چطور پس زمینه بلوری یا مه آلود صفحه ورود ویندوز ۱۰ را پاک کنیم

چطور پس زمینه بلوری یا مه آلود صفحه ورود ویندوز ۱۰ را پاک کنیم
  • 1398/4/9
  • زهرا معبودی
  • 0

صفحه ورود ویندوز ۱۰، دارای قابلیت های مختلفی برای تنظیم زیبایی و ظاهر ان است. مثلا به عکس زیر نگاه کنید. چیزی که در این صفحه متوجه می شوید این است که، عکسی از کاربر را مشاهده می کنید که کاملا واضح است و عکسی از پس زمینه که به صورت محو، مه آلود، تیره و تار! یا حتی به صورت اصطلاح انگلیسی خود، blur ای است! خب من قصد دارم به تو یاد دهم که چطور، این پس زمینه را تغییر دهی و تصویر آن را به وضوح نمایش دهی.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

چرا پس زمینه بلوری صفحه ورود ویندوز ۱۰ برای من فعال نمی شود؟

از آن جا که درست از زمان ارائه آپدیت ۱۰ می ۲۰۱۹ مایکروسافت، ویژگی Fluent Design را برای بخش های مختلف، ویندوز نظیر تسک بار، استارت منو و جاهای دیگر فعال کرده پس این ویژگی روی لوگین اسکرین نیز دیده می شود.

بنابراین شاید یکی از علت های این که شما این مدل از پس زمینه را در صفحه ورود مشاهده نمی کنید این است که آپدیت شما مربوط به تاریخی قبل از ۱۰ می است.

راه حل هم این است که ویندوز خود را آپدیت کنید تا از این قابلیت و سایر تنظیمات جذاب در ظاهر ویندوز خود استفاده کنید.

 

راه حل اول برای غیر فعال کردن حالت بلوری پس زمینه صفحه ورود ویندوز ۱۰

برای این که به این کار موفق شوید چند راه حل وجود دارد که یکی از آن ها غیر فعال کردن Transparency Effects, است.

اگر حالت مه آلود و محو روی ویندوز خود را دوست نداشته باشید به راحتی می توانید آن را غیر فعال کنید. نکته مهم این است که با تنظیماتی که در این بخش به شما یاد می دهم، تمام بخش های محو، و غیر شفاف، یا همان بلوری، در داخل ویندوز اعم از استارت منو، تسک بار و غیره به همراه صفحه ورود، غیر فعال می شوند. در حقیقت این شیوه یک رویکرد همه جانبه یا هیچ جانبه است! مثلا نمی توانی تمایل به داشتن استارت منو شیشه ای و غیرشفاف داشته باشی ولی صفحه ورودت، را معمولی تنظیم کنی!

برای این مورد:

وارد اپلیکیشن Settings  در ویندوز ۱۰ شوید.

Settings > Personalization را کلیک کنید

یک روش جایگزین هم این که در یک جای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalise را انتخاب کنید.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

بعد از انتخاب این گزینه، در بخشی که نمایش داده می شود و در ساید بار، Colors را انتخاب کنید.

در این پانل، در سمت راست از نمایشگر، Transparency Effects را مشاهده می کنید. یک اسلایدر کوچک در زیر آن واقع شده که می توانید به کمک آن، این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید. به احتمال زیاد در این شرایط، Transparency Effects به صورت on و روشن باشد. پس با یک کشیدن آن را آف کنید.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

اگر بخواهید دوباره اوضاع را به همان روال اولیه برگردانید کافی است به همین مکان بیایید و off را on کنید و تمام.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چطور تم شفاف ویندزو ۱۰ را فعال کنید، می توانید این مقاله را دنبال کنید. این تم صرفا در نسخه بروز شده ویندوز ۱۰ از ۱۰ می ۲۰۱۹ ارائه شده است.

 

غیرفعال کردن پس زمینه بلوری به کمک تنظیمات رجیستری

اگر ویندوز ۱۰ نسخه Home دارید، مجبورید رجیستری ویندوز را برای انجام این تغییرات ویرایش کنید. اگر ویندوز ۱۰ Professional یا Enterprise را دارید، می توانید این کار را هم انجام دهید، اما کار در رجیستری راحت تر است با این حال، اگر Pro یا Enterprise دارید، توصیه می کنیم از ویرایشگر Policy Policy Group استفاده کنید چرا که کار کردن با آن آسان تر است. ( این موضوع را در بخش بعدی اموزش داده ایم )

یک هشدار همیشگی: رجیستری ویندوز یک بخش قوی و کاملا حساس از ویندوز است که اگر خللی در آن صورت گیرد یا اشتباها چیزی را تنظیم کنید، ممکن است ویندوز شما را نابود کند! بنابراین اگر تجربه کافی در این باره ندارید، دست از این تنظیمات بردارید یا این که تنظیمات را مطابق ان چه که ما گفته ایم گام به گام و درست مطابق تصویر دنبال کنید.

توصیه: بهتر است برای جلوگیری از غافلگیر شدن و به هم ریختن تنظیمات، سیستم خود را برای همین لحظه یک بکاپ گیری کنید و یک ریستور پوینت برای آن بسازید تا اگر تنظیمات به هم ریخت، سیستم خود را به همین لحظه که همه چیز عالی است ریستور کنید!

نحوه ورود به تنظیمات رجیستری برای غیرفعال کردن پس زمینه بلوری

خب برای شروع لازم است که به Registry Editor برویم.

برای این کار، روی کیبرد خود Windows+R  را فشار دهید تا پنجره run باز شود. در باکسی که مشاهده می کنید regedit را وارد کنید و بعد اینتر را بزنید.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

در پنجره ای که قرار می گیرید، باید مسیر زیر را دنبال کنید تا کلید مورد نظر را پیدا کنید. برای این کار می توانید از ساید بار سمت چپ استفاده کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Window

خب در این جا لازم است که روی کلید Windows  راست کلیک کنید و New > Key را انتخاب کنید. این کار یک کلید جدید ایجاد می کند. این کلید را به نام System نام گذاری کنید و بعد اینتر را بزنید.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

حالا باید روی کلید System  راست کلیک کنید و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

برای این کلید جدید نیز باید یک نام انتخاب کنید که آن DisableAcrylicBackgroundOnLogon است.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

حالا بر روی DWORD  که ساخته اید دوبار کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به ان نمایش داده شود. در صفحه تنظیمات، Value Data را مشاهده می کنید. در این بخش مقدار ۰ را به ۱ تبدیل کنید.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

بعد از این ok کنید. مطمئنا نیاز به ریستارت ویندوز برای دیدن تغییرات ندارید. برای این کار، روی Windows+L کلیک کنید و بعد صفحه قفل ویندوز مقابل تان نمایش داده می شود. اینجا متوجه می شوید بدون این که بخش بلوری سایر اجزای ویندوز را دست کاری کنید، صفحه ورود تان را از چنین افکتی پاک کرده اید.

چطور پس زمینه محو و مه آلود صفحه ورود ویندوز 10 را پاک کنیم

اگر می خواهید دوباره این وضعیت و ظاهر صفحه ورود را به حالت بلوری ببرید، باید وارد صفحه رجیستری شوید و بعد به موقعیت کلید DisableAcrylicBackgroundOnLogon بروید و مقدار ان را از ۱ به ۰ تبدیل کنید و ok کنید و تمام!

 

دانلود اسکریپت رجیستری آماده برای غیرفعال کردن پس زمینه بلوری در ویندوز ۱۰

اگر نگران این هستید که، وارد ویندوز رجیستری شوید، و تغییرات را به اشتباه اعمال کنید ما قطعه کد کوچکی داریم که با یک بار کلیک بر آن این تنظیمات به صورت کاملا امن روی سیستم شما پیاده می شود.

برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

بعد از این که این فایل را دانلود کردید متوجه می شوید که یک فایل فشرده زیپ دانلود کرده اید. فایل ها را از حالت فشرده خارج کنید.

در این فایل زیپ دو فایل جداگانه قرار دارد.

روی DisableBackgroundBlur.reg کلیک کنید. با این کار بلافاصله پس زمینه بلوری تان غیر فعال می شود. اگر بخواهید پس زمینه را به حالت بلوری برگردانید EnableBackgroundBlur.reg را کلیک کنید.

بعد از استفاده از هر کدام از این فایل ها، باز هم شما نیاز به ریستارت کردن ویندوز خود ندارید. با فشردن دکمه های Windows+L می توانید وضعیت لوگ اسکرین خود را بررسی کنید.

 

شیوه غیر فعال کردن پس زمینه بلوری برای کاربران Pro و Enterprise ویندوز ۱۰

آن چه که تا به اینجا به شما آموختیم روش هایی بود که کاربران نسخه خانگی ویندوز ۱۰ می توانستند از ان استفاده کنند. اما اگر شما از نسخه های حرفه ای تر ویندوز ۱۰ یعنی Pro و Enterprise استفاده می کنید، برای اعمال تغییرات برای تنظیمات یاد شده لازم است که از ویرایشگر Group Policy استفاده کنید.

Local Group Policy Editor چیزی است که در این مرحله باید به شما سرویس دهی کند. این ابزار یک سرویس قدرتمند و جذاب است که می توانید پیش از هر چیز در مورد آن کمی اطلاعات کسب کنید تا بدانید که  Local Group Policy Editor چه می کند.

توصیه برای امنیت تنظیمات شما: بهتر است که قبل از انجام این کار، یک ریستور پوینت بسازید تا اگر تنظیمات به مشکل برخورد، سیستم شما قابلیت برگشتن به حالت معمولی کنونی را داشته باشد.

برای ورود به ویرایشگر group policy نیاز دارید تا از پنجره run استفاده کنید.

برای این مورد، کلید های Windows+R را بگیرید تا پنجره run باز شود. در این باکس باید عبارت gpedit.msc را وارد کنید. در ادامه Enter را بزنید.

ورود به ویرایشگر group policy

در صفحه ای که باز می شود به مسیر  Computer Configuration > Administrative Templates > System > Logon بروید.

ویرایشگر group policy

در این قسمت با Show Clear Logon Background کار داریم. این عبارت را به Enabled تنظیم کنید و بعد ok را بزنید.

بعد از انجام این تنظیمات لازم است که سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات روی صفحه بلوری لوگ اسکرین و پس زمینه آن اعمال شود

غیر فعال کردن پس زمینه بلوری لوگ اسکرین در ویندوز 10

بدین ترتیب متوجه می شوید که همه چیز عالی است و لوگ اسکرین دارای پس زمینه کاملا واضح است.

اگر بخواهید این تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید باید به همین مسیر بیایید و Enabled  را به حالت پیش فرض خود بازگردانید.

اگر در این باره تجربه ارزشمندی دارید با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *