از سیر تا پیاز آشنایی با سئو موبایل

از سیر تا پیاز آشنایی با  سئو موبایل
  • 1400/6/18
  • مجید جعفری
  • 0

امروزه شاهد افزایش چشمگیر کاربران گوشی های هوشمند هستیم و به همین دلیل اگر هنوز فکری برای بهینه سازی نسخه موبایل وب سایت خود نکرده اید باید بگوییم در حال انجام اشتباه بزرگی هستید و بسیاری از مشتریان خود و در نتیجه سود بسیار زیادی را از دست خواهید داد به دلیل اینکه درصد بسیار زیادی از افراد کارها و خرید خود را از صفر تا صد از طریق موبایل انجام می دهند. اگر هنوز فکری به حال سئو موبایل خود نکرده اید نگران نباشید، ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است و شما می توانید با یک استراتژِی درست برای سئو موبایل فروش خود را بالا ببرید و شاهد رونق و پیشرفت کسب و کارتان شوید. با ما همراه باشید تا شما را با سئو موبایل و اهمیت آن آشنا کنیم.

سئو موبایل

سئو موبایل یک روش موثر افزایش بازدید سایت محسوب می شود. حالا سئوموبایل یعنی چه؟ به زبان ساده بهینه سازی سایت برای موبایل های هوشمند که باعث بالا رفتن رتبه سایت شما می شود را سئو موبایل می گویند. اگر می خواهید بدانید که بهبود نسخه موبایل برای سایت شما صورت گرفته است یا نه می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که یکی از آسانترین راه ها استفاده ازhttps://search.google.com/test/mobile-friendly  است که فقط کافیستurl  خود را در آن وارد کنید.

اهمیت سئو موبایل

همان طور که گفتیم افراد چه در تاکسی باشند و چه در خیابان، دائم مشغول جستجو در گوگل هستند. مثلا می خواهند یک شال بخرند در گوگل جستجو می کنند وارد سایت می شوند وانتخاب می کنند و در نهایت همان جا هم پرداخت می کنند. از سال ۲۰۱۸و با ورود الگوریتم Mobile First Index اهمیت سئوموبایل به قدری زیاد شده است که یکی از معیارهای بسیار مهم گوگل در رتبه بندی مربوط به نسخه  و محتوای موبایل شما است تا نسخه دسکتاپ! یعنی اگر شما با دسکتاپ هم جستجوکنید برای شما نتایج موبایل به نمایش گذاشته می شود. یادتان باشد میزان جستجوها  درموبایل ها در حال غوغا است پس بر روی نسخه موبایل خود بیشتر تمرکز کنید.

فاکتورهای بهینه سازی سایت برای موبایل

به خاطر داشته باشید موبایل هیچ وقت از زندگی افراد جدا نخواهد شد به همین دلیل سئو موبایل برای هر وب سایتی الزامی است در نتیجه بهتر است از یک تیم مشاوره سئو حرفه ای کمک بگیرید. با ما همراه باشید تا به شما فاکتورهایی که برای سئو موبایل اهمیت دارند را معرفی کنیم

سرعت سایت در موبایل

آیا فکر می کنید کاربران آنقدر حوصله دارند که چند دقیقه صبر کنند تا سایت شما بالا بیاید؟ باید قاطعانه بگوییم خیر! گوگل عنوان کرده است بهترین زمان برای بارگزاری صفحات زیر یک ثانیه است. برای بررسی بارگزاری صفحات خود می توانید به pagespeedinsights بروید و به آسانی متوجه شوید که سرعت سایتتان چقدر است.

استفاده از متاتگ viewport content

در طراحی سایت  رسپانسیو خود حتما متاتگ را در نظر بگیرید به دلیل اینکه بر اساس آن صفحه شما بر اساس اندازه سایت دستگاه کاربر تغییر می کند. یادتان باشد اگر از این متاتگ استفاده نکنید ممکن است صفحات شما در هر دستگاهی به شکل های مختلف نشان داده شود.

میزان خوانا بودن مطالب در موبایل

حواستان به خوانایی سایتتان در موبایل باشد به این صورت که نوشته های شما آنقدر کوچک نباشد که قابل خواندن نباشد و چشم کاربر اذیت شود یعنی بهتر است از فونت بالاتر از ۱۴ استفاده کنید و همچنین رنگ بین زمینه و نوشته هایتان متفاوت باشد.

تجربه کاربری ux

برای تصاویرتان سایز مناسب انتخاب کنید اگر در آن صفحه کوچک دستگاه به یک باره یک عکس خیلی بزرگ باشد شاید خیلی مناسب نباشد و زننده باشد. همچنین در پایین صفحات خود امکان به اشتراک گذاشتن مطالب خود را در صفحات اجتماعی برای کاربران قرار دهید.

سخن آخر

در نهایت باید وسواس بسیار زیادی در زمینه سئوموبایل به خرج دهید تا در رتبه بندی گوگل بتوانید جایگاهی مناسب برای خود کسب کنید. اگر تجربه ای در زمینه ندارید می توانید ازما در شرکت سئو معتبر ریراکو کمک بگیرید ما کاری می کنیم تا شما به جایی که شایسته آن هستید برسید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *