۹ توصیه به افراد ولخرج برای پس انداز سریع پول

۹ توصیه به افراد ولخرج برای پس انداز سریع پول
  • 1398/9/20
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی به بعضی ها واژه ولخرج را نسبت می دهیم، حس غرور و شادمانی به آن ها دست می دهد که انگار مدال پولدار ترین فرد را به او، بخشیده اند. اما اگر واقعا آینده این فرد را به او در آینه ای نشان دهند، کم کم لبخند شادمانه خود را جمع می کند و به دنبال پس انداز سریع پول می رود.

 

روزگار افراد ولخرج چطور می گذرد؟

افرادی که به ولخرجی معروفند، معمولا روزگار جالبی دارند. همیشه فکر می کنند خیلی سخت به اهداف خود می رسند. برای خرید موارد مورد نیاز خود، همیشه آرزوهای دور و دراز دارند که انگار هیچ وقت قرار نیست مایحتاج ضروی خود را بخرند.

اگر با این افراد صحبت کنید احتمالا می گویند که:

ما در طول روز خرج زیادی نداریم! یکی دو بار غذا می خریم، اشتراک ماهانه اپلییکشن ها و غیره را می پردازیم و شاید لازم باشد کمی تنقلات بخریم. این داستان ادامه دارد.

در نهایت با خود می گویند که نمی دانیم این حقوقی که ابتدای ماه گرفته ایم دقیقا کجا رفته است!

از طرفی شما گاهی نیاز به اعتبار دارید. مثلا نیاز دارید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن یک خانه اجاره کنید یا پیش پرداخت یک محصول را پرداخت کنید. اما وقتی ته حساب تان را نگاه می کنید ۲ میلیون تومان هم ندارید.

خب من در این مقاله می خواهم به شما لقب ولخرج را بدهم و کمک کنم که یاد بگیرید تا محتاط تر باشید و بتوانید با پس انداز سریع پول، تکانی به زندگی و حساب بانکی خود بدهید.

پس انداز سریع پول

پس انداز سریع پول برای آینده ای بهتر

همه ما می دانیم که مزیت های پس انداز پول، چیست. حتی کسانی که برای اولین بار در این وادی گام می گذارند می دانند که پس انداز پول می تواند آن ها را به استقلال مالی برساند.

اما اگر کمی آینده نگر تر باشید متوجه می شوید که خرج های ناگهانی ممکن است پیش رویمان قرار گیرند. شاید صاحب خانه قیمت خانه را افزایش دهد، یا این که بخواهید یکی از ابزارهای کار و زندگی تان مثل خودروی تان را تعمیر کنید.

در نهایت شما نیاز دارید تا همیشه دلتان گرم باشد که هر وقت نیاز به خرج و مخارجی دارید، نیاز به شدید تر کار کردن یا وام و قرض ندارید. اینجاست که به اهمیت پس انداز سریع پول پی می برید.

 

پس انداز سریع پول واقعا سخت است! پس چکار کنیم

با تمام مزیت هایی که برای ذخیره پول بر می شمریم، ما انسان ها فرآیند ذخیره پول را سخت می شمریم. مثلا با خودمان می گوییم، برای اشتراک ماهانه اپلیکیشن x من ۳۰ هزار تومان خرج می کنم! همچنین برای اپلیکیشن مشابه، ۲۴ هزار تومان خرج می کنم! با ذخیره کردن ۶۰ هزار تومان من پولدار نمی شوم!

از این گونه گفتگو های ذهنی که معمولا هنگام تغییر عادت ها رخ می دهد در وجود همه ما وجود دارد.

بهترین کار این است که روش های کلان خرج و هزینه خود را به روش های کوچک تر و خرد تری تبدیل کنیم.

مثلا من دوستی دارم که برای خرج کردن در شبکه خانگی فیلم، بعد از اتمام چند سریال یک اکانت خریداری می کند و همه را در طول یک ماه نگاه می کند!

 

به ضمانت های طولانی مدت نه بگویید

یکی از کارهایی که ما معمولا موقع خرید محصولات انجام می دهیم این است که به دنبال این هستیم که آیا فلان دستگاه یا محصول را که قصد خرید آن داریم، برای سال های طولانی برای ما کار می کند یا نه!

وقتی متوجه می شویم که محصول مورد نظر به مدت ۶ سال ضمانت دارد، خوشحال می شویم و حاضر هستیم سالانه برای این ضمانت خرج کنیم.

اما در چنین شرایطی باید بدانید که روانشناسی استفاده از محصول این است که ما به سختی احتمال دارد که علاقه داشته باشیم تا یک محصول را بیش از یک سال استفاده کنیم ( به غیر از محصولاتی مثل تلویزیون و لباس شویی و غیره ).

در مصاحبه ای که با افراد علاقمند به گارانتی طولانی مدت صورت گرفت، ان ها مدعی بودند که کمد شان پر از ضمانت نامه محصولاتی است که یا آن محصولات را بخشیده اند، یا دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارند.

پس طبیعی است که با بررسی عادت مصرفی خود، به دنبال خرج و مخارج کمتر هنگام خرید محصولات باشید و پول خود را صرف گارانتی های طولانی مدت نکنید.

 

از وسایل بازسازی شده استفاده کنید

این که بخواهید به دنبال یک محصول آکبند باشید واقعا خوب است. خیلی چیزها را نمی توان دسته دوم آن را خرید یا حتی تحمل کرد. اما دستگاه های بازسازی شده از برند های خوب گاهی می توانند یک انتخاب خوب برای شما باشند.

استفاده از مارک های عالی و بازسازی شده، مثل برخی اسباب بازی ها به شما این امکان را می دهند تا با پول کمتری صاحب محصول و تکنولوژی برتری نسبت به نمونه های مشابه و غیر برند شوید.

هم اکنون سایت های زیادی وجود دارد که در داخل و خارج از ایران این گونه ابزارها را به فروش می رسانند. این ابزارها از ابزارهای کسب و کار گرفته تا مشاغل و حتی اسباب بازی ها و لوازم منزل، که همه می توانند با هزینه کمتری مشکل شما را حل کنند.

 

از چالش هفتگی استفاده کنید

چالش هفته ای پس انداز پول که توسط گویا آی تی به شما اموخته شد را بیاد دارید؟ این روش که می توانید جزییات آن را از این مقاله بخوانید به شما کمک می کند تا بتوانید هفته به هفته حساب تان را پول دار تر کنید و از این لذت انگیزه بیشتری برای صرفه جویی بیشتر دریافت کنید. ضمن این که پس از یک سال شما پس انداز عالی خواهید داشت.

 

به خودتان یاد دهید تا صبور باشید

صبر  یک فضیلت اخلاقی است که همیشه با این ضرب المثل شناخته می شود که: گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی!

درست است که صبر کردن به راحتی به دست نمی آید اما شما می توانید در این کار، خودتان را تربیت کنید.

میوه صبر شما در خرج کردن و ولخرجی کردن، یک حساب پس انداز است که به شما حس قدرت می دهد. همچنین وقتی دست به خرید نمی زنید اما صبر می کنید تا به تاریخ های آف دار ( مثل یلدار، نوروز، اعیاد، جمعه سیاه و غیره ) ، یا تخفیف های ویژه برسید قطعا از خرید خود لذت خواهید برد.

البته اگر به دنبال استفاده از تخفیف برخی فروشگاه ها هستید یا این که می خواهید از کوپن های تخفیف استفاده کنید متوجه باشید که فریب بازی های ذهنی تان نخورید.

 

در حمل و نقل واقعا صرفه جویی کنید

اگر قصد دارید موفق به پس انداز سریع پول شوید، یکی از بهترین چیزها که می تواند نتیجه کار را به شما یاد دهد این است که، به سادگی، در حمل و نقل خود، صرفه جویی کنید.

مخصوصا با مسائل گرانی بنزین احتمال این وجود دارد که حساب شما زود خالی شود. پس برای حمل نقل خود، چه در مسیر کوتاه چه بین شهری سعی کنید از خودروهای عمومی استفاده کنید.

گاهی اوقات اگر مسیر شما نیاز به چند سرویس دارد، برخی را پیاده راه بروید! واقعا برای سلامتی تان هم مفید است. لازم نیست تا نانوایی محل حتما موتور سوار شوید یا با ماشین بروید.

خیلی از سبک های زندگی ما به طور اتوماتیک خرج ما را افزایش می دهند. پس بهتر است که از پر تکرار ترین آن ها مثل حمل و نقل شروع کنیم و سبک زندگی مان را تغییر دهیم تا بتوانیم بیشتر پس انداز کنیم.

 

اشتراکات غیر ضروری را لغو کنید و تمدید نکنید

ما روزانه تعداد زیادی اشتراک ماهانه یا سالانه را مورد استفاده قرار می دهیم. مثلا کسی که در خانه شان، از اینترنت وای فای استفاده می کند و از سرعت خوبی نیز برخوردار است و از ترافیک نیز به اندازه کافی بهره می برد، هیچ نیازی به شارژ کردن سیم کارتش برای اینترنت ندارد.

وقتی می توانید فیلم های رایگان را ببینید، و حتی فیلم های پولی را چند ماه بعد رایگان در نت مشاهده کنید، مطمئن باشید که لذت ذخیره کردن پول برای تان چند برابر خواهد بود.

  1. به این فکر کنید که چند اشتراک غیر ضروری دارید؟
  2. چند اشتراک موازی دارید؟ ( اپلیکیشن هایی که یک کاربرد مشابه دارند اما برای هر دو پول می پردازید )
  3. چند اشتراک بلا استفاده دارید؟
  4. کدام اشتراک های تان منقضی می شوند؟

در مورد تنظیم آن ها دقت کنید و از این به بعد میزان تمدید های تان را عقلانی و بهینه کنید. حالا می توانید بفهمید که در طول یک سال چند صرفه جویی اینچنینی چطور حساب تان را شارژ می کند.

 

به دنبال خرید برند ها نباشید

گاهی اوقات خرید برند های خاص واقعا یک انتخاب عاقلانه است. مثلا هنگام خرید یک دستگاه تلویزیون همه می دانند که برند x بهترین محصولات را با دوام عالی ارائه می کند.

اما آیا فکر کرده اید که لباسی که می پوشید، و در خیابان قدم می زنید، توسط چند درصد از مردم شناخته می شود؟ شاید باور نکنید اما بیش از ۸۰ درصد مردم، حتی به لباس شما نیز توجه ندارند.

متاسفانه توجه به برند ها، موجب شده که هزینه زیادی ماهانه از جیب شما خارج شود. مثلا برخی دوست دارند، املت صبحانه شان را با قیمت ۱۰ برابری! در یک رستوران خیلی برند و شیک میل کنند. این در حالی است که یک میلیاردر خود ساخته که رئیس چند شرکت بزرگ است، صبحانه اش را از فروشگاه های معمولی خریداری می کند و میل می کند و بعد سرکار می رود.

توجه به برند ها در خرید یک کابل hdmi هم رسوخ کرده است. در حال حاضر برند های ناشناخته تری برای تمام محصولات وجود دارند که کیفیت را با قیمت پایین عرضه می کنند.

در این باره واقعا سبک زندگی خود را تغییر دهید.

 

غذای خانگی بخورید

خرید غذا در بیرون از منزل، معمولا چند برابر برای تان هزینه خواهد داشت، ضمن این که سلامت شما را نیز به خطر خواهد انداخت. در باره شیوه پس انداز پول در مقالات زیر به دنبال روش های بهتری باشید.

  1. برای مدیریت بودجه خانواده این راهکار ها را دنبال کنید
  2. بهبود گردش مالی کسب و کارها نیز به شما کمک می کند تا پس انداز بهتری داشته باشید
  3. می دانید چطور هنگام خرید اینترنتی صرفه جویی کنید؟

 

از وسایل برقی مارک A++ استفاده کنید

مارک A++ دیگر برای همه ما آشنا است. این عبارت بدین معنی است که، محصول مورد نظر نهایت صرفه جویی در مصرف برق و منابع انرژی دارد.

وقتی که شما چنین دستگاهی را خریداری می کنید، پرداخت ماهانه انرژی و برق برای تان کاهش پیدا می کند. این کار خود یک روش اتوماتیک برای پس انداز پول به شمار می آید.

 

این ۹ مورد جزو مواردی هستند که به شما کمک می کنند موفق به پس انداز سریع پول شوید. البته اگر همه پولی که پس انداز کرده اید را در یک خرید انلاین یک شبه هدر ندهید. در رابطه با کاهش هزینه در خرید انلاین قبلا آموزش پر بازدیدی داشته ایم که به شما کمک می کند عادت ولخرجی انلاین خود را بهبود ببخشید.

اگر شما هم فرد ولخرجی بوده اید و حالا عادت به پس انداز کرده اید نظرتان را برای مان بگویید و بنویسید که از چه روش هایی به سود بیشتری دست یافته اید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *