۶ روش فریب دهنده ذهن هنگام دیدن کوپن های تخفیفی

۶ روش فریب دهنده ذهن هنگام دیدن کوپن های تخفیفی
  • 1398/9/18
  • زهرا معبودی
  • 0

قبلا در مورد پس انداز پول صحبت های زیادی کردیم و یکی از توصیه ها این بود که از کوپن های تخفیف یا کارت ها و کد های تخفیف استفاده کنید. گاهی سوال می شود که با این که به دنبال فروشگاه های کوپن دار هستیم و از این کوپن ها استفاده می کنیم در عین حال باز هم پس اندازهای مان کم می شود. در واقع آن ها می خواهند بدانند که موانع پس انداز مالی آن ها چیست؟

ما ۶ روش فریب دهنده ذهن هنگام دیدن کوپن های تخفیفی را در این مقاله گنجانده ایم که موجب می شوند حساب بانک تان خالی شود.

موانع پس انداز پول با کوپن های تخفیفی

۱٫ خرید کالاهای بی فایده با کوپن های تخفیف

گاهی اوقات شاهد این هستیم که بعد از خرید کوپن های تخفیفی داریم که مدت دار هم هستند. یعنی صرفا در x روز می توانیم آن ها را مورد استفاده قرار دهیم. در چنین شرایطی ذهن ما ما را فریب می دهد که تحت هر شرایط که شده برویم و این کوپن را خرد کنیم.

خب اگر دقت کنید اگر این فروشگاه به ازای هر خرید ( چه کوپن دار چه بدون کوپن ) یک تخفیف ویژه به شما بدهد، قطعا تمام محصولات آن را طی چند ماه خواهید خرید.

پس هنگامی که کوپن تخفیفی به دست تان می رسد به این فکر کنید که

  • آیا محصولاتی که تخفیف خورده اند یا با کوپن قابل استفاده اند، برای شما نیاز ضروری و مُبرم است؟
  • دقت کنید که آیا باید خرج و مخارجی برای این محصول داشته باشید ؟
  • آیا خرید این محصول به پس انداز بیشتر پول شما کمک می کند یا نه؟

اگر پاسخ های یاد شده ذهن تان را راغب می کند تا یک خرید عالی داشته باشید و به سود جیبتان کار می کنید حتما آن را انجام ندهید.

اما خرید محصولات در چنین شرایطی با معنی این که،

فلان نفر آن محصول را گران تر خریده خب ما هم آن را ارزان تر بخریم چرا که یک روز شاید مورد نیازمان شد، نمی تواند یک معامله خوب باشد. این معامله صرفا جیب تان را کم پول تر می کند، خواه اکنون حس شما در مورد خرید خوب باشد یا بد.

 

۲٫ خرید کالاهای نا سالم بخاطر تخفیف ویژه و رایگان بودن

اگر به برخی فروشگاه ها سر زده باشید، برخی از محصولات، دارای تخفیف های ویژه هستند. در پاره ای از موارد، خرید بالای X هزار تومان، دارای جوایزی است از جمله این که می توانید این چند قلم محصول را رایگان بردارید.

قبل از خرید کردن به این نکته توجه کنید که این کالا ها چرا واقعا آف خورده اند. اگر دارید قیمت خرید خود را بالا می برید تا صرفا از این محصول و تخفیف نیز استفاده کنید به شدت در اشتباه هستید.

گاهی اوقات برخی سوپر مارکت ها محصولاتی که تاریخ شان گذشته یا نزدیک به انقضای تاریخ هستند را با این شرایط ارائه می کنند. شما باید به این موضوعات دقت داشته باشید و به امید این که از چند محصول تخفیف دار و رایگان بهره مند شوید، هرگز رقم خرید خود را به حدنصاب فروشگاه مورد نظر نرسانید.

 

۳٫ ذخیره نکردن کوپن های تخفیف فروشگاه های خاص

شما به چه محصولاتی بیشتر احتیاج پیدا می کنید؟ خرید کدام محصولات معمولا در برنامه شما همیشگی است؟ در چنین شرایطی قطعا می دانید که باید ماهانه، به فروشگاه خاصی دو سه بار سر بزنید.

اگر بازاریاب ها با دقت بیشتری به ماهیت کوپن ها توجه داشته باشند قطعا می دانند که یکی از هدف های کوپن ها این است که مشتری را به یک مشتری دراز مدت تبدیل کند، نه این که صرفا یک فروش خاص را برای آن ها رقم بزند.

پس سعی کنید بجای این که سریع کوپن های خود را باطل کنید، پوشه ای داشته باشید تا کوپن های خاص را در آن تنظیم کنید و تاریخ انقضای هر کدام را در کنار آن بنویسید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن موقع نیاز از آن ها استفاده کنید.

به خاطر این که صرفا مدت کوپن در حال اتمام است، هرگز دست به خرید نزنید.

سعی کنید از فروشگاه هایی استفاده کنید که کوپن های تخفیف را برای مدت های طولانی عرضه می کنند. همچنین توجه داشته باشید که خرید شما از این فروشگاه ها محصولی باشد که مصرفی است و به کرات به آن نیاز دارید.

موانع پس انداز پول با کوپن های تخفیفی

۴٫ طمع در ذخیره کوپن ها نیز کار اشتباهی است

گاهی وقتی قصد خرید دارید، فقط یک یا دو کوپن از میان کوپن های زیادی که دارید را با خود می برید. اشتباهی که اینجا می کنید این است که تخفیف بی شمار امروزی را به تخفیف های احتمالی آینده می فروشید. این اشتباه است.

وقتی قصد خرید دارید، حس خوب تخفیف گرفتن در ذهن شما ایجاد می شود و ممکن است مغز به شما این دستور را دهد که چند کوپن را ذخیره کنید تا در موارد بعدی استفاده کنید.

بهترین روش برای دور زدن موانع پس انداز پول با کوپن در این شرایط این است که وقتی وارد فروشگاهی می شوید تا بتوانید همه محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید، تمام کوپن ها را به همراه داشته باشید و از آن ها استفاده کنید.

وقتی که واقعا دیگر قصد خرید کردن لوازم ضروری دارید، چشم پوشی از مصرف کوپن ها یک روش غلط است. بنابراین هر وقت قصد خرید ضروری داشتید، دفتر کوپن های تان به همراه تان باشد.

خوب است در کنار این توصیه ها به نصیحت های میلیاردرهای خود ساخته برای پولدار شدن هم نگاه کوتاهی بیندازید.

 

۵٫ اگر کوپن تخفیف شما کار نمی کند آن را پیگیری کنید

سیاست های کاری برخی فروشگاه ها متفاوت است! برخی فروشگاه ها کمی فریب نیز به روند فروش خود اضافه می کنند و موجب می شوند که شما بدون این که از کوپن خود استفاده کنید، فرصت ها را از دست بدهید. مثلا بارها برای من رخ داده که به فروشگاه های خاصی مراجعه کرده ام اما دستگاه اسکنر کوپن تخفیف، آن موقع درست کار نکرده یا کوپن را تایید نکرده است. در چنین شرایطی چیزی که به سودم شده است این است که، از فروشنده خواسته ام تا در این باره مرا توجیه کند و با مسئول بالاتر خود صحبت کند تا تخفیف را برایم قائل شوند. البته موفق شده ام تا از تخفیف های خود استفاده کنم، اما شما نیز باید این شرایط را در نظر داشته باشید.

برای این که بتوانید به زودی پولدار شوید باید بتوانید ذهن خود را ابتدا ثروتمند کنید. برای این منظور مقاله ایجاد ذهن ثروتمند را بخوانید.

 

۶٫ محصولات مشابه را تست نمی کنید چون کوپن ندارند

ششمین موانع پس انداز پول با کوپن های تخفیفی در مورد زمانی است که با برند های خاص روبرو می شوید که از شانس خوب تان! به خیال خودتان، آف هم خورده است. تصور می کنیم که وارد فروشگاهی شده اید که قصد دارید سس از آن خریداری کنید. برندی را همیشه می پسندید که معمولا گران قیمت تر است. مثلا یک بسته ۳۰۰ گرمی از سس X شاید ۲۰ هزار تومان باشد. خب به این محصول یک کوپن هم تعلق گرفته و قیمت آن را ۱۵ هزار تومان کرده است.

در کنار این بسته، بسته سس های دیگری با همین وزن هست، که اگر بخواهید آن ها را خریداری کنید حتی بدون کد تخفیف، هزینه آن ۳۰ درصد ارزان تر از این سس اولیه و برند می شود.

در چنین شرایطی ذهن شما قطعا در حال گفتگویی فریب انگیز است که، همان سس را انتخاب کن که خوشنام تر است و کوپن تخفیف هم دارد.

موانع پس انداز پول با کوپن های تخفیفی

موقعی که در چنین شرایطی قرار می گیرید، کمی محصولات را بررسی کنید و از نظر وزن، اندازه، قیمت، و غیره آن ها را بررسی کنید و محصولی را خریداری کنید که پول بیشتری در کارت تان پس انداز می کند.

هر چند خرید محصولات برند عالی است اما معمولا اگر به هزینه طولانی مدت خود توجه داشته باشید مطمئنا می توانید با خیال راحت دست به خرید های عمومی تر بزنید.

روش های مدیریت پول توسط پولدار ها چیزهایی را به شما یاد می دهد که به طور کلی نظرتان در مورد خرید، مصرف و حتی پس انداز کردن را تغییر می دهد.

هم اکنون شما می توانید انواع روش های تخفیفی را در فروشگاه های انلاین نیز مشاهده کنید که هر کدام از این موارد، به طریقی ممکن است پول شما را کم کند. پس هنگام خرید کردن به موارد یاد شده توجه داشته باشید و از سایر توصیه های بهبود مالی در گویا آی تی نیز بهره مند شوید تا بتوانید به زودی حساب تان را پر از پول ببینید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *