چطور استیکی نوت های دیلیت شده در ویندوز ۱۰ را ریکاوری کنم؟

چطور استیکی نوت های دیلیت شده در ویندوز ۱۰ را ریکاوری کنم؟
  • 1398/1/26
  • زهرا معبودی
  • 0

استیکی نوت ها یا یادداشت های چسبان، ( همان بهتر است که بگوییم استیکی نوت 🙂 ) ابزارهایی در ویندوز بوده اند که برای کاربران دائمی ویندوز اهمیت زیادی دارد چرا که به عنوان یک دفترچه یادداشت به شمار کی آیند. چندی پیش در مقاله ای با عنوان شیوه مشاهده Sticky Notes ویندوز ۱۰ بر روی وب و اندروید به نکاتی در مورد استیکی نوت ها پرداختم که به شما کمک می کند بتوانید این یادداشت ها را در اندروید و و حتی روی یک مرورگر دیگری که با کمک یک ویندوز و یک سیستم دیگر، باز شده است، مشاهده کنید! تجربه ی جالبی است اگر این ترفند ها را یاد بگیرید. اما سوال مهم این است که ریکاوری استیکی نوت ها چطور صورت می گیرد؟

در این مطلب می خواهم به شیوه ریکاوری استیکی نوت ویندوز ۱۰ بپردازم.

 

ریکاوری استیکی نوت در ویندوز ۱۰ امکان دارد؟

راستش با کمک اپلیکیشن استیکی نوت، هر چه که بررسی کرده ام نتوانستم گزینه ای برای برگرداندن استیکی های دیلیت شده پیدا کنم. اما به لطف همگام سازی این نرم افزار با سرویس ابری مایکروسافت می توان آن را از طریق اکانت مایکروسافت بازیابی کرد و تمام اطلاعات آن را تمام و کمال دریافت کرد.

اما باید به دو نکته باید در این باره توجه داشته باشید:

اول این که، لازم است که از طریق ویندوز خود، از پیش به حساب مایکروسافت خود متصل بوده باشید تا همگام سازی ها و ذخیره سازی ها انجام شده باشد.

دوم این که، اگر شما استیکی خاصی را حذف کنید ( عمدا یا سهوا ) این استیکی تنها به مدت ۳۰ روز در سطل زباله سرویس ابری شما باقی می ماند و بعد از سی روز حذف می شود. پس اگر تا ۳۰ روز به یاد آن بیفتید و ریکاوری را انجام دهید، می توانید آن چه را که حذف شده دوباره بازیابی کنید.

 

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز ۱۰

براس شروع به  Outlook.live.com بروید و با اکانتی که ویندوزتان بدان وصل است، وارد این سرویس شوید.

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

در این قسمت باید با اطلاعات اکانت مایکروسافت خود وارد شوید.

زمانی که وارد اکانت خود شدید، به سمت چپ توجه کنید و به ساید بار سمت چپ رفته و  فولدر سطل زباله یا Deleted Items را انتخاب کنید.

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

مثلا در این جا نوشته شده که تعداد اقلام حذف شده ۱۲ مورد است و امیدوارم خیلی زود به سر وقت استیکی نوت حذف شده تان آمده باشید!

روی این آیتم کلیک کنید تا وارد پوشه شوید.

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

در این جا شمار زیادی از آیتم های دلیت شده را مشاهده می کنید. وقتی که آیتم خودتان را پیدا کردید، روی دکمه کنار آن کلیک کنید، تا انتخاب شود، و بعد روی دکمه RESTORE کلیک کنید ( ۱ و ۲ ).

البته عملیات بازیابی خیلی کند صورت می گیرد و اگر همین حالا به ویندوز خود برگردید، متوجه می شوید که هیچ تغییری رخ نداده پس کمی صبر کنید تا همگام سازی ها انجام شود.

از طریق اپلیکیشن دسکتاپ روی سه نقطه منو کلیک کنید و از آن جا Notes List را انتخاب کنید:

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

در این جا شمار زیادی از نوت های شما قابل دسترس است و می توانید هر گونه مدیریت نظیر، حذ، اضافه و نمایش را برای ان ها انجام دهید. بر روی نوت و یادداشتی که قبلا و اخیرا دیلیت شده است کلیک کنید و Open Note را انتخاب کنید.

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

اگر با انجام این کار عملیات بازیابی به خوبی انجام نشده و اطلاعات استیکی نوت مورد نظر نمایش داده نمی شود از بالا روی تنظیمات و آیکون چرخ دنده ای مربوط به آن کلیک کنید:

شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

در قسمت تنظیمات به قدری به سمت پایین اسکرول کنید که به Sync now برسید. روی این قسمت کلیک کنید تا عملیات همگام سازی را به طور دستی انجام دهید و کمی صبر کنید تا آیتم ها به درستی همگام سازی شوند.

Sync now شیوه ریکاوری استیکی نوت در ویندوز 10

بدین ترتیب می توانید حالا بعد از گذشت مدت زمان کمی، به استیکی نوت ها برگردید و ببینید که آیا عملیات بازیابی به درستی صورت گرفته یا نه که احتمال بسیار زیاد استیکی نوت حذف شده تان حالا در سرجای خود قرار گرفته است.

طراحی سایت قزوین

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *