منع تردد با دوربین ثبت پلاک خودرو

منع تردد با دوربین ثبت پلاک خودرو
  • 1400/4/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در سال های اخیر ، به منظور کاهش آلودگی هوا با ایجاد طرح ترافیک در شهر تهران تا حدودی شاهد کم شدن آلودگی بودیم . دوربین های پلاک خوان کمک بسیاری در این راستا به کاهش آلودگی هوا کردند اما در یک سال اخیر با مشکل بزرگتری رو به رو شدیم و ستاد مقابله با وبروس کرونا قانون منع تردد را در شهر های قرمز آغاز کرد . علاوه بر منع تردد افراد ، تردد خودرو هم در ساعاتی از شب آغاز شد و برای اینکه مردم قانون شکنی نکنند ، دوربین پلاک خوان در مناطق مختلف تهران منجر به کم شدن قانون شکنی ها شد .

دوربین پلاک خوان از کنترل ترافیک تا منع تردد خودرو ها در شب

همه ما روزانه در رفت و آمد های درون شهری یا خارج از شهر شاهد وجود دوربین های مداربسته نصب شده در بزرگراه ها ، خیابان ها ، ورودی پارکینگ و خطوط عابر پیاده بوده ایم . اکثر دوربین های مداربسته به منظور نظارت بر خودرو ها و طرح های ترافیکی نصب می شوند . اما نکته قابل توجه این است که چگونه دوربین مداربسته از فاصله دور پلاک ماشین ها را می خواند و چه قابلیت هایی دارد ؟ ما با معرفی این تکنولوژی سعی بر این داریم که شما را با قابلیت ها و کاربرد های دوربین پلاک خوان آشنا کنیم.

(پلاک خوان)

دوربین پلاک خوان با فناوری ANPR به صورت خودکار و دقیق از پلاک خودرو ها تصویر برداری می کند . دوربین مداربسته که به منظور مشاهده پلاک خودرو هایی که قانون شکنی می کنند در اکثر خیابان ها و عوارضی جاده ها نصب می شوند و در تاریکی شب هم قابلیت تصویر برداری و تشخیص پلاک را دارند علاوه بر این ، می توانند از چهره راننده مختلف تصویر برداری کنند و اینگونه کار مامورین راهنمایی و رانندگی را راحت تر کرده اند . در این اوضاع وخیم کرونا و منع تردد خودرو ها ، دوربین های پلاک خوان با تصویر برداری از پلاک منجر به جریمه شدن بسیاری از افراد شده اند و جلوی بسیاری از سفرهای برون شهری را گرفته اند . دوربین ثبت پلاک علاوه بر عکس برداری از پلاک خودروی مجرمان و متخلفان در سطح شهر یا در جاده ها ، در پارکینگ ها نیز کاربرد دارد . با نصب دوربین پلاک خوان در محل ورود و خروج خودروها در پارکینگ ، در صورت عدم پرداخت یا ایجاد اختلال در محیط پارکینگ می توانید به راحتی خودرو را شناسایی کرده و جلوی آن را بگیرید . کاربرد دیگر دوربین پلاک خوان در پارکینگ ها ، این است که به راحتی می توانند با مشاهده پلاک ، تایم ورود و خروج را ثبت کنند و دیگر نیازی نیست با دادن کارت یا برگه ورود به رانندگان ، با مشکل گم شدن برگه مواجه شوید و تنها با قرارگرفتن در مقابل دوربین ، پلاک شما را خوانده و ثبت می کند . دوربین های پلاک خوان در شرایط آب و هوایی نامساعد و در نور بسیار شدید یا در تاریکی مطلق نیز فعال اند و در نهایت اطلاعات و تصاویر را به دستگاه ضبط منتقل می کنند .

حریم خصوصی افراد با وجود دوربین پلاک خوان

با این حال که دوربین پلاک خوان مزایای بسیاری دارد و جلوی بسیاری از تخلفات را گرفته ، بسیاری از افراد از وجود چنین فناوری در خیابان ها ناراضی اند . علت های بسیاری برای وجود چنین نارضایتی وجود دارد که بزرگترین آن ورود به حریم شخصی افراد و درصد خطایی که دوربین های خوان دارند . ممکن است دوربین پلاک خوان نصب شده در خیابان به اشتباه موجب جریمه شدن راننده شود که قانون را رعایت کرده یا تصویر داخل خودرو را بردارد که با این کار وارد حریم شخصی رانندگان می شود و از لحاظ اخلاقی صحیح نیست .

(ثبت پلاک خودرو)

علاوه بر این بالا رفتن هزینه ها برای خرید چنین دوربین هایی از جانب دولت هم می تواند علت نارضایتی مردم باشد . اما با وجود همه این مشکلات دوربین های ثبت پلاک خودرو با تکنولوژی های پیشرفته درصد خطا را کاهش داده اند و از فناوری هوش مصنوعی که قابلیت تجزیه و تحلیل کردن تصاویر را دارد ، استفاده می کنند .

عملکرد دوربین پلاک خوان

دوربین پلاک خوان با فناوری ANPR می تواند همراه با سیستم های راهنمایی و رانند گی نصب گردد و تغذیه انرژی آن ها از یک کابل صورت گیرد . برای کنترل تصاویر دوربین ها قابلیت مشاهده از راه دور ، از طریق گوشی تلفن همراه و رایانه وجود دارد  و نصب دوربین بسیار ساده می باشد اما همیشه کار را به کاردان سپردن بهترین راه ممکن است . پس از نصب دوربین پلاک خوان در محل مورد نظر ، تنها با دادن برنامه مورد نظرتان به ان به صورت خودکار شروع به کار می کند . زمانی که دوربین مداربسته پلاک خوان تصویر برداری خود را آغاز کند در صورت وجود مشکلات آب و هوایی ، نور کم یا نور زیاد و دست کاری توسط دیگران یا به حالت عادی خود باز می گردد و با کیفیت تصاویر را به دریافت کننده منتقل می کند و یا سیستم هشدار خود را فعال کرده و سریعا اطلاع رسانی می کند . این دوربین می تواند یک یا چند لاین از خیابان را تحت نظر داشته باشد و همه خودرو ها را پلاک خوانی کند . گاهی هم با دادن اطلاعات خودرو مورد نظرتان با سنسور کنترل تردد تنها آن خودرو را پلاک خوانی می کند .

دوربین های ثبت پلاک خودرو یا پلاک خوان در پارکینگ ها ،  خیابان ها ، جاده ها و بزرگراه ها نصب می شوند و با فناوری های موجود توانسته اند تا حدودی مورد استقبال قرار گیرند . برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع دوربین های ثبت پلاک خودرو و آشنایی با قیمت این دوربین ها می توانید به سایت دوربین مارکت به آدرس https://doorbinmarket.com/ مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات دقیق تر با کارشناسان دوربین مارکت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *