قابلیت تشخیص کرونا به دوربین های مدار بسته رسید!

قابلیت تشخیص کرونا به دوربین های مدار بسته رسید!
  • 1400/7/28
  • رقیه کرد
  • 2

ویروس کرونا با دولت نظارتی چین رابطه ی تنگاتنگی دارند. چرا که دولت نظارت چین توانسته است تا با کمک دوربین مدار بسته داهوا و قابلیت سنجش گرما و سیستم تشخیص چهره ی آن، به مبارزه با ویروس کرونا بپردازد. حدودا سال گذشته مسابقه ای برگزار شد تا شرکت های سازنده ی مختلف، محصولاتی را معرفی کنند که به به مبارزه با ویروس کرونا کمک می کنند و در صورت موفقیت محصول در اجرای هدف، ان را به بازار عرضه کنند. در بین محصولات کمپانی های شرکت کننده، داهوا ادعا کرد که می توان با سری جدید دوربین مدار بسته داهوا وجود ویروس کرونا را در افراد تشخیص داد.

 

داهوا با عرضه ی دوربین های حرارتی خود توانسته است به مبارزه با ویروس کرونا کمک بسیار زیادی کند. امروزه در اکثر بانک ها، مجتمع های تجاری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، پارک ها و بسیاری اماکن عمومی، دوربین های حرارتی شرکت داهوا نصب شده اند. اواسط سال ۲۰۱۹ بود که یک پلیس با کمک دوربین های مداربسته حرارتی نصب شده بر روی چهار راه ها توانست یک فرد مبتلا به کرونا را با توجه به دمای بدنش از بین جمعیت تشخیص دهد.

بر روی تصویر مانیتور روی صورت فرد مبتلا، یک مربع زرد رنگ احاطه شده بود؛ در حالی که بقیه ی مردم که در آن منطقه بودند، صورتشان با مربع سبز پوشیده شده بود. در کنار ویدیو نیز چهره ی واضح تر او با تمامی اطلاعات شخصی اش وجود داشت. بلافاصله مامور از چهار راه شلوغ و پر رفت و آمد عبور کرد و بر روی شانه ی آن نوجوان دانشجو ضربه زد. دانشجو در ابتدا متوجه ی ضربه نشد زیرا در حالی که در بین جمعیت قدم می زد، مشغول گوش دادن به موسیقی بود. به محض این که برگشت و پلیسی را با لباس سیاه دید، او را به ایستگاه پلیس و سپس به بیمارستان منتقل کردند.

بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی با نصب این دوربین ها، دمای بدن هزاران نفر از کارکنان شرکتشان را به طور روزانه کنترل می کنند. دوربین های حرارتی داهوا با سرعت و دقت بالا می تواند دمای بدن تعداد بالایی از افراد را کنترل کند. به طور میانگین این دوربین ها دمای بدن سه نفر را در یک ثانیه می سنجند؛ این در حالی است که سنجش دمای بدن از طریق دما سنج پیشانی، برای هر فرد حدود سه ثانیه زمان می برد. در ایران نیز در بسیاری از اماکن عمومی و حتی مدرسه ها و مهد کودک ها با خرید دوربین مدار بسته حرارتی از شرکت داهوا توانسته اند از بیمار شدن بسیاری از دانش آموزان و کودکان بسیار زیادی جلوگیری کنند.

مضرات هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین های مداربسته

همانطور که گفتیم امروزه دوربین های مداربسته علاوه بر حفاظت از اموال شما می توانند در مسیر حفظ سلامتی شما نیز بسیار تاثیر گذار باشند. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روز افزون اینترنت اشیا (IOT) در دنیای امروز، همواره شرکت های سازنده همانند داهوا هرروزه محصولاتی هوشمند تر به بازار معرفی و عرضه می کنند. علاوه بر این که برای مبارزه با ویروس کرونا آمار خرید دوربین مدار بسته های حرارتی بالاتر رفته است، با رشد جمعیت و گسترش کسب و کارهای متنوع، نظارت بر فعالیت کارمندان و شهروندان نیز کار بسیار سختی شده و این امر باعث شده است تا شاهد افزایش استفاده از سیستم های نظارتی مانند دوربین های مدار بسته بصورت آنلاین یا آفلاین در مکان های مختلف باشیم.

استفاده از هوش مصنوعی و سنسور های هوشمند در دوربین های مداربسته و انواع دزدگیر ها، قابلیت ها و موارد کاربردی آن ها را بطور گسترده ای افزایش داده است. محیط کاربری ساده سیستم های دوربین های مداربسته منجر به راحتی استفاده از آن ها شده و این امکان را به کاربران می دهد که بدون آموزش خاصی و تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه تمامی سیستم را کنترل کنند.

البته بهتر است به مهم ترین خطر دوربین های مدار بسته هوشمند نیز آگاه باشید. قابلیت اتصال به اینترنت و شبکه در دوربین مدار بسته وای فای، امکان حملات سایبری و هک شدن سیستم آن ها را نیز بالاتر برده است. بنابراین باید امنیت سیستم های امنیتی خود را بالا ببرید. اما به طور کلی دوربین های مدار بسته مانند نگهبانان همیشه بیدار و هوشیاری هستند که بصورت ۲۴ ساعته و بدون خستگی از محل کسب و کار یا محل زندگی شما  مراقبت می کنند. این قابلیت های کنترل از راه دور و همینطور دسترسی های راحت به تصاویر و ویدیو های دوربین های مداربسته باعث اطمینان خاطر، آرامش و امنیت در زندگی مردم جامعه شده است.

اگر شما هم برای برقراری امنیت و نظارت بر کار های خود و سایرین، عبور و مرور افراد و یا حفظ سلامتی خود در این روزهای حساس، به فکر خرید دوربین مدار بسته هستید، برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجرب و حاذق از طریق تماس و یا چت آنلاین، می توانید با وبسایت دوربین مارکت به نشانی https://www.doorbinmarket.com در ارتباط باشید!

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. تکنولوژی های دوربین های مدار بسته روز به روز پیشرفت های بیشتری می کنه! قابلیت تشخیص کرونا که فکر میکنم از یکسال پیش وارد شده باشه هم کمک خیلی زیادی به سازمان ها شرکت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی کرده!
    مطلب مفیدی بود تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *