۸ برگ برنده بینگ نسبت به گوگل در سال ۲۰۲۰

۸ برگ برنده بینگ نسبت به گوگل در سال ۲۰۲۰
  • 1398/11/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اهمیت و البته ارزش گوگل را با یک جستجوی ساده می توان متوجه شد چرا که مهم ترین اطلاعات را در کسری از ثانیه برای شما از سراسر وب واکشی می کند و نمایش می دهد. در کنار این موتور جستجو بارها حرف از بینگ شده است اما کسی قبول ندارد که بینگ برتر از گوگل باشد. در عین حال با یک نگاه منصفانه می توان متوجه شد که بینگ در چند بخش خاص بهتر از گوگل عمل کرده است. اگر این چند منطقه جزو نواحی است که شما را در گوگل به دردسر انداخته شاید استفاده از بینگ، یک فرصت تازه برای شما باشد.

 

بینگ از کپچا پشتیبانی نمی کند

برای فردی مثل من که مجبور است وب سایت های زیادی را بگردد تا بتواند مطالب قابلی را پیدا کند، یا افرادی که کلا دست به سرچ شان زیاد است، صفحه آزار دهنده گوگل مبنی بر این که ” پر کردن اطلاعاتی برای تفهیم عدم ربات بودن شما ” واقعا یک گزینه اعصاب خرد کن است.

بینگ از کپچا پشتیبانی نمی کند

معمولا کاربران گوگل با دیدن این صفحه چندان لذت نمی برند! اما بینگ به هیچ عنوان از چنین چیزی پشتیبانی نمی کند. شما هر چقدر هم که بخواهید سرچ کنید، بینگ احساس نمی کند که یک ربات در حال کاووش است و هر چه بخواهید در حد توانش در اختیارتان قرار می دهد.

 

تلاش کمتر در پیمایش عکس ها

اگر می بینید که گوگل این روزها از پیمایش افقی تصاویر پشتیبانی می کند دقیقا به این خاطر است که بینگ بار اول آن را اجرا کرده است. اما چند تفاوت دیگر نیز وجود دارد.

تصاویر افقی Google در یک صفحه جانبی که تقریبا نیمی از فضای صفحه را اشغال کرده است باز می شود و این  فقط به شما امکان می دهد پنج یا شش تا از این تصاویر را پیش نمایش کنید بدون اینکه به پایین بپیچید. بدترین قسمت وقتی است که روی یک تصویر کلیک می کنید – ابتدا شما را به وب سایت میزبان هدایت می کند که در آن مجبورید یک بار دیگر به پایین اسکرول کنید تا  متوجه شوید که در کجای آن قرار دارد. این هدف کل پیش نمایش های تصویر را خراب می کند.

اما با کمک بینگ جستجوی تصاویر با کمترین اشکال، به صورت افقی، بسیار جذاب تر و راحت تر صورت می گیرد. تصاویر در بینگ به مثابه یک پرده در مقابل شما قرار می گیرد.  اگر روی یک عکس کلیک کنید تا آن را باز کنید و بیشتر و واضح تر آن را ببینید با کلیک بر روی دکمه بستن در بالا، می توانید به سرعت به نمای تصاویر کوچک بازگردید.

تلاش کمتر در پیمایش عکس ها 

پس از کلیک بر روی یک تصویر ، به جای اینکه مجبور شوید در ابتدا به وب سایت مراجعه کنید ، مستقیماً یک تصویر با اندازه کامل (در یک برگه جداگانه) مشاهده خواهید کرد. Bing به شما امکان می دهد تا به سرعت تصاویر مختلف را در زبانه های مختلف مشاهده کنید.

بینگ برای نمایش تصاویر بهترین است

 

بینگ از آپشن های جستجوی دیداری بیشتری پشتیبانی می کند

بخش جستجوی تصویری در گوگل، به صورت search by image می باشد که شما می توانید از چند آپشن استفاده کنید:

  • یو آر ال تصویر را وارد کنید
  • عکس را از کامپیوتر خود آپلود کنید

در بینگ علاوه بر موارد بالا به شما امکان داده می شود تا:

  • عکس ها را از وب کم یا گوشی نیز آپلود کنید

بینگ از آپشن های جستجوی دیداری بیشتری پشتیبانی می کند

 

جستجوی پیشرفته برای ویدیو در بینگ بی نظیر است

اگر تا کنون از سیستم بینگ برای جستجو استفاده نکرده اید زمان آن رسیده که حداقل برای ویدیو ها آن را تست کنید. سیستم این موتور جستجو برای توسعه سرچ و نمایش ویدیو ها واقعا بهتر از گوگل و امثال آن است.

تمام نتایج جستجوی ویدیو با استفاده از ریز عکسهای مرتب که با کلیدهای جهت دار افقی قابل چرخش هستند ، سازماندهی می شوند. برای مشاهده همین تعداد فیلم در جستجوی ویدیوی Google ، باید خیلی بیشتر حرکت کنید.

حداقل می توان گفت که با یک بار اینتر زدن برای سرچ، بینگ ویدیو های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

جستجوی پیشرفته برای ویدیو در بینگ بی نظیر است

اما این جایی نیست که اختلافات به پایان برسد. شما می توانید به طور مستقیم فیلم های بینگ را در حالت تمام صفحه پخش کنید بدون اینکه به سایت های YouTube ، Facebook ، Hulu ، CNN ، Fox یا سایت های دیگر مراجعه کنید. در مقایسه ، Google همیشه شما را ابتدا به یوتیوب یا سایتهای دیگر هدایت می کند.

 

قابلیت My Saves در بینگ ستودنی است

این یک تجربه کاملاً جدید در موتورهای جستجو است که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند. با این قابلیت می توانید از ذخیره کردن بوکمارک ها یا موارد دلخواه خداحافظی کنید.

قابلیت My Saves در بینگ ستودنی است

بینگ به طور برجسته ویژگی هایی با عنوان “My Saves” را نمایش می دهد که به شما امکان می دهد کلیه نتایج جستجو را در یک مکان ذخیره کنید. اگر “My Interests” را ذخیره می کنید ، در مورد موضوعات مورد علاقه خود پیشنهادات جستجو دریافت می کنید.

 

امکانات بیشتر برای تنظیمات حریم خصوصی در بینگ

Bing این فرصت را به شما می دهد که هر چند با ابزارهای مایکروسافت یعنی ویندوز، ایکس باکس، اسکایپ و غیره کانکت شوید اما از اطلاعات شما برای نتایج بهتر استفاده نمی شود.  با این حال می توانید حریم خصوصی خود را با کمک تنظیمات بخش Other Privacy settings بهبود بخشید و بیشتر حفظ کنید. هر چند گوگل سیاست هایی دارد که از اطلاعات شما برای تبلیغات استفاده نمی کند ( نظیر ایمیل، شماره و غیره ) ولی بینگ به شما اجازه می دهد تا با خاموش کردن این ویژگی خیالتان از هر جهت راحت باشد.

با این مقایسه می توان گفت که کاربران بینگ کنترل کامل تری روی حریم خصوصی خود دارند. همچنین شما می توانید تمام سابقه های جستجوی خود را از  Microsoft Privacy پاک کنید.

 

بینگ با Office 365 ادغام شده است

بینگ با Outlook ، Word ، PowerPoint ، OneDrive و Excel کاملاً خوب ادغام می شود. به عنوان مثال ، ضمن ایجاد ارائه یا اسلاید های پاورپوینت ، می توانید مستقیماً از جستجوی بینگ برای کلمات کلیدی استفاده کنید. این نتایج بلافاصله نتایج جستجو را از Creative Commons فچ می کند که مستقیماً می توانید آن ها را در ارائه  خود درج کنید. بدین ترتیب از این ادغام می توانید در موارد دیگر استفاده کنید.

بینگ با Office 365 ادغام شده است

 

الهام بخش بودن صفحه رسمی بینگ

در مقایسه با رابط اسپارت گوگل، بینگ فضایی رنگ آمیزی تر شده و البته الهام بخش تر از گوگل، ایجاد می کند. تصاویر پس زمینه به طور مکرر تغییر می کنند و حس اکتیو بودن آن در کاربر، حس خوبی ایجاد می کند.

در مقایسه با رابط اسپارت گوگل ، بینگ احساس رنگی تر و الهام بخش تری می کند. تصاویر پس زمینه به طور مکرر تغییر می کند.

اشکال اصلی بینگ و گوگل

هر چند در این مطلب ما لیستی از مزیت های بینگ بر گوگل را برشمردیم اما نکته اصلی کماکان همین است که:

بینگ گوگل نیست.

از نظر نتایج و دقت موتورهای جستجو معمولی، بینگ و سایر موتورهای جستجو قبل از ارائه عملکرد در سطح Google، مسیری طولانی را طی می کنند. این بدان معناست که Google از لحاظ نتایج جستجو، نتایج جستجوی مناسب تر و درک بهتر از هدف کاربر  دارد و در خروجی بهتر عمل می کند.

تا زمانی که سایر موتورهای جستجو کیفیت نتایج جستجوی خود را ارتقا ندهند، با تمام کمبود هایی که از گوگل سراغ داریم، Google بدون چالش باقی خواهد ماند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *