۱۰ روش متفاوت میلیاردها برای مدیریت پول چیست

۱۰ روش متفاوت میلیاردها برای مدیریت پول چیست
  • 1398/9/11
  • زهرا معبودی
  • 1

ثروتمندان و میلیاردها پول خود را به روشی متفاوت از دیگران مدیریت می کنند. آنها تصمیمات متفاوتی می گیرند و روش کاملاً متفاوتی در مورد پول دارند. اما حتی اگر ثروتمند نباشید ، همچنان می توانید پول خود را مانند ثروتمندان مدیریت کنید. در ادامه این مقاله به شما در مورد روش مدیریت پول میلیاردها صحبت خواهم کرد.

مدیریت پول میلیاردها

میلیاردرها روی خوشی های لحظه ای سرمایه گذاری نمی کنند

همه ما می خواهیم انسان های شادی باشیم. اما این که میلیاردها روی خوشی های لحظه ای سرمایه گذاری نمی کنند، بدین معنی نیست که آن ها افسرده اند و یا به زمان حال توجه نمی کنند. این افراد، در اصل به این توجه دارند که، با مدیریت مالی درست، خوشی های پایدارتری را برای خود فراهم کنند.

شما نیز با هر مقدار پولی که در جیب خود دارید، همین امروز شروع به پرورش این عادت کنید. خوب است که آن را در چالش ۵۲ هفته ای پس انداز بگنجانید.

از امروز با این عادت مثبت، هر چه را که می بینید، میل نمی کنید بلکه با یک ذهن ثروتمند از کنار آن به راحتی می گذرید. این تصور بودا را فراموش نکنید که، هر چه که بخواهید را نباید بدست اورید.

 

ثروتمندان تفاوت بین خواسته ها و نیازها را درک می کنند

شما ممکن است بگویید: “ما به یک خانه بزرگتر احتیاج داریم.” خواسته ها را با نیازها اشتباه نگیرید. یک اشتباه معمولی که افراد کم پول تر، مرتکب می شوند این است که بین خواسته ها و نیازهای خود تمیز نمی دهند، و از طرفی با بیان نیازهای خود خواسته هایشان را توجیه می کنند.   ثروتمندان تفاوت بین آنچه شما نیاز دارید و آنچه می خواهید را درک می کنند. اگر در این باره خودتان را فریب ندهید مطمئن باشید که می توانید گامی درست تر در سرمایه دار شدن بردارید.

 

پس انداز کردن میلیاردها اتوماتیک است

انصافا کلنجار رفتن با حساب بانکی و درآمد مان آن هم هنگامی که چیزی را می خواهیم و پولش را هم در دست داریم، کار سختی است. اما عادت میلیارد ها این است که، به راحتی پس اندازهای خود را بیشتر می کنند. چون به پس انداز و ذخیره پول اعتقاد دارند.

پس انداز کردن می تواند اتوماتیک باشد. اما ثروتمندان نیاز به کنترل بالاتر بر روی خود ندارند. شما چگونه به مسواک کردن های شبانه ایمان دارید و آن را خودکار انجام می دهید؟ ثروتمندان نیز از پس انداز کردن به همین روال، اعتقاد دارند.

روی شپرد ، میلیونر و کارشناس امور مالی می گوید: “۱۵٪ از هر چیزی را که تاکنون به دست آورده اید پس انداز کنید.” این روش کمک می کند که در طولانی مدت پول بیشتری داشته باشید. البته برای این که با تغییر قیمت ها غافلگیر نشوید این ۱۵ درصد را ماهانه افزایش دهید.

 

درک هزینه وام برای میلیاردها راحت تر است

شاید با خود بگویید مجبور هستیم که وام بگیریم تا ابزارهای راحتی زندگی مان را بیشتر کنیم. اما این که شما برای چه چیزی وام میگیرید بسیار مهم است.

مثلا فرض کنید که وام می گیرید تا یک زمین خریداری کنید. مطمئنا برای باز پرداخت، باید هر ماه مقداری پول اضافه بدهید. وقتی که به روز اتمام پرداخت خود فکر می کنید، چقدر اضافه خرج کرده اید!؟ خب شاید به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان اضافه داده باشید. این قضیه برای هر وام گیرنده ای طبیعی است.

خب، در این حالت، سوال پیش می آید که وام گرفتن برای چه چیزهایی ارزشمند و برای چه چیزهایی ضرر است؟

اگر چیزی که خریداری می کنید به مرور زمان قیمتش افت می کند، گرفتن وام و پرداخت ماهانه برایش یک اشتباه محض است. اما اگر بعد از گذشت یکی دو سال، متوجه شدید که برای خرید یک زمین یا محصول یا هر چیزی ۱۰۰ میلیون تومان خرج کرده اید و حالا ارزشش دو برابر شده، شما برنده شده اید.

در واقع میلیارد ها می دانند که برای چه چیزی وام بگیرند و برای چه چیزی نقدی کار کنند. مدیریت مخارج خانواده کار دشواری است که اگر به درستی از پس آن بر بیایید می توانید مبالغ زیادی را پس انداز کنید. برای این کار می توانید این راهنما را مطالعه کنید.

 

 

ثروتمند شدن با یک هدف مشخص همراه است

اگر نمی دانید چقدر پول می خواهید در آینده داشته باشید، شما دقیقا شامل همان افرادی می شوید که به طور لحظه ای تصمیم می گیرند.

تصمیمی بگیرید که می خواهید زندگی شما به چه صورت باشد ، بفهمید که هزینه آن چقدر خواهد بود و دقیقاً همان کاری را که باید برای رسیدن به آن هدف لازم است انجام دهید.

جاش سیمون ، میلیونر ۲۸ ساله  می گوید: “دریابید که چگونه می خواهید در دوران بازنشستگی زندگی کنید ، با یک شماره مشخص آینده خود را تنظیم کنید و سپس برای رسیدن به این رقم، با استراتژی های لازم کار پس انداز و ثروتمند شدن را دنبال کنید.

برای این که موفق به تنظیم هدف مالی خود شوید می توانید این راهکارهای نوشته شده را مطالعه کنید.

 

ثروتمندان بین مخارج و درآمد خود تعادل ایجاد می کنند

به ترفند شماره ۳ نگاه کنید. در این ترفند صحبت از این بود که ثروتمندان به دنبال خرید های لحظه ای و شادی های لحظه ای نیستند. یکی دیگر از کارهای میلیاردها که این کارشان را توجیه می کند این است که آن ها به خاطر این که پول دارند! دست روی خرج و مخارج های بزرگ نمی گذارند.

آن ها میزان خرج کردنشان کمتر از مقداری است که بدست می آورند.

متاسفانه طبقه پایین یا متوسط جامعه ( برخی نه همه ) بر این باورند که هر چه بیشتر خرج کنند پولدار تر هستند در حالی که خرج و مخارج های اضافی موجب می شود که ظاهرا پولدار باشند اما در اصل، خبری از کش ها در حساب بانکی شان نباشد.

 

خرید هوشمندانه کار میلیارد هاست

وقتی صحبت از پس انداز کردن میلیارد ها می شود، بدین معنی نیست که دست رد روی نیازهای خود می زنند. خرید کردن در ذهن میلیاردها بدین صورت است که اگر به جنس و محصول و ابزار مورد نظر نیاز داشته باشند برای آن خرج می کنند.

معمولا این قشر از جامعه به خوبی می توانند بازار را حدس بزنند. پس اگر سال آینده برای زندگی، کار و هر چیزی، نیاز به وسیله ای داشته باشند، و احساس می کنند که در آینده و در سال اتی این جنس گران خواهد شد، همین حالا آن را خریداری می کنند تا در آینده نیاز به پرداخت اضافی نداشته باشند.

شما نیز در این باره کمی فکر کنید و چیزهایی که نیاز دارید و در معرض گرانتر شدن هستند را همین حالا خریداری کنید. البته منظورمان از خرید پیش از موعد نیاز، این نیست که احتکار کنید! بلکه می خواهیم بگوییم که نیاز آتی خود را با هزینه کمتری خریداری کنید.

 

ثروتمندان برای اطرافیان مثبت و مفید واقع می شوند

بدانید که برای چه کاری مفید هستید و  مدیریت پول خود را به یک حرفه ای واگذار کنید. روی ارزش منحصر به فردی که به دنیا می آورید تمرکز کنید تا بتوانید سرمایه گذاری کنید. در مورد مدیریت پول نیز کاملاً سرسختانه نباشید. اصول را حداقل به اندازه کافی درک کنید تا بدانید مشاور مالی شما به شما چه می گوید. اطلاعات ارزان و آسان به دست می آید. ثروتمندان تاکنون کتاب های زیادی درباره آن نوشته اند. پس می توانید کتاب های برخی از نویسندگان مشهور در این باره را مطالعه کنید.

ولادیمیر گندلمن ، کارآفرین میلیونر می گوید: “من می دانم که چطور می توانم شغل و کارم و زندگی ام را توسعه دهم اما مدیریت مالی ام را به یک متخصص واگذار کرده ام.”

پولدارها اهل حساب و کتاب اند

وقتی صحبت از حساب و کتاب می کنیم، منظورمان مثلثات، رادیکان و دیفرانسیل و حتی کار کردن با چند جمله ای های مجهول نیست. منظورمان، جمع، تفریق و تقسیم است. همان چیزهایی که کلاس دوم ابتدایی یاد گرفته ایم. پولدارها معمولا به خوبی در مواقع نیاز چرتکه می اندازند و حساب و کتاب خود را مشخص می کنند.

شاید یک ذهن که به دور از ثروت است، این گونه پیشنهاد کند که وقتی ماشین روی خرج می افتد، باید آن را با یک ماشین نو تعویض کرد. در حالی که باید بدانید که خرج سالانه تعویض یک ماشین چقدر است؟ و برای خرید یک ماشین جدید چقدر باید حساب تان را خالی کنید.

با این دو دو تا کردن ها می توانید متوجه شوید که چه کاری درست و چه کاری اشتباه است.

 

ثروتمندان به فقرا کمک می کنند

شاید با خود بگویید که مگر می توان پول خود را در جیب دیگران ریخت، و پولدار شد!

به طور عام خیر اما در این مورد یعنی انفاق و قرض دادن این کار واقعا واقعیت دارد. هر چند جمع کردن پول، در فازی کاملا مادی صورت می گیرد اما دنیای هوشمند، فرصتی فراهم می کند که نیروهای معنوی به کمک مادیات بیایند. اگر از افرادی که اهل کمک کردن، خوشحال کردن و انفاق هستند سوال کنید به طور عجیبی پاسخ خواهند داد که، هر چقدر که تا کنون انفاق کرده اند، چند برابر دریافت کرده اند.

این وعده خدای مهربان است و خوب است که کمی به ماورا باور داشته باشیم تا بتوانیم از شاهراه های پولدار شدن نیز بهره مند شویم.

حقیقت امر این است که ثروتمند شدن کار سختی نیست. کافی است که برخی از عادت های اشتباه خود را شناسایی کنیم و بعد تلاش کنیم تا در جهت درست گام بر داریم.

عادتهایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، یک شبه شما را پولدار نمی کند. بلکه همه آن ها اثرات ترکیبی بر شما دارند و موجب می شوند که بتوانید در دراز مدت، حساب بانکی تان را پر کنید.

آیا تجربه ای از پس انداز کردن های پر سود دارید؟ از دنیای خود برای ما بنویسید تا از تجربیات تان استفاده کنیم.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. بسیار عالی بود ممنون، کمی من رو یاد کتاب پدر پولدار و پدر بی پول رابرت کیوساکی انداخت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *