با وجود حافظه ۱۲۸ گیگابایتی که با کمک اسلات حافظه ای تا ۲۵۶ دیگر نیز جا برای ارتقا خواهد داشت، فضای مناسبی خواهید داشت اما اگر به گرفتن فیلم های ۴K علاقه دارید بعد از مدتی این فضا برایتان دردسر ساز خواهد شد.

در نهایت این گوشی از اندروید ۹ پشتیبانی می کند که ظاهر آن، با رابط کاربری اختصاصی هواوی به نام Huawei Emotion تکمیل می شود.

 گوشی هواوی P30

وضعیت باتری گوشی هواوی P30 چگونه است؟

هر چند گزارش خاصی از وضعیت مصرفی باتری ارائه نشده اما به نظر می رسد یک باتری، با ظرفیت ۳۶۵۰ میلی آمپر برساعت، برای گوشی با امکانات ارائه شده در حد متوسط عملکردی باشد. همچنین مزیت این باتری این است که از تکنولوژی Huawei SuperCharge بهره مند است و برای شارژ شدن از آن استفاده می کند.

 

سایر ویژگی های گوشی هواوی P30 چیست؟

از دیگر ویژگی های این گوشی که با سایر پرچم دارها تقریبا مشترک است می توان به:

  1. پشتیبانی از بلوتوث ۵
  2. پشتیبانی از دو سیم کارت ( نانو سیم کارت )
  3. پشتیبانی از خروجی صدای گوشی ( تلفن )
  4. پشتیبانی از بخش خروجی صدای رسانه به طور اختصاصی ( استریو نیست )
  5. پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  6. قدرت شارژر ۲۲٫۵ وات
  7. برخورداری از کابل  Type-C در جعبه محصول
  8. هدست ۳٫۵ mm

اگر شما از ان دسته از افرادی هستید که حافظه رم برایتان خیلی مهم است و از جمله گیمر هایی هستید که نیاز به فضای رم بالا دارید، ورژن دیگری از این گوشی نیز ارائه شده که، دارای حافظه رم ۸ گیگابایتی است. شما می توانید این گوشی را با قیمتی بالاتر، تهیه کنید.

آیا در رابطه با این گوشی سوالی دارید؟

منبع

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *