ترفند ساده برای ارسال تب کروم به دیگر دیوایس های کروم دار

ترفند ساده برای ارسال تب کروم به دیگر دیوایس های کروم دار
  • 1398/5/28
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی عبارت Send Tab to Self را می بینید باید با کمی ترجمه این عبارت متوجه شوید که قرار است چیزی برای خودتان ارسال کنید! اما واقعا این موضوع در گوگل کروم چه معنی دارد؟ ویژگی جدید “ارسال برگه به خود”  یا همان Send Tab to Self در Google Chrome به شما امکان می دهد سریعاً تب ها را بین همه دستگاه های Chrome خود ارسال کنید.

بدین معنی که اگر شما هم روی گوشی تان و هم روی دسکتاپ تان، از یک اکانت استفاده کنید و البته در حال استفاده از کروم باشید، می توانید تبی را که در حال مشاهده آن در دسکتاپ هستید تنها و تنها با یک کلیک به اندروید تان ارسال کنید و آن را در اندروید باز کنید.

برای این کار باید یک فلگ را ابتدا فعال کنید.

 

ارسال تب به خود به خود چطور کار می کند؟

مطمئناً اگر از Chrome Sync use استفاده می کنید ، می توانید به برگه های باز شده در سایر دستگاه ها از طریق صفحه تاریخچه و بدون پرچم پنهان دسترسی پیدا کنید اما این ویژگی جدید راحت تر و سریع تر است.

زمانی که این ویژگی را فعال می کنید، کافی است که روی یک صفحه روی دسکتاپ قرار بگیرید. اگر روی صفحه راست کلیک کنید یک گزینه اضافه مثل Send to Your Devices را در میان لیست زیر منوهای راست کلیک مشاهده می کنید. وقتی این کار را بکنید، لیستی مقابل شما قرار می گیرد که کروم های تان در دیوایس های مختلف تحت یک اکانت را نشان می دهد.

فرقی ندارد که از کدام پلتفرم Windows ، Mac ، Linux ، Chrome OS ، Android و حتی iPhone و iPad استفاده می کنید، چرا که این سرویس برای همه پلتفرم ها یکسان است چرا که یک رویکرد اصلی دارد و آن هم کروم است و یک حساب کرومی یا گوگلی!

حالا از میان لیست یک دستگاه برای ارسال تب به آن انتخاب کنید.

هر چند گفته شده که این مساله نیاز به تنظیم فلگ ها دارد اما در نسخه  Google Chrome 76  بدون نیاز به تنظیم فلگ ها این ویژگی وجود دارد. ( برای رهایی از تنظیم فلگ ها مرورگر خود را آپدیت کنید )

 

چطور Send Tab to Self را فعال کنیم

اگر بخواهید این ویژگی را از طریق فلگ ها فعال کنید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. یک صفحه از گوگل کروم را باز کنید و در آدرس بار chrome://flags را بنویسید.
  2. حالا اینتر را بزنید
  3. در باکس جستجویی که مشاهده می کنید عبارت Send tab را بنویسید و صبر کنید خروجی آن را نمایش دهد.

چطور Send Tab to Self را فعال کنیم

با سرچ کردن این عبارت چند آپشن را مشاهده می کنید. برای شروع کافی است روی دو گزینه به نام های:

  1. Send tab to self
  2.  Send tab to self show sending UI

کار کنیم. برای این منظور در مقابل هر کدام از این گزینه ها، یک منوی بازشونده وجود دارد. روی آن کلیک کنید و Enabled را انتخاب کنید.

همچنین شاید شما بخواهید Send tab to self history را هم فعال کنید تا بتوانید صفحات ارسال شده در  History page  را ببینید.

همچنین Send tab to self broadcast به شما این اجازه را می دهد که یک تب را روی تمام دیوایس های تان ارسال کنید.

سرانجام ، اگر می خواهید بدون فعال کردن Chrome Sync از این ویژگی استفاده کنید ، گزینه “Send tab to self: enable use when signed in regardless of sync state را فعال کنید.

فعال کردن امکان ارسال تب به دیوایس

وقتی که تنظیمات را به درستی انجام دادید روی گزینه Relaunch Now کلیک کنید تا کروم ریستارت شود و این قابلیت برای شما به طور کامل در دسترس قرار گیرد.

این روند را در همه مرورگرهای Chrome که در دستگاه های مختلف استفاده می کنید تکرار کنید. اگر فقط برگه Send را به صورت خودکار در یک دستگاه فعال می کنید ، نمی توانید زبانه ها را به دستگاه های دیگر ارسال کنید. توجه داشته باشید که Chrome برای iPhone و iPad پرچم ندارد ، اما همچنان می تواند زبانه های ارسال شده را دریافت کند.

فعال کردن امکان ارسال تب به دیوایس

چطور تب ها را بین دیوایس ها ارسال کنیم

تا به اینجا یک سری تنظیمات اعمال کردیم تا بتوانیم امکان این را داشته باشیم که تب ها را بین دیوایس های مختلف ارسال کنیم. در چنین شرایطی، دو دو بخش متفاوت این ویژگی قابل دسترس است.

اولین روش این است که می توانید روی صفحه در مروگر راست کلیک کنید و از میان منو های راست کلیک، یک گزینه برای ارسال تب مشاهده کنید. بعد از این کافی است که دیوایس خود را انتخاب کنید و عملیات انتقال تب به دیوایس مورد انتخاب شما به خوبی صورت خواهد گرفت.

ارسال تب به دیوایس های کروم دار با یک اکانت

چنین آپشنی بر روی Omnibox نیز قرار دارد که البته به صورت آدرس بار شناخته می شود. برای این کار کافی است در صفحه ای که می خواهید آن را ارسال کنید قرار گیرید و روی Send This Page کلیک کنید. این آیکون در سمت راست ادرس بار قرار دارد. ( سمت چپ بوکمارک ها )

روی این آیکون کلیک کنید تا بتوانید یک لیست از دیوایس های خود را مشاهده کنید:

ارسال تب به دیوایس های کروم دار با یک اکانت

وقتی که شما تب مورد نظر را به دیوایس دیگر خود ارسال می کنید، می توانید یک نوتیفی را روی دستگاه خود مشاهده کنید. ( عکس زیر نوتیفی روی دسکتاپ را نشان می دهد که گویای این است که تب به دیوایس شما در حال ارسال است )

نوتیفی هنگام ارسال تب به دیوایس های اندرویدی

بعد از این که این نوتیفی را مشاهده کرده اید دیوایس دیگر خود را باز کنید و بعد می توانید در گوشه ای از دیوایس یک تب مشاهده کنید که گویای این است که تب مورد نظر دریافت شد. می توانید روی این نوتیفی ضربه بزنید و وارد تب مورد نظر شوید یا این که آن را ببندید.

نوتیفی هنگام ارسال تب به دیوایس های اندرویدی
وقتی تب ارسال شد، پیام موفقیت آمیز بودن این ارسال و انتقال را بدین صورت در ویندوز یا یکی ز دیوایس های ارسال کننده خود خواهید دید

وقتی که این عملیات انجام می شود، بسته به این که چه دیوایسی مورد استفاده قرار می دهید و چه پلتفرمی استفاده می کنید ممکن است نوتیفی ها با هم فرق داشته باشد. مثلا در آیفون شما نوتیفی دریافت نمی کنید اما یک اعلان با عنوان Tab Received را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن این تب باید روی گزینه Open کلیک کنید.

ارسال تب به آیفون

اگر نمی توانید لیست دیوایس های خود را مشاهده کنید مطمئن شوید که این فلگ را فعال کرده اید یا حداقل کروم خود را بروز رسانی کنید. اگر از این دو مورد مطمئن هستید، تنها یک دلیل می تواند وجود داشته باشد و آن هم این که، از یک اکانت گوگلی خاص و یکتا برای استفاده از دیوایس های مختلف استفاده نمی کنید.

همچنین مهم نیست که شما از یک شبکه وای فای و اینترنتی خاص برای همه دیوایس ها استفاده کنید یا نه. مهم ترین زیر ساخت برای این کار، فعال بودن فلک و بروز بودن کروم و البته داشتن یک حساب گوگلی یکتاست.

آیا در این باره تجربه ای آموزشی دارید؟ در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *