راهنمای نصب فونت جدید بر روی آیفون و آی پد iOS 13

راهنمای نصب فونت جدید بر روی آیفون و آی پد iOS 13
  • 1398/11/19
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل از سال ها پیش این فرصت را برای کاربران خود ایجاد کرده که بتوانند موفق به نصب فونت در آیفون و آی پد شوند. اما از زمان انتشار iOS 13 به بعد، اپل به طور رسمی، اجازه داده که کاربران، عمیق تر به سطح پایین IOS دست یابند و روی آن فونت های دلخواه خود را نصب کنند. این کار برای آیفون ها و آی پد های مبتنی به IOS 13 به راحتی انجام شدنی است.

 

Font Manager را پیدا کنید

قبل از این که بخواهید فونت های دلخواه خود یا همان فونت های سفارشی را نصب کنید و مورد استفاده قرار دهید، باید بدانید که از کجا می توانید این فونت ها را پیدا کنید. اصلا تعداد این فونت ها چند تا است و خروجی شان چطور است.

بیایید اول با مهم ترین چیزها شروع کنیم.

در حال حاضر تا جایی که اپل رسما به ما اجازه داده تا فونت ها را نصب کنیم، فقط گروه کوچکی از اپلیکیشن ها را معرفی کرده که می توانیم این کارها را روی آن صورت دهیم. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به Mail, Keynote, Numbers و Pages. اشاره داشت.

 

نصب فونت دلخواه در آیفون و آی پد

برای شروع:

باید ابتدا به پک فونت ها یا منوی فونت ها در اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنید.

در برنامه ای که عملیات تایپ کردن را ساپورت می کند، ابتدا، کافی است که یک متن بنویسید. مثلا ایمیلی بنوسید و آن را ذخیره کنید ( DRADT )

وقتی که این کار را انجام دادید و قصد ویرایش متن آن را داشتید، keyboard به صورت پاپ آپ ظاهر می شود.

بر روی کیبورد در بالا و سمت راست علامت  “<”  را مشاهده می کنید. بر روی این آیکون ضربه بزنید تا بتوانید چندین آپشن دیگر را مشاهده کنید. در بین این آپشن ها به دنبال آیکون “Aa” باشید و بعد روی آن ضربه بزنید:

نصب فونت دلخواه در آیفون و آی پد

با این کار لیستی از منو ها نمایش داده می شود. در واقع صفحه رسمی حروف های کیبورد، پاک شده و چند آپشن انتخابی نمایان می شود. برای ادامه ماجرا ما با بخش Default Font کار داریم که در عکس بالا سمت راست آن را نشان داده ایم.

در این بخش می توانید لیستی از فونت های در دسترس را مشاهده کنید که برای نصب و استفاده در اپلیکیشن Mail  در اختیار کاربران آیفون قرار گرفته است.

وقتی که یکی از این فونت ها را نصب کردید، به طور اتوماتیک در لیست قرار می گیرد.

 

چطور فونت دلخواه را از اپ استور دانلود کنیم

خب تا حالا یاد گرفتیم که وقتی می خواهیم فونت سفارشی و دلخواه خود را افزوده کنیم، باید ابتدا جای آن را پیدا کنیم. این فونت ها به راحتی آب خوردن! در اپ استور در اختیار شما قرار می گیرد. مثلا اگر  محصول اپل، Creative Cloud, را دانلود کنید بیش از ۱۳۰۰ فونت در اختیار شما قرار می گیرد.

البته که برخی اپلیکیشن های دیگر مثل Font Diner و Fonteer نیز این امکانات را دارند و شمار زیادی فونت در اختیارتان قرار می دهند.

 

نصب فونت سفارشی و دلخواه روی آیفون

برای این که این کار را در این مرحله بدون درد سر انجام دهید، باید از اپلیکیشن Adobe Creative Cloud استفاده کنید.

ابتدا به اپلیکیشن Adobe روی گوشی خود که البته از نسخه IOS 13 به بعد روی آن نصب شده، بروید.

تب Fonts را در اپلیکیشن پیدا کنید و وارد آن شوید:

نصب فونت سفارشی و دلخواه روی آیفون 

در ادامه Install Fonts را انتخاب کنید

با این کار یک منو از IOS پیش روی شما قرار می گیرد با دکمه ای که حاوی عبارت Install است. روی این گزینه کلیک کنید تا عملیات نصب گام به گام در پیش روی شما قرار گیرد.

Install

در این لحظه می توانید کل فونت ها و گزینه هایی که در این لیست وجود دارد را یکی یکی امتحان کنید. اینجا ۱۳۰۰ فونت است و مطمئنا شما را به هیجان خواهد آورد! پس یکی یکی آن ها را باز بینی کنید و وقتی که فونت مورد علاقه تان را پیدا کردید، Install Fonts  را کلیک کنید.

نصب فونت آی او اس

در زیر هر مدل از فونت ها دکمه نصب واقع شده که فقط کافی است روی این آپشن برای فونت دلخواه تان ضربه بزنید.

پس از دانلود قلم یا همان فونت ها آنها به طور خودکار بر روی دستگاه نصب می شوند. در این مرحله واقعاً کار دیگری وجود ندارد که  بخواهید انجام دهید.

 

حذف فونت نصب شده در آیفون و آی پد

مهم نیست که شما از فونت های مورد نظر در چه برنامه ای استفاده می کنید. هر چند ممکن است نرم افزارهای مختلفی را برای مدیریت و نصب فونت ها نصب کرده باشید و از هر کدام چند فونت را نصب کرده باشید. اما برای حذف کردن فونت ها کافی است که وارد تنظیمات اصلی خود آیفون و یا آیپد شوید.  برای پیدا کردن فونت ها باید به مسیر Settings -> General -> Fonts بروید.

در این جا می توانید لیستی از فونت های نصب شده روی سیستم آی فون خود را مشاهده کنید.

اگر نمی خواهید برخی از فونت ها را همچنان داشته باشید می توانید آن ها را حذف کنید. کافی است روی فونت ضربه بزنید و بعد به سمت چپ بکشید ( سوایپ کنید ) با این کار در واقع می توانید موفق به Delete کردن فونت ها شوید.

اگر می خواهید چند فونت را با هم یکباره حذف کنید، کافی است که Edit را در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید، و فونت هایی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. وقتی که از حذف موارد منتخب خود مطمئن شدید، در پایین صفحه Remove را کلیک کنید. با این کار تمام فونت هایی که آن ها را انتخاب کرده اید و تیک زده اید حذف می شوند.

اگر دوباره تمایل به نصب آن ها داشتید به نرم افزار مروبطه شان برگردید و دوباره آن ها را نصب کنید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *